Sinds kort blijft de poep aan haar kont zitten

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Minoes04
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010 09:19

Sinds kort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door Minoes04 »

Hoi Allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb 2 poezen en woon op een appartement. Mijn poezen zijn altijd gewend om binnen te zijn.

Ik heb 1 rode poes (7 jaar) en ik weet niet meer wat ik er mee moet. Ze gaat naar de kattenbak, duwt haar kont helemaal tegen de rand (dit heeft ze altijd al gedaan) en gaat dan zitten poepen. Zodra de drol nog maar half uit haat kont is gaat ze de kattenbak uit (dit is nieuw). Met als gevolg dat ze nog een halve drol aan haar kont heeft hangen. Dan gaat ze of met haar kont over de vloer of ze gaat fijn op de stoel zitten. Ik heb al gekeken, maar ik zie geen wormpjes of zo. Ook als zij plast duwt ze die kont tegen de zijkant. Haar haren worden dus nat en vervolgens gaat ze lekker op de bank zitten, weer plekken op de bank! Het gevolg dat ze constat een hele vieze kont heeft en alles in huis vies maakt waar ze gaat zitten.
Ze is iets te dik dus ze kan zelf niet haar haren schoon likken. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben sinds 4 maanden zwanger en mijn man maakt nu de bak schoon (elke dag), zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ze krijgt elke dag goede voeding, Royal Canin. Ze gaat ook regelmatig de bak in en weer uit. Soms 6x op een uur en dan gaat ze poepen...
Ik ben het zo beu om elke dag alles te dweilen en de bank af te schrobben.... *** ZUCHT****
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Sindskort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door JLC »

Ik zou allereerst naar de DA gaan. Misschien is er een medische oorzaak.
En wellicht heeft jouw kat een grotere kattenbak nodig en kan ze zich in haar huidige kattenbak niet lekker bewegen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Sindskort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door Cari »

En zet haat op dieet! Als ze d'r eigen kont niet meer kan likken, is ze niet een beetje dik, dan is ze moddervet. Dat is buitengewoon ongezond!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Minoes04
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010 09:19

Re: Sindskort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door Minoes04 »

Ik wou sowieso naar de dierenarts gaan deze week. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Ik weet dat mijn kat te dik is, maar ik geef haar echt precies wat Royal Canin voorschrijft. En mijn kat houdt niet van lekkere hapjes ofzo, dus ze krijgt echt nooit iets extra's. Maar goed, misschien dat de dierenarts daar ook het antwoord op heeft.

En over de kattenbak... Ik heb al een redelijk grote bak. Hij is in ieder geval groter dan een normale met een klepje. Ik heb er nu zo een met een diepe bak, met zo'n tuit eraan, waar ze onderdoor moet...

Ik hou jullie op de hoogte...
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Sindskort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door JLC »

Gebruik je al dieetvoer van Royal Canin?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Minoes04
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010 09:19

Re: Sindskort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door Minoes04 »

Nee, ik gebruik die paarse Sensible, want van die gewone spuugde ze telkens.

Ik zal het overleggen met de DA en kijken wat we kunnen doen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Sinds kort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door JLC »

Ben je vandaag al naar de DA geweest?
Laat s.v.p. even weten hoe het is gegaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Sinds kort blijft de poep aan haar kont zitten

Bericht door Roos en Minousch »

Ik zou voor een voer gaan met een hoger vlees gehaqlte, veel met haar spelen door middels van eenlaserlampje en hengeltjes, verder inderdaad naar de da, want steeds de bak op en af is zeker niet goed, andere kattenbak, hoger en breder misschien, ander kattengrit wil ook wel eens helpen, natvoer(premium met een hoog vlees gehalte) geven zodat de drollen niet zo hard zijn, waterfontein aanschaffen, des te meer vocht des te beter.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie