Wat er met die katten van mij is, ik weet het niet.
Pluisje is de bangerik bij mij thuis. Je hoeft maar een onverwachte beweging te maken, en ze vliegt met krassende nageltjes over de vloer onder de bank...
De laatste tijd wordt er ook meer gevochten. Mja, echt vechten is het niet, want vaak stamp ik op mijn gemak naar boven (daar zitten ze meestal, Pluis laat zich daar lekker in een hoekje drijven...) en dan weten ze al, 'oh, oh, "mamma" is boos!'

Dinsdag zag ik ze écht vechten, waarbij eentje zelfs plas heeft laten lopen. Geen idee welke van de 2.
Durfde bijna niet weg te gaan, ze bleef grommen en angstig onder de bank zitten.
De laatste paar avonden is het ook raak...Ze komen dan rustig allemaal op mijn kamer (bedtijd) maar dan begint het gedonder....Dan gaan die andere 2 (meestal eentje, vrijwel nooit met z'n tweeën) Pluisje etteren volgens mij, en ja, Pluis veranderd dan weer in Angstige Kat...Steeds grommen, blazen als ze te dicht in de buurt komen....en een van die andere 2 probeerd dan toch af en toe een paar petsen uit te delen...
Je kan echt aan Pluis zien dat ze dan bang is, aan haar hele houding, haar ogen...constant in de gaten houden waar die andere 2 zijn.
En heel vreemd, een paar uur later liggen ze elkaar weer heerlijk te wassen

Ik begrijp er niet veel meer van *zucht*
Iemand een idee??