Kitten in bench

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Kitten in bench

Bericht door Alix »

Hoi,

Over 2 weekjes krijgen wij een 8 weken oude kitten.
Ik heb een bench te leen gekregen voor snachts, omdat wij 3 andere katten hebben en hem daar voorzichtig aan willen laten wennen.
Nou is mijn vraag, kan ik hem ook overdag in de bench doen als wij weg zijn. Bijv, van 9-15 uur, of is dat te lang voor zo'n beessie? Ik heb echt geen idee en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Alix
me myself and my cats...
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik gebruik helemaal geen bench, ik krijg dadelijk ook 2 kittens bij 3 andere katten, maar laat ze er gewoon tussen ..
Maar die 2 kittens zijn dan ook wel aan veel andere katten om zich heen hebben gewend. En we hebben 3 daagjes vrij om te zien hoe ze samen gaan, en 's nachts zit ik rechtop bij elk afwijkend geluidje :)
Ikzelf zou het zielig vinden om een kitten zo lang in een bench te doen, maar nu vind ik al gauw dingen zielig....Het is tot nu toe altijd goed gegaan hier!
Gast

Bericht door Gast »

alix..je kan gerust de bench gebruiken hoor,het hoeft niet persee...maar als zemaar niet al te lang er in zitten... snachts zou ik t t wel doen en overdag gewoon loslaten..zodat ze kunnen wennen.... zorg wel dat de bench wel lekker groot is..zodat er een kattebakje instaat...eten/drinken en een kleedje waar ze op kunnen liggen..eventueel een balletje ofzo :)
alsje uit bed gaat laat je ze lekker eruit zodat zelekker kunnen bewegen..
Als je ze nou krijgt , lekker laten snuffelen en verkennen overal...tot dat je naarbed gaat..en zo kan je het afbouwen..en hoeven ze op een gegeven moment niet meer in de bench !

VEel plezier en succes :D
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Alix,

Ook wij hebben nooit een bench gebruikt. De eerste week toen wij onze 2e kitten hadden heb ik in de woonkamer bij de katten geslapen. Achteraf was dit helemaal niet nodig. Er kwam af en toe wel een blaas of een grom, maar er is niets gebeurd. Laatst hebben we bij deze 2 katten (nu is Xena 1 jaar oud en Amy 5 maanden) nog 5 kittens gezet (langzaamaan, elke dag eentje erbij zo ongeveer) en die hebben we ook gewoon alleen gelaten. Nu een week later gaat het allemaal heel erg goed met deze 7 katten bij elkaar. Dus ik zou zeggen; die bench is eigenlijk niet nodig. Katten willen 's nachts ook vaak actief zijn en dan zou je kitten niet veel plek hebben om te bewegen. Kijk eerst maar eens hoe het klikt tussen de nieuwe kitten en de oudere katten.

Groetjes, Muis
bagera

Bericht door bagera »

Hier hetzelfde.Wij hebben toen we onze twee kittens hadden ook geen bench gebruikt.En Kimmy die we toen al hadden liep gewoon op dezelfde plaatsen als hun.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou er eerder voor kiezen om ze in aparte kamers te laten als je er zelf niet bij bent. Zo mocht Xandor in het begin bij ons op de slaapkamer slapen en Quinto niet. We lieten hem daar ook als we weggingen. Als we thuiswaren lieten we ze zoveel mogelijk bij elkaar. Zo konden ze langzaam aan elkaar wennen en zijn het nu uiteindelijk de dikste vriendjes. Ik zou persoonlijk het ook zielig vinden om een kitten zo lang in een bench te laten zitten, helemaal als hij/zij alleen is.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Hoi,

Bedankt voor alle reacties. De bench is eigenlijk ook alleen bedoeld voor de eerste paar nachtjes. Vroeg me gewoon af of het ook zou kunnen als we weg zijn. Ik denk ook wel dat het goed komt:) Mijn andere schatjes zijn zooo lief (uhum)!
Maar voor de zekerheid hou ik de bencht toch nog ff in huis.

Groetjes Alix
me myself and my cats...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo alix,

Hier is de bench een onmisbaar iets bij het wennen van nieuwe katten.
Het gaat hier wel om veel katten en ze zijn volwassen.

Het is niet te zeggen hoe lang het nodig is. Hier duurde het meestal een week of 3 a 4. Valt mee dus.
Ik denk dat het met jou kleintjes wel meevalt, Misschien is het handig om de bench even achter de hand te houden.

Groeten Katten en Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gast

Re: Kitten in bench

Bericht door Gast »

Hoi!
Wat kattenbella zegt is wel heel verstandig, hou de bench achter de hand. Maar omdat het bij jouw om minder katten gaat zou ik ook kiezen voor aparte ruimtes. Ik heb Mickey (2,5) en Diesel (nu 5 maanden) ook niet gescheiden gehouden. Ik heb ze als ik erbij was bij elkaar gelaten, ze negeerde elkaar gewoon en als er iets zou gebeuren kon ik meteen ingrijpen. Ze moeten wel de kans krijgen elkaar te leren kennen. Als je weggaat kun je je katjes ook in aparte ruimtes laten. Ik heb op een dag (na 6 dagen) ze steeds vaker wat langer alleen samen gelaten. En hoe vaker ik dat deed, hoe beter het ging elke dag. Misschien is een kleine knokpartij zelfs wel nodig, ze moeten namelijk de rnagorde even bepalen. Nu moet dat knokken niet met bloed enzo gebeuren he, maar een beetje lelijk doen hoort er wel bij helaas. Dit moet je niet constant tegen houden. Iedereen doet het anders en het verschilt ook enorm per kat hoor!! Is die kleine sociaal, die grote, speelt leeftijd of verleden een rol enz. Aai nadat je de kleine hebt geaaid de grote een keer, dan komt de geur daar ook terrecht. Lang in een bench zou ik niet doen, dan kan die kleine ook niet het huis verkennen en schuilplaatsen zoeken. Bovendien moet die grote ook gaan beseffen dat ie t huis moet gaan delen. Als ik meer ideeen of ervaringen heb, laat ik het nog weten, succes!!
xxx
Sas
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier gaat een nieuw kitten altijd eerst in bench of kooi. Ik wil sowieso poep bekijken en vlooien- en wormenbehandeling geven, maar daarnaast is het prima om in de groep opgenomen te worden. Als een kitten echt flipt in de bench, dan laat ik hem vrij, maar gaat mij meppen of zich verstoppen, dan maar flippen.... Na de eerste (dag en) nacht mag het kitten er een tijdje uit, als dat goed gaat, blijft de kooi open zodat het zich terug kan trekken, als het meppel blijft, gaat het terug en er na een paar uur weer even uit. Bij oudere kittens duurt het drie dagen en dan kunnen ze zonder meppen en grommen uit de bench en blijven groep en nieuw stressloos. Binnen een week is het kitten onderdeel van de groep.
De kooien staan wel in de kamer, bij grote angst met een doek er overheen. Wilde kittens zitten buiten in de bench.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

ik heb mijn kitten gelijk bij mijn jongens gezet, die toen net een jaar oud waren...

Gizmo vond t reuze interessant, en zij hem ook...

Maar toen kwam die rooie joekel eraan, caddy dus, en van beide kanten blazen.....

Nu heb ik ze laten geworden en wel snachts en overdag apart gehouden, maar op den duur heb ik ze maar bij elkaar gelaten, wel wakker gelegen, maar t is erg goed gegaan...

Maar zoals je zegt t is per kat verschillend,.. maar dan ga ik toch voor alleen in een aparte ruimte..

in een bench kan op zich wel, maar xonya mocht eerst naar buiten in een megaduitseherderbench, en die kom zowat over de kop omdat ze ook mee wou met de jongens, en ik vind t veiliger om er dan bij te zijn, je weet nooit wat voor fratsen ze uti kunnen halen....
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Hoi Alix,

Toen ik Silly kreeg heb ik een hele grote bench gekocht met het idee hem er in te doen als ik weg was.
Alleen toen ik Silly eenmaal had vond ik het toch eigenlijk een beetje zielig, dus heb ik hem gewoon los op mn kamer gedaan als ik weg was, en dat was helemaal geen probleem, hij heeft nooit wat stuk gemaakt ofzo. Wel heb ik alle planten uit mn kamer gehaald en de elektriciteit snoeren eruit gehaald, voor het geval dat.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

hoi,Fiona heeft het eerste halfjaar 's nachts altijd in haar reiskenneltje geslapen.Dit vond ze absoluut niet erg.'s avonds riep ik:bedje toe! en dan kwam ze naar d'r reismandje gerend om erin te gaan.
Gesloten