Goed asiel in Rotterdam en omgeving?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
foureyes
Huiskat
Huiskat

Goed asiel in Rotterdam en omgeving?

Bericht door foureyes »

Mijn vriend & ik hebben besloten een tweede katje bij onze lieve Stiglitz te halen! En deze wil ik graag uit een asiel halen, wat ik me hierbij afvraag: wat is een goed asiel? Ik las hier ergens iets over een goed asiel in Utrecht? (kan het nu niet meer vinden) Wij wonen in Rotterdam, dus dat zou prima kunnen... Maar heeft iemand ook (goede) ervaringen met een asiel in Rotterdam en/of omgeving? Ik wil graag een asiel waar ze in elk geval goed advies geven en wel wat weten van de katten die er zitten, zodat we een goede match uit kunnen zoeken.

En: Stiglitz (v) is nu 4 maanden oud, heel speels, lief en supermakkelijk. Hoe oud kan het nieuwe katje het beste zijn? Ik zat zelf te denken aan maximaal een jaar, dan kunnen ze ook nog lekker makkelijk hetzelfde kittenvoer krijgen... Goed idee?

Groet Annika
Adriana

Re: Goed asiel in Rotterdam en omgeving?

Bericht door Adriana »

Annika hoi, fijn plan :eclap:
bedenk wel dat als je een katje uit het asiel uitzoekt dat dit niet automatisch betekent dat dit ook de keuze is van jullie lieve Stiglitz... :eeh:
het beste werkt gelijk een stel uit een asiel overnemen, die kennen elkaar al en hebben een band.
maar Stieg (sorry!) is nog erg jong en missch lukt het al bij de eerste poging.

k zou met het asiel heel goeie afspraken maken over terug-nemen als het niet klikt en hier eerst de diverse draadjes over het introduceren van een nieuwe kat bij jullie kat doorspitten. dat betekent ook meer kattenbakken en missch voerbakjes op verschillende plaatsen.... en geduld en aandacht enzo en zo

http://www.dierenasiels.com/
hier staan alle adressen van alle dierenasiels en wat er op zoek is naar lieve baasjes. ik heb alleen maar en erg goeie ervaringen met de Haagse/Wassenaarse asiels :grin:
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

4 Maanden is nog erg jong, die wennen overal nog aan en erg snel.
De poes die je erbijzet, ik zou ook tot plm 1 jaar gaan. Maar misschien hebben ze een oudere kat in het asiel waarvan bekend is dat die erg sociaal is met andere katten.
Met de wat oudere kat heb je wel meer gewenningstijd nodig.

Er staan trouwens meerdere topics over dit onderwerp. Kijk maar eens in VOOR de aanschaf van een kat of kitten, het onderdeel waar je ook je topic hebt geopend.

Veel plezier met de voorpret!!
ozzy
Kitten

Bericht door ozzy »

Hoi Annika,

onlangs hebben wij voor onze 9 maanden oude kat Oscar ook een maatje uitgezocht. Ik woon net onder Rotterdam, en heb goede ervaringen met het asiel in Sliedrecht (http://sliedrecht.dierenbescherming.nl) en in Papendrecht (http://papendrecht.dierenbescherming.nl). Beiden gaven ons de tijd om te kijken en vragen te stellen. En ik vond dat ze hun dieren goed kenden, er werden katten afgeraden omdat zij waarschijnlijk niet zouden matchen met Oscar. 't Blijft altijd afwachten, maar het gaf mij een goed gevoel.

Uiteindelijk komt onze tweede kat Elmo uit Papendrecht. We kregen tips hoe we de katten aan elkaar konden laten wennen, mochten altijd om advies vragen en we mochten de kat teruggeven als het niet zou werken (wat gelukkig niet hoefde!). Helaas is het wel een kleine opvang, met niet zo'n grote keus. Maar je kunt regelmatig de website in de gaten houden ;-)

Veel plezier en succes met je zoektocht naar een kameraadje,
groetjes,
Anita
Een MIAUW is een bericht van het hart.

Oscar (mei '09), Elmo (juni '09)
Plaats reactie