Het gaat om onze kater Gyzmo. 12 jaar en altijd zo gezond als een vis (!)....(komt nooit buiten (woon in een appartement).
Altijd wel overgeven (niet veel), maar dan was het duidelijk dat er haarballen in het spel waren. Hij is erg schoon.
Twee weken terug kwam alles eruit (zn voer), zelfs onder het eten aan toe

Enfin, naar de DA geweest, bloed geprikt, getest op nieren, schildklier en suiker. Allemaal prachtige waardes voor een kat van 12, zei ze. Tja, wat nu? Dieetvoer van RC, Sensitive en kleine beetjes.
Zo gezegd, zo gedaan.... maar dit hielp niet (evenals gekookte kip).
Dus afgelopen woensdag toch maar weer naar de DA. Onder narcose, keel/slokdarm onderzocht, maagfoto gemaakt: niets te vinden (gelukkig!)
Uit voorzorg: injectie (soort van) prednison, blijft ± 4 weken werken. Toen ik vroeg waar ze dit voor gaven werd mij geantwoord: is een soort van alleskunnertje.....

Ook 2-3 x per dag primperid, want de diagnose is teveel aan maagzuur.
Afgelopen donderdag is alles 'erin' gebleven, gister(vrijdag)avond kwam alles er weer uit, maar hij heeft dan ook verschrikkelijk honger (komt door primperid en injectie, eetlustopwekkers).
Maar zn gedrag is VRESELIJK veranderd, word er verdrietig van. Hij zit maar te zitten, lijkt in een soort van trance, spint niet meer, heeft wat moeite met liggen, miauwen doet ie nauwelijks meer (terwijl we vroeger hele gesprekken hadden

Is OOGT niet ziek, plast, poept (klein btje) en wil eigenlijk de hele dag eten....(wat dan weer niet mag van mij

Kan dit komen door bijwerkingen van de injectie e/o primperid?
Ik kan op internet nagenoeg helemaal niets vinden over dit medicijn (primperid).
Moet er wel bij zeggen dat Gyzmo angstig is om naar de DA te gaan. Dan verstijft hij helemaal.
Kan het ook een trauma zijn?!?
DA kon hier geen antwoord op geven.....
Ik maak me met name zorgen om het feit dat slapen/liggen een probleem lijkt/is.
Normaal lag ie altijd heel sierlijk opgerold, heerlijk te knorren, nu ligt ie op een kussen, naast me op de grond, een heel klein btje op zn zij, maar hij slaapt niet....
Iemand ideeën?
Maandagochtend bel ik wel weer de DA, maar toch.... in de tussentijd.....
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reactie(s)!
Groetjes,
Renate