Kat leren binnen te blijven

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Djer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2010 18:33

Kat leren binnen te blijven

Bericht door Djer »

Hallo,

Wij hebben een Ragdoll katertje, hij is nu 7 maanden oud. Nu is het tot nu toe goed gegaan en heeft hij eigenlijk helemaal geen intresse gehad om naar buiten te gaan.
Maar hij krijgt nu door dat hij door de achter deur in de tuin kan. Nu letten wij goed op maar wij zouden het hem graag af leren dat hij als de deur open staat niet naar buiten gaat.

Is dit te doen? Wij proberen het nu door zelf buiten te gaan staan en als hij bij de deur komt hem nat te spuiten. Maar ik ben bang dat hij dit als een spelletje gaat zien om zo snel mogelijk naar buiten te gaan zodat ik hem niet nat kan spuiten.

Wij zouden graag tips hebben om hem dit af leren.
Laatst gewijzigd door Djer op 16 mar 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door Camoth »

Welkom op het forum!

Dit kan je een kat niet afleren (vind ik zelfs een beetje zielig eigenlijk). Kan je de tuin niet afzetten? Dan kan hij lekker in de tuin spelen en hoeven jullie je nergens zorgen over te maken.

Anders moet je zorgen dat je de deur dicht houdt vrees ik. Je kan een kat niet aanleren om niet door een open deur te lopen. Dat snappen ze niet.

edit: ik zou sowieso niet meer natspuiten bij de deur. Al helemaal niet als jij buiten gaat staan. Arme kat. Die denkt: "heey, even naar het baasje toe een knuffel halen!" en dan krijgt ie straf :-(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Djer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2010 18:33

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door Djer »

Daar heeft u wel gelijk in. Wij probeerde alleen een manier te verzinnen om dit af te leren want wij zouden het verschrikkelijk vinden als we hem ineens kwijt zijn.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door ktje »

je zou als je de deur wilt open houden voor in de zomer ook een hordeur erin zetten, zo heb je wel de frisse wind maar toch een deur zodat meneer binnen kan blijven

Het mooiste zou wel zijn om je tuin af te zetten voor hem zodat die ook lekker naar buiten kan
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door daantje »

Toen wij onze tuin nog niet afgezet hadden hebben wij een hordeur geplaats (een rollende) en daar een plank in geleiders voor geplaatst (dus buitendeur open, hordeur dicht geschoven en daar een hoge plank voor gezet die we middels geleiders konden plaatsen). De katjes konden zo de deur niet uit, hoewel onze meest grote doerak toch af en toe wel een gaatje vond. Het werkte wel, maar we moesten de boel wel steeds in de gaten houden.

Sinds vorige zomer hebben wij de tuin afgezet en er is voor zowel de katjes als voor ons een wereld open gegaan. We hebben een weekendje werk gehad aan de tuin, maar achteraf bezien zou ik willen dat we dit veeeeeeeeel eerder hadden gedaan. Ik ben er super blij mee en de katjes kunnen lekker naar buiten :grin: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Djer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2010 18:33

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door Djer »

ja dat is ook zo, het is fijn als ze naar buiten kunnen, en dat willen we ook zeker voor ons kleine mannetje. dat hij van het mooie weer kan genieten in de zomer.

hoe zouden we de tuin het beste af kunnen schermen ??
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door daantje »

Ik heb van onze tuin een heel stuk geplaatst in een topic, ik zal even voor je kijken waar ik het terug kan vinden en zal de link dan even hier plaatsen. Het was simpel en eigenlijk helemaal niet duur of zo. Wel even wat werk, maar we hebben het stapje voor stapje op de foto gezet.
Ik ga op zoek naar dat topic en zal hier de link even plaatsen straks.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door daantje »

Gevonden :grin: :

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... n&start=90

Op pagina 7 van dit topic staat hoe wij het hebben aangepakt, maar het hele topic geeft je veel ideetjes, hoor. Wij hebben hier zelf ook veel aan gehad, met name hoe Hilda het deed met haar tuin. Nou kijk zelf maar effies ;-) .
Nogmaals, ik garandeer je..... Het geeft een hoop rust, maar nog meer plezier :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat leren binnen te blijven

Bericht door Camoth »

Djer schreef:ja dat is ook zo, het is fijn als ze naar buiten kunnen, en dat willen we ook zeker voor ons kleine mannetje. dat hij van het mooie weer kan genieten in de zomer.

hoe zouden we de tuin het beste af kunnen schermen ??
Top dat je van plan bent de tuin af te zetten! Je zal er zeker geen spijt van krijgen en jullie kereltje zal jullie er zeker erg dankbaar voor zijn! :eclap: :edance:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie