Spinnen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Spinnen

Bericht door Shaz »

Wat mij opvalt is dat Xandor altijd luid begint te spinnen als hij mij ziet of hoort . Hij komt dan bij me om te knuffelen en kan dan wel een kwartier lang spinnen. Ook Quinto doet dit wel als we met hem kroelen, heel zachtjes, maar hij spint.
Maar als ze elkaar zien/horen/ruiken of likken dan spinnen ze niet.
Doen jullie katten dat wel of is dat iets wat ze gewoon doen zodat wij doorgaan met aaien??
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

He Shaz,

Sam doet precies hetzelfde als Xandor en Quinto, dus alleen spinnen als hij ons ziet en aangehaald wordt. Sushi spint om veel meer... Natuurlijk als hij ons ziet en flink geaaid wordt, maar ook tijdens het eten, als hij door Sam gelikt wordt en vooral als hij lekker op zijn staartje aan het sabbelen is! Dat doet hij altijd voor het slapen gaan, dan is hij minstens 10 minuten helemaal gelukkig met zichzelf :oops:
Het enige wat je dan hoort is een hoop gesmak en een flink spinnend motortje, waarna hij spinnend in slaap valt...
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gast

Re: Spinnen

Bericht door Gast »

Hoi!
Mijn katten spinnen ook niet bij elkaar, maar wel als ze bij ons zijn. Ze spinnen ook als we ze niet aanraken, maar gewoon bij ons liggen of zitten. Ik weet ook niet waarom ze bij elkaar niet spinnen, misschien is contact met t baasje een ander gevoel dan bij elkaar? T zal vast wat uitmaken. Maar dat je door moet gaan met aaien, dat willen ze allemaal, maar of ze daardoor spinnen? Ik weet t niet! Doei!
xxx
Sas
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier wordt veel gespind als ik ze aanraak; de da wordt er gek van als ik ze oppak voor de enting en check, want hart en longen zijn niet te beluisteren dan :cool: als een ander ze oppakt bij de da, spinnen ze niet. vind ik wel een cadeautje eigenlijk :lol:
Natuurlijk wordt er gespind als ik gehurkt ga praten of ga aaien, maar ze spinnen ook zelf luidruchtig als ze aan hun doekje sabbelen of aan een mandje melken. Zelfs de wilde O'tjes liggen lawaaiig te proberen melk uit de rand van een mandje te krijgen :lol:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Quinto spint alleen bij het kroelen onder zijn kin.
Maar voor Xandor kan inderdaad het geluid van mijn stem of een weerzien al genoeg zijn om luid te gaan spinnen. Het is inderdaad zo dat hij dat alleen bij mij doet, een ander moet hem echt aaien wil hij gaan spinnen en dan duurt het vaak ook even. Dan moet hij eerst over zijn argwaan heen :???: .
Vind het toch wel grappig dat er dus meer katten zijn die het spinnen voor mensen bewaren :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Tijger van mij begint ook al luid te spinnen voordat ik hem ook maar aanraak, Sammie niet die begint vaal meteen te piepen (mauwen kan ik het niet noemen) als teken dat ie geaaid wil worden en aandacht wil.
Panter komt altijd spinnend heel veel kopjes tegen mijn benen aan geven.
Ze spinnen bij mij trouwens ook heel vaak als ze net hun eten krijgen.

Groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Gast

Bericht door Gast »

Een paar van onze katten spinnen ook als ze lekker bij elkaar liggen en een wasbeurt van hun soortgenoot krijgen. Eén van onze oude katten tapt in haar verwarmingmandje en spint daar ook bij, compleet met schele ogen van genot.
Heerlijk geluid toch he dat spinnen :grin:

groetjes Jol
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Xena heeft dat inderdaad ook, dat ze al gaat spinnen als we naar haar toelopen. Of als ze ons ziet. Zoooooo cute! :verliefd:

Linus spint alleen als hij lekker bij je ligt en geaaid wordt en heel zachtjes.

En Smokey spint ook snel, als je haar aait. Mara ook 's ochtends dan komt ze ons 'wakker maken' of eigenlijk meer gedag zeggen op bed. Dan staat ze al 'melk'trappelend tussen ons in op bed, hard spinnend! :lol: Ook zó lief!!!

Xena is hier tot nu toe de topspinner :lol: en ik heb het spinnen ook niet gehoord als ze bijelkaar zijn ofzo.

groetjes Babiche
NathuendENDen
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2003 10:59
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Bericht door NathuendENDen »

Die van ons spinnen ook niet bij elkaar, alleen als ze elkaar likken dan wel, niet als ze bij elkaar in de buurt zijn.
Ventje spint heel vaak, als je tegen hem praat of met hem kroelt of als ie lekker ligt en gaat slapen.
Spencertje spint als je hem aait of optilt, niet echt als je tegen hem praat, hij is vaak nog druk met andere dingen, want als je tegen hem praat dan gaat ie mauwen.

Groetjes nathalie
Cats rule!!
Dogs Drool...
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hier beginnen een aantal katten al te spinnen als ze merken dat wij een van de katten aaien. Ook spinnen er een aantal als ze bij je in de buurt komen! Ze vinden het schijnbaar fijn om een mens in de buurt te hebben!
Ook op bed liggen er altijd wel een paar te spinnen, ook zonder enige vorm van aanraking.

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Hoi allemaal,

Dit is ook een leuk onderwerp!

Pini spinde vooral als ze bij je lag, of als ze geaaid of geborsteld werd. Ze spinde met een zacht motorgeluidje.

Eve kan heel hard spinnen ondanks dat ze nog maar 3 maanden is. Ebony spint iets zachter. Ze trappelen dan allebei wel met hun pootjes tegen elkaar, de bank, een kussen of iets wat er in hun buurt is. :grin:
Groetjes Gerda
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Boris spint niet maar knort. Als hij buiten is geweest en me ziet als hij binnenkomt begint hij luid te knorren, soms wel een kwartier lang.
Als we gaan slapen komt hij bij ons liggen en knort soms totdat ik in slaap val, als hij 's nachts merkt dat ik wakker ben begint hij weer te knorren en 's ochtends is er een uitgebreide knuffelsessie die weer gepaard gaat met luid knorren.

Romeo spint (beschaafd en je moet goed luisteren om het te horen). Als ik weg ben geweest gaat Romeo spinnend m'n voeten kroelen. Als hij zelf aangeeft opgetild te willen worden dan spint hij harder en als hij snoepjes krijgt spint hij ook.

Als Boris en Romeo beide op bed lagen elkaar te wassen of zo dan hoorde ik ze ook spinnen, maar de laatste weken is dat niet meer voorgekomen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mitzy spint alleen als ze bij me ligt en dan heel zachtjes. Quira kan lekker spinnen als je haar aanhaalt.
Maar Djanou spant de kroon. Die spint al als je aan komt lopen. Het is net een moterbootje! ;)
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

haha, ik heb inderdaad ook een stamgast-motortje. Als ze op me ligt te slapen, voel ik het helemaal. :grin:

Olav spint ook de hele dag, ook als ie naast me op de bank ligt of als ik met m praat. Diesel spint als je m aait of oppakt. Maar Olav en Puck zijn heel erg ja. Dat zijn ook de 2 die bij me willen liggen als ik alleen thuis ben en op de bank zit/lig. Heb ik een mini en hele grote spinmachine op me liggen. :lol: Over vibraties gesproken!

Het slaapt wel heel lekker, dat rustige gespin. Leg me tien minuten met de mormels op de bank en ik ben weg, heerlijk!

Wat een raar woord wordt spinnen eigenlijk, als je het hier zovaak leest. :roll:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Op de link hieronder heb ik kunnen lezen dat het gespin van een kat helend is!
http://www.animalvoice.com/catpurrP.htm

Als kitten zjnde spint het om zijn moeder te laten weten dat alles ok is (en ik denk dat ze op die manier ook aan ons willen laten weten, van "he alles ok hier hoor ondanks je afwezigheid" of van "ja ik ben weer blij dat je weer even aandacht aan me geeft, maar maak je geen zorgen om me" ??). Maar ze schijnen dus op een bepaalde Mhz te zitten wat het genezen van botten etc versneld. Daarom spinnen katten niet alleen maar als ze happy zijn, maar ook als ze een ongeluk hebben gehad of aan het bevallen zijn! Nooit geweten..maar het schijnt ook goed te werken op mensen dat gespin, we hebben dus allemaal alternatieve genezerdjes in huis!

En dit vond ik nog:
---
Ever wonder why a cat starts purring when you pet it? Or why some cats will start purring before you even pet it? It's not just because the cat is happy. Your cat might even purr when he's dying.
The older a cat gets, the more its purr changes. Newborn kittens purr while they feed. When they get older, some cats purr when they're happy. However, really scared cats purr, sick cats purr and female cats purr while giving birth. Some cats even purr when they are close to death. Scientists believe that stressed cats purr to reassure or comfort themselves - kinda like when we sing.

Most scientists think purring is a vibration of the muscles of the larynx and diaphragm. Others think blood flow to the soft palate at the back of the mouth causes the vibrating noise. Purring happen when nerves are activated within the voice box. Apparently, cats purr only when they want to.
----

geen idee wat de Larynx of de diaphragm is maar daar komt het geluid dus vandaan... :roll: waarschijnlijk....


groetjes
Danielle
Gesloten