Kale staartplekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Kale staartplekken

Bericht door DJR »

Ik heb al een paar keer gezocht of ik er al iets over kon vinden op het forum, maar zonder resultaat. Onze Tigo heeft al een poosje kalige plekken op zn staart. Hij likt er veel aan. De DA weet er al wel van maar toen waren we nog in een twijfelachtige fase of er wel of geen schimmel in huis was (Kaya had kale plekjes dus hij was getest, maar uit de kweek was niets gekomen). Tigo heeft later dit aan zn staart gekregen. Verder bij beide katjes geen twijfelachtige (schimmel)plekjes meer geconstateerd..
Iemand idee waar dit door kan komen?
Ik zal een fotootje toevoegen, hier schrok hij een beetje en kreeg een dikke staart, dan is het heel goed te zien, ergens halverwege en tegen het einde van de staart..
Afbeelding
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kale staartplekken

Bericht door Adriana »

als je (boven in) zoekt op 'staart kaal' dan krijg je zo veel berichten, dat je wel een paar uur aan het lezen bent.
zo te zien zitten daar tal van tips bij waar je missch wat aan hebt, succes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Kale staartplekken

Bericht door DJR »

Dat heb ik gedaan voordat ik dit topic opende, heb er lang naar gezocht. Maar toch was het allemaal net anders...
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
Plaats reactie