hoi iedereen,
mijn kitten Angel is nu twee maanden en eindelijk volledig gezond
(opgegroeid met mij als mama vanaf dag na geboorte)
ik heb al eens gevraagd hoeveel hij mag eten
en toen kreeg ik het antwoord dat ik nu toepas : "zoveel als hij wil eten"
maar hoelang mag ik dat toepassen??
ik zou niet graag mijn kat op dieet hoeven te zetten,
heb hier al gelezen dat dat niet zo makkelijk is...
hij krijgt nu momenteel een zakje natvoer van Felix (100gram)
en een handsvol droge brokjes Royal Canin Babycat 34
Ik vraag dit morgen ook eens aan de dierenarts (we gaan voor zijn ontworming en eerste inenting) maar ik wou toch al eens van jullie weten hoe dat zit.
groetjes
Voeding voor kitten van 2 maanden oud
Re: Voeding voor kitten van 2 maanden oud
dag superpoezenmamma!
eigenlijk zou je kleine Angelkater af en toe moeten wegen..
voorlopig moet hij nog uitgroeien tot een trotse kater en overwicht op deze leeftijd is niet gebruikelijk. speelt hij goed? ik zou hem indd ook natvoer blijven geven ivm vocht en goed plassen. drinkt hij goed? op de babycat-zak staat denk ik ook wel een indicatie over hoeveelheid. ja, dat zou je dan ook even moeten wegen of bij de dierenzaak een maatbekertje halen. dan bij iemand met een weegschaal even de gewichten brokjes afwegen en streepjes zetten.
heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat en ik vind het heel knap van je!
eigenlijk zou je kleine Angelkater af en toe moeten wegen..
voorlopig moet hij nog uitgroeien tot een trotse kater en overwicht op deze leeftijd is niet gebruikelijk. speelt hij goed? ik zou hem indd ook natvoer blijven geven ivm vocht en goed plassen. drinkt hij goed? op de babycat-zak staat denk ik ook wel een indicatie over hoeveelheid. ja, dat zou je dan ook even moeten wegen of bij de dierenzaak een maatbekertje halen. dan bij iemand met een weegschaal even de gewichten brokjes afwegen en streepjes zetten.
heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat en ik vind het heel knap van je!
morgen wordt hij opnieuw gewogen thuis (hier op kot heb ik jammer genoeg geen weegschaal)
vrijdag woog hij een halve kilogram
hij drinkt redelijk veel en zit soms 4u te spelen en rond te lopen en verder te ontdekken
soms is het een echte deugniet :p
op de babycat-zak staat inderdaad dat hij ongeveer een 30gram mag krijgen daarvan, maar dan met niets erbij
hij krijgt nu die 30gram samen met dat natvoer...
en dank je ^^
ik ben wel een beetje trots op mezelf dat ik hem zo goed kunnen opvoeden heb ^^
vrijdag woog hij een halve kilogram
hij drinkt redelijk veel en zit soms 4u te spelen en rond te lopen en verder te ontdekken
soms is het een echte deugniet :p
op de babycat-zak staat inderdaad dat hij ongeveer een 30gram mag krijgen daarvan, maar dan met niets erbij
hij krijgt nu die 30gram samen met dat natvoer...
en dank je ^^
ik ben wel een beetje trots op mezelf dat ik hem zo goed kunnen opvoeden heb ^^
"op de babycat-zak staat inderdaad dat hij ongeveer een 30 gram mag krijgen daarvan, maar dan met niets erbij, hij krijgt nu die 30 gram samen met dat natvoer..."
nou dat lijkt me prima. natvoer is altijd wat schraler, want 70/80% water. ik voer ook verschillend voer omdat ze het eéén lekkerder vinden dan het ander en ze uit de combinatie missch wel meer voedingsstofjes halen dan wanneer ik één soort voer. allemaal goeie berichten en de dierenarts zal ook wel erg tevreden zijn!!
nou dat lijkt me prima. natvoer is altijd wat schraler, want 70/80% water. ik voer ook verschillend voer omdat ze het eéén lekkerder vinden dan het ander en ze uit de combinatie missch wel meer voedingsstofjes halen dan wanneer ik één soort voer. allemaal goeie berichten en de dierenarts zal ook wel erg tevreden zijn!!
hij was in het begin een beetje bang samen met mij
angel wou eerst geen brokjes eten
en hij bleef dus veel te klein
maar denk dat de dierenarts morgen gaat verschieten :p
een baasje van meer dan een halve kilo voor zijn neus :p
das meer dan het dubbele dan de laatste keer dat hij hem zag :p
angel wou eerst geen brokjes eten
en hij bleef dus veel te klein
maar denk dat de dierenarts morgen gaat verschieten :p
een baasje van meer dan een halve kilo voor zijn neus :p
das meer dan het dubbele dan de laatste keer dat hij hem zag :p
-
- Panter
Een kitten moet gewoon de hele dag kunnen eten, en zeker een kitten van 500 gram die 8 weken is, dus die heeft het echt hard nodig, gewoon de hele dag voer laten staan zodat ze gewoon kan eten.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht
gisteren heb ik hem nogmaals gewogen
en hij weegt nu 650 gram aan 9 weken leeftijd
de da zegt dat hij nu heel goed op weg is ^^
en om zonder echte poes op te groeien vind ik dat hij het inderdaad uitstekend doet
wij als mens mogen nog ons uiterste best doen,
wij kunnen dat niet zo goed als de poes zelf he
en hij weegt nu 650 gram aan 9 weken leeftijd
de da zegt dat hij nu heel goed op weg is ^^
en om zonder echte poes op te groeien vind ik dat hij het inderdaad uitstekend doet
wij als mens mogen nog ons uiterste best doen,
wij kunnen dat niet zo goed als de poes zelf he