Een kitten en een schuldgevoel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Een kitten en een schuldgevoel

Bericht door echelon »

Hai allemaal,

Morgen komt mijn Heilig Birmaantje Noah. Kan niet wachten totdat ie er is :grin:
Nu het volgende... Ik krijg waarschijnlijk een fulltime baan vanaf juni (of juli). Ik wil echt het beste voor mijn kleine dreumes en ik vind het zo zielig om hem alleen te laten. Alles is zo anders gegaan als gepland. Ik had eigenlijk paar maanden part-time willen werken om zoveel mogelijk bij hem te zijn en dan na die paar maanden een andere kitten erbij willen nemen. Ik voel me zo schuldig om hem de hele dag alleen te laten. Mijn vriend is tot september nog vaak thuis, maar mocht hij opeens ook een baantje krijgen zit onze kleine de hele dag alleen. En ik kan geen week vrij krijgen van mijn nieuwe baan over een paar maanden om een eventuele nieuwe kitten te laten wennen. Nu is dus de tijd! Ik zit eraan te denken om er volgende week meteen nog een Heilig Birmaan-kitten bij ons een huisje te geven. Maar hoe slim is dit? Zeker gezien Noah onze eerste kitten is! En zal het veel schelen één kitten of twee? Ben bang dat ie ongelukkig wordt...
Ik wil er sowieso twee, dus misschien beter nu dan over een half jaar?

Kunnen jullie mij advies geven? :oops:

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door castratenkoor »

Ik zou in deze situatie, als de mogelijkheid er is, meteen een tweede kitten erbij nemen. Als je er voor eentje zorgt kun je ook voor twee zorgen, voor de aanschaf van spullen maakt het ook weinig uit. Een tweede kattenbak, een extra voerbakje. Voordeel is dat ze elkaar bezig houden als jullie weg zijn.
Ze wennen ook makkelijker aan elkaar als je er gelijk twee neeemt. Als de eerste 6-12 maanden is en gewend alleen te zijn, heb je toch net iets meer gewenning tijd nodig.

Zelf heb ik 7 katten en wij werken ook beide fulltime, als er wat met een van de katten is kan ik wel tussen de middag naar huis. Ik heb 3 verdiepingen voor ze beschikbaar en een buitenren van 10 meter waar ze via een kattenluik in kunnen (hondenluik eigenlijk, Bob is te groot voor een kattenluik).
Op iedere verdieping twee krabpalen, kattenbakken, eten en drinken en overal slingert hun speelgoed.

Succes met de beslissing.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door Cari »

Ik sluit me aan bij Dinie: gelijk eentje erbij nemen, dat heeft echt alleen maar voordelen. Het is voor de kittens en voor jullie sowieso veel leuker en jullie zijn van je schuldgevoel af. Doen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door ayla »

Sluit me hierbij aan, lijkt mij dat als je ze tegelijk neemt ,ze sneller aan elkaar wennen. succes en veel plezier morgen! heb je al een naam?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb een super mooi ander birmaan-poesje gezien en ik kan haar krijgen. Ik overleg vanavond met mijn vriend en huisbazin en als zij het ermee eens zijn en ze nog beschikbaar is dan gaan we haar volgende week ophalen. Ze is zoooo mooi :grin: Ik hoop dat de huisbazin meewerkt, maar zij stelde al voor om er twee te nemen dus dat komt denk ik wel goed.

Ik hou jullie over de hoogte! Ik vertrek zo om Noah op te halen!!!! :grin:

Groetjes Evelien
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door ayla »

ik ben heel benieuwd!! wat super leuk dat Noah er waarschijnlijk een vriendje bij krijgt! ennuh, begin maar vast een foto-album want ik wil straks wel foto's zien!!!

geniet ervan!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Haha, ik zal het proberen. De vorige keer kwam ik er niet uit namelijk. Ik ben echt een ei :lol:
De andere kitten is een Heilig Birmaan-poesje (lilacpoint) suuuuper mooi hoor. Als ik ze op tijd steriliseer kan een kat en poes dan samen?

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door ayla »

naar mijn weten wel hoor!

en na lang studeren is het bij laatst gelukt met 1 foto.. binnenkort ook maar eens een fotoalbum aanvragen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door Rowena »

Goede keus hoor om er 2 te nemen! Enne poesje en kater kunnen goed samen als je ze inderdaad op tijd laat castreren! Heel veel plezier alvast, en ik ben ook erg benieuwd naar foto's :)..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Hoi allemaal,

Noah is er en hij doet het super goed! Hij loopt me de hele tijd achterna en wil lekker knuffelen. Echt een mooi, lief menneke!
De huisbazin was niet zo voor plan kitten nr. 2. Althans nog niet... Ik denk dat we daarom nog een maandje of 6 wachten! Jammer voor dat mooie poesje uit Den Haag, maar misschien halen we er over die tijd eentje bij hetzelfde cattery. Dat kan ook toch?

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door castratenkoor »

Ik zou sowieso het katertje met 6 maanden laten castreren. Dan ben je de hormonen mooi voor en is het voor hem alleen maar minder ingrijpen.
Jammer dat dat tweede poesje toch niet doorgaat.
Probeer de hospita over te halen. Samen zullen ze echt niet meer slopen dan 1 alleen.
Waarschijnlijk zelfs minder omdat ze afleiding bij elkaar hebben.

Succes met Noah.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Zij heeft het gevoel dat zij dan verantwoordelijk is=S Beetje domme redenering, aangezien ze eerst wel voorstelde om er twee te nemen en zij er eentje wilde "adopteren". Maar nu kan het opeens niet meer! Ach, ik geniet nu al volop van onze Noah. Eentje heeft ook wel iets, dan krijgt hij al onze aandacht :eangel: Het is echt een schatje!

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door Sannie_xx »

Wat een rare redenering... het is voor je kitten veel leuker, spannender en gezelliger als er meteen een tweede kitten bij is. Hij wordt wel zo uit een nest van speelmaatjes weggehaald.

Ik heb zelf destijds ook na lang twijfelen nog voor een tweede kitten erbij (tegelijkertijd) gekozen, en dat was echt zo'n goede keus! Ze hadden zoveel aan elkaar, vooral ook als ik een dag er niet was!

Laat je hospita inderdaad anders eens op dit forum lezen: haar huis is minder in 'gevaar' met twee kittens die elkaar hebben om op los te stoeien dan met 1 kitten die zich gaat vervelen als hij alleen is.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door castratenkoor »

Rare redenering. Bedoelt ze dat als jullie weggaan zij ervoor moet zorgen of zo. Ook dan maakt het weinig uit of je voor 1 of 2 zorgt.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Een kitten en een schuldgevoel...

Bericht door echelon »

Tja, helaas werkt het zo bij haar niet. Ik wil er ook liever nu al een tweede bij, maar goed... Ze zei dat we beter even konden wachten. Mss ook geen slecht idee en ik ben wel aan haar gebonden natuurlijk! Als ik die baan heb ga ik op zoek naar een andere woning, dan kan ik lekker doen wat ik wil ;-)
Noah doet het trouwens erg goed. Alleen nogal verlatingsangst, maar dat komt wel goed. Hij eet en drinkt, speelt. Komt als je 'm roept en knuffelt graag. Hij heeft alleen nog niks op de bak gedaan. Hij gaat er wel in en graaft de hele tijd, maar doet niks. Althans, ik kan niks vinden! Is dat erg? Vanaf wanneer moet ik me daar zorgen over gaan maken? Hij miauwt ook best veel, dus ik denk de hele tijd dat ie iets wil ofzo... Meestal wil ie dan alleen maar aandacht. Ik ga denk ik maandag of dinsdag even naar de dierenarts. Ook voor controle!

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Plaats reactie