Kattentuigjes + lijn

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Sannie_xx
Panter
Panter

Kattentuigjes + lijn

Bericht door Sannie_xx »

Ik vroeg me even af wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat mijn katjes toch af en toe ook lekker mee het balkon op kunnen als ik dat zelf ook doe, zonder dat ik al echt de tijd heb om mijn balkon helemaal af te zetten.

Van de zomer ga ik hier werk in steken, maar daar is nu nog niet zoveel tijd voor. Maar ik wil in het weekend 's ochtends lekker op het balkon kunnen zitten met dit mooie weer, en ga ook aan de grote balkon opruim beginnen.
Heel voorzichtig heb ik Mouse en Zooey hun eerste stapjes daar al laten zetten, maar ik durf dat nooit lang en blijf ze angstvallig in de gaten houden en in de buurt. Ik wil het voor zijn als ze neigen op de reling te gaan springen (nog geen neiging toe gezien, toch, maar het mag gewoon ook echt niet, mijn reling loopt schuin).

Nu vroeg ik me af: kan ik ze af en toe aan zo'n borsttuigje en 1,20m lijn op het balkon laten rondlopen als ik daar zelf ook ben? Zodat ik ze niet de volledige tijd direct naast ze hoef te staan zolang als dat ik nog geen veiligheidsnet heb? (ik houd ze uiteraard in de gaten, ik ga niet daadwerkelijk wég om ze bungelend aan hun tuigje terug te vinden ;) )

Maar zou dit een optie zijn totdat ik het balkon heb beveiligd?
Poezebal
Panter
Panter
Contacteer:

Re: Kattentuigjes + lijn

Bericht door Poezebal »

Een kattentuigje zou kunnen, maar ik zou ze dan inderdaad wel naar binnen doen als jij van t balkon gaat.

Een kat is snel, en als ze wel springen en ze komen te hangen, bah :(
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kattentuigje kan zolang je het balkon nog niet katveilig hebt gemaakt. Maar net als de vorige spreker adviseer ik er steeds bij te blijven. Jij naar binnen zij ook naar binnen.
En zorg dat de lijn niet te lang is, zodat ze niet op de reling kunnen komen met alle gevaren van dien.

Dinie
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Absoluut, ik blijf erbij! Ik houd ze goed in de smiezen. En inderdaad een lijn waarmee ze niet op de reling kunnen springen, dat is een heel goed plan!

Het is gewoon eventjes een extra veiligheid --> ik vind het zoo zielig om ze binnen te houden terwijl ik het balkon op en af laat, terwijl ik weet dat ze daar graag heen willen. :-( Maar ik durf ze er niet zo vrij op te laten.

Bedankt voor de antwoorden!
Sambal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Sambal »

Ik heb op een flat gewoon ooit eens.. ook twee katten en heb balkon toen afgezet met een net wat ze normaal over vijvers heen gooien in de herfst tegen de bladeren.
Groetjes Chantal
Bami, Nassi, Sambal Bij, Tjap Tjoy, Loempia en Typan
Adriana

Bericht door Adriana »

vijvernetten zijn doorgaans niet sterk genoeg want er zijn katten die erin gaan hangen
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluikt

en een bezoekje aan de Gamma om een rol gaas, een draadkniptang en tieribs te kopen en dat aan de spijlen te bevestigen kosten je hooguit alles bij elkaar een middagje en dan ben je tot 1.20m al veilig

ongelukjes met katten en balkons kosten veel tijd en gedoe en dierenartsenkosten en dierenleed
en een kat in een tuig die een vogel ziet denkt doorgaans ook dat ie kan vliegen :pdtfly2:
en soms gaat dat niet de goeie kant op :pdtfly: :brancard: :pdtfly:
Plaats reactie