Vieze neus bij kitten van 25 weken

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
saschabrink
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2010 20:19

Vieze neus bij kitten van 25 weken

Bericht door saschabrink »

Wij hebben een poes van ongeveer 25 weken. Ik heb van de fokker gehoord dat ze een luchtweginfectie heeft gehad. Daar heeft ze antibiotica voor gehad en ze is er nog mee terug gegaan. Volgens de dierenarts was alles goed. Maar sinds ze bij ons is niest ze af en toe en ze heeft ook een vieze neus. Het lijkt zwarte afschijding. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze graag met haar neus in de plantenbak zit. Ik maak elke avond haar neusje schoon.
Ook vind ik dat je het hoort 'rommelen' als ze ademt. Verder is ze heel erg actief en speels. Dus aan haar gedrag merk ik niets. Kan één van jullie mij vertellen wat het kan zijn en of het gevaarlijk is.

Groeten,
Sascha
Sascha Pieter Loeca en Zita
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: vieze neus bij kitten van 25 weken

Bericht door Kattenbella »

Toch even naar laten kijken door je dierenarts. Ik weet niet of ze is geeent of je dit nog wil doen.
Hoe lang is het geleden dat ze bij jullie is gekomen? kan ook een stressreactie zijn als ze net verhuisd is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
saschabrink
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2010 20:19

Re: vieze neus bij kitten van 25 weken

Bericht door saschabrink »

Ze is nu al een tijdje bij ons. Ze heeft haar eerste inentingen gehad onderandere voor de niesziekte. De tweede moet ze nog krijgen...
Sascha Pieter Loeca en Zita
Plaats reactie