Wij hebben 2 katers die inmiddels twee weekjes naar buiten gaan/mogen. Ik woon in een woonwijk, met aan de achterkant alleen maar tuinen en veel gezinnen met katten. Het is een echte kattenbuurt. Dat maakt het aan de ene kant lastig, maar aan de andere kant wilden onze katten daardoor al heel snel naar buiten. We hebben het gered om ze tot een aantal maanden na de castratie binnen te houden.
Daarvoor gingen ze steeds aan een tuigje samen in de tuin en af en toe liepen we met ze mee de poort in, toen durfden ze al erg veel en verweg te gaan! Maar nu ze zonder tuigje en zonder ons zijn, zijn ze een stuk voorzichtiger valt me op. Onze doerak komt net aan 2 a 3 tuinen verder en komt snel terug naar huis gerent als hij iets engs meemaakt..

Maar onze andere kater komt hooguit 1 meter verder dan de drempel en als ik dan de deur dicht doe begint hij zeer hard te mauwen voor de deur, echt heel zielig..!
Als ik hem dan binnenlaat gaat hij weer voor de deur naar buiten zitten kijken. :-S
Aan de ene kant wil hij graag met zijn broertje mee, zodra die uit het zicht is laat hij het gewoon rusten..
Ik vind het helemaal niet erg als hij meer een huiskat wordt, hij moet niet perse naar buiten als hij dat niet wil..Ik denk ook dat als het straks warmer wordt en we weer af en toe in de tuin kunnen zitten met de deur open, hij zachtjes aan mischien wel verder durft..
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of iemand dit herkent of enig idee heeft hoe dit komt?
Alvast bedankt, Tessa