Kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brommerpoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2010 10:35

Kale plekken

Bericht door brommerpoes »

Hallo iedereen,

onze Maya is nu bijna 3 weken bij ons en in het begin had ze al een beetje een kaal plekje op haar rug net voor de staart volgens het asiel kwam dit door de stres. Toen we haar kregen voelde haar vacht ook vet en viezig aan.

In het begin als ze ergens van schrok dan trok ze echt de haren uit haar rug nu doet ze dat niet meer maar nu begint ze ook schilfertjes te krijgen en de kale plekjes groeien niet niet. Ze krabt en wast zich zelf niet extreem veel en ze eet en drinkt ook gewoon goed.

Kan het misschien komen door de injectie tegen de niesziekte en de druppels die ze hier voor krijgt?

Alvast bedankt.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kale plekken

Bericht door Roos en Minousch »

ik zou even naar de da gaan met haar, het kn stress zijn, maar ook schimmel, of ites anders.
Je zou een feliway stekker kunnen ophangen, die geeft feromonen af, en daar zou ze ook wat rustiger van kunnen worden.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
brommerpoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2010 10:35

Re: Kale plekken

Bericht door brommerpoes »

Bedankt voor de reactie Roos en Minousch. IK bel morgen ochtend even de DA zeker omdat ze net weer is begonnen met haren trekken. OP dit moment ga ik steeds meer aan stres denken omdat ze net weer haren begon te trekken nadat ze van de tafel was af gestuurd.
Plaats reactie