Angstige Noorse Boskat
Angstige Noorse Boskat
Hallo
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb 4 perzen, waarvan 2 mannetjes en 2 vrouwtjes en 2 maine coons
alle katten zijn geholpen. Nou wil het geval dat mijn collega vroeg of ik een noorse boskat wilde hebben ik zei is goed. Collega vertelde dat het uit een cattery kwam maar op 1 of andere manier schijnt het met een ander vrouwtje niet te klikken. zelf zijn ze al een jaar bezig ermee maar het ging niet meer zij werd ieder keer naar boven gestuurd nou weet ik niet op wat voor manier zij naar boven is gestuurd, kortom het schijnt dat ze daar de boel terroriseerde. Zij tolereer ook mijn katten nog niet komen wel steeds dichterbij zonder dat zij blaast of gromt maar er zijn ook momenten dat zij uithaalt. De katers zijn goed sullen vreselijk lief de vrouwtjes perzen zijn ook geweldig en de main coons daar is er 1tje als eerste gekomen en dat is de baas van de groep, maar die komen wanneer zij het willen om geaaid te worden en lekker bij je komen liggen de jongste is 8 maanden, een scheetje. Dinsdag 23 maart is zij gekomen eerst zat zij een hele dag achter de bank heb haar er vandaan gekregen later is zij naar boven gegaan en was de hele dag op mijn zoon zijn kamer en sliep op bed vrijdag bleek dat zij in zijn bed had geplast waar ik helemaal niet blij mee was. wij doen de slaapkamer deuren dicht zodat zij daar niet meer kan, eten en drinken doet zij wel ik heb het nu weggehaald zodat zij naar beneden moet om te eten. de kinderen en ik en mijn man kunnen haar aaien. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik heb met haar gespeeld zij wilde wel maar was op haar hoede de anderen zijn gek van spelen dus dat ging weleens verkeerd als zij in de buurt van haar kwamen. Diegene die de kat heeft gebracht heeft ook gezegd als het niet lukt mag ik haar terug geven. Zij is nog crols
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb 4 perzen, waarvan 2 mannetjes en 2 vrouwtjes en 2 maine coons
alle katten zijn geholpen. Nou wil het geval dat mijn collega vroeg of ik een noorse boskat wilde hebben ik zei is goed. Collega vertelde dat het uit een cattery kwam maar op 1 of andere manier schijnt het met een ander vrouwtje niet te klikken. zelf zijn ze al een jaar bezig ermee maar het ging niet meer zij werd ieder keer naar boven gestuurd nou weet ik niet op wat voor manier zij naar boven is gestuurd, kortom het schijnt dat ze daar de boel terroriseerde. Zij tolereer ook mijn katten nog niet komen wel steeds dichterbij zonder dat zij blaast of gromt maar er zijn ook momenten dat zij uithaalt. De katers zijn goed sullen vreselijk lief de vrouwtjes perzen zijn ook geweldig en de main coons daar is er 1tje als eerste gekomen en dat is de baas van de groep, maar die komen wanneer zij het willen om geaaid te worden en lekker bij je komen liggen de jongste is 8 maanden, een scheetje. Dinsdag 23 maart is zij gekomen eerst zat zij een hele dag achter de bank heb haar er vandaan gekregen later is zij naar boven gegaan en was de hele dag op mijn zoon zijn kamer en sliep op bed vrijdag bleek dat zij in zijn bed had geplast waar ik helemaal niet blij mee was. wij doen de slaapkamer deuren dicht zodat zij daar niet meer kan, eten en drinken doet zij wel ik heb het nu weggehaald zodat zij naar beneden moet om te eten. de kinderen en ik en mijn man kunnen haar aaien. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik heb met haar gespeeld zij wilde wel maar was op haar hoede de anderen zijn gek van spelen dus dat ging weleens verkeerd als zij in de buurt van haar kwamen. Diegene die de kat heeft gebracht heeft ook gezegd als het niet lukt mag ik haar terug geven. Zij is nog crols
Re: angstige Noorse boskat
Sommige katten vinden een verandering altijd spannend. Het feit dat ze voor jullie weg kruipt is op zich ook niet heel gek.
Geef haar de tijd. Mijn 2 katten zijn ook geleidelijk aan elkaar gewend geraakt, en zoals ik hoor is er een rangorde in huis, 1 is de baas en de rest zit er onder. Je nieuwe kat zal een plekje moeten veroveren....
Mijn tip: geef het tijd, en heb veel geduld
Geef haar de tijd. Mijn 2 katten zijn ook geleidelijk aan elkaar gewend geraakt, en zoals ik hoor is er een rangorde in huis, 1 is de baas en de rest zit er onder. Je nieuwe kat zal een plekje moeten veroveren....
Mijn tip: geef het tijd, en heb veel geduld
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
Re: angstige Noorse boskat
Ze kruipt niet voor ons weg laat ons wel toe om te aaien maar komt nog niet uit haarzelf naar ons toe
Re: Angstige Noorse Boskat
Ze is er pas 6 dagen. Ze moet aan een nieuw huis, nieuwe mensen en 6 nieuwe katten wennen. Dat is niet niks - ik vind dat ze het al fantastisch doet
. Dat ze op het bed van je zoontje heeft geplast, komt waarschijnlijk door onzekerheid en angst. Misschien heb je boven geen kattenbak of durfde ze er niet naartoe vanwege de andere katten. Ze laat zich aaien en de andere katten mogen al dichterbij komen. Ik zie het probleem eerlijk gezegd nog niet zo
. Ik denk dat het best goed komt. Laat haar lekker haar eigen tempo bepalen en forceer zo min mogelijk. Let er wel op dat ze goed blijft eten en drinken, want ik begrijp dat ze dat nu niet meer apart krijgt?

Dat zij geplast heeft op het bed van mijn zoon is pure angst geweest omdat wij 3 bakken in huis hebben staan, in de douche in de gang en in de de keuken (je ziet het niet staan) momenteel liggen er 3 katten op bed de noorse boskat en dan 2 perzen als dichterbij komen gaat zij grommen. Als ik tegen haar zeg "kom" dan kom zij naar mij toe ook als ik beneden ben en ik roep komt zij als zij een kat(ten) ziet houd haar tegen
Ik heb weer eten voor haar neer gezet boven waar ook een katten bak staat (douche) daar is ze gister wel op geweest. volgens mijn andere zoon
er zit dus wel wat verbetering in..
en begrijp ik het goed dat ze nog niet gesteriliseerd is?
en begrijp ik het goed dat ze nog niet gesteriliseerd is?
Dit gaat echt helemaal goedkomen - geef haar wat tijd
! Hoe heet ze trouwens?

Klopt zij is nog niet gesteriliseerd omdat zij uit een cattery noorse boskatten komt en aangezien zij niet kon opschieten met een ander vrouwtje en ook niet met haar verder wilde gaan. Zij zelf hebben een jaar geprobeerd en daar komt nog bij zij kreeg ieder keer de kous op de kop wat ik begreep zowel van dat vrouwtje en als de vrouw des huizes. Haar naam is Senna. Ik wilde haar ook zodra alles goes is gelijk laten helpen. moet er nog 1tje doen zij is nu 8 maanden.
Hoi
Ik hoop dat ik antwoord krijgt
Wat ik van Senna vind is dat zij totaal geen contact zoekt met de andere katten durf er zelf niet voorbij te lopen. lijkt wel of zij totaal niet sociaal is in begin dacht ik zij komt toch ons tegemoet maar vandaag is het tegenover gestelde zoek totaal geen contact zou toch nu wel een beetje moeten
Ik hoop dat ik antwoord krijgt
Wat ik van Senna vind is dat zij totaal geen contact zoekt met de andere katten durf er zelf niet voorbij te lopen. lijkt wel of zij totaal niet sociaal is in begin dacht ik zij komt toch ons tegemoet maar vandaag is het tegenover gestelde zoek totaal geen contact zou toch nu wel een beetje moeten
Senna heeft in het verleden geen fijne ervaringen met katten gehad en met mensen viel het misschien ook wat tegen. Je kan van zo'n diertje niet verwachten dat ze contact gaat zoeken.
.
Er moet helemaal niets. Je mag blij zijn dat er niet gevochten wordt. Als je dit poesje een kans wilt geven, zal je echt véél meer geduld moeten hebben en haar in haar waarde laten. Er zijn geen deadlines of regeltjes waaraan ze moet voldoen. Dit is een poesje dat het niet makkelijk heeft gehad en poezen herstellen over 't algemeen heel langzaam. Laat haar haar eigen tempo bepalen en verwacht gewoon niets, dan kan het alleen maar leuker wordenzou toch nu wel een beetje moeten

Bedankt voor jullie adviezen