Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door dijual »

Hallo,

Ik lees een aantal advertenties over baasjes met zwangere poezen. Allemaal erg spannend, en de nodige zorg lijkt mij.
Misschien ben ik bij dit onderwerp niet op het juiste adres, maar wij zijn op zoek naar 2 kittens.
Het lijkt me hardstikke leuk om die via echte katteliefhebbers te krijgen. Op dit forum lees ik van alles aan betrokken huisdierenliefhebbers. Als je dat vergelijkt met allerlei advertenties van naar mijn idee alleen maar op geld beluste mensen op marktplaats ed. Ook lijkt het me leuk om via het forum of priveberichten de komst van een nestje en de groei van de kittens ed te kunnen volgen.
Jullie in elk geval veel succes met de zwangere moederpoesen en de komst van de kittens.
En als ik mee mag praten over dit onderwerp. Tav kattenoverschot, is het denk ik ook vooral belangrijk dat als er kittens onderweg zijn, er voor de komst van de kittens of voor ze oud genoeg zijn om bij moeder weg te gaan, een goed plekje voor ze is.

Vr.gr. Mathilde
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door Adriana »

hoi en welkom,
zet even iets van je woonplaats in je avatar (hokje links) als je wilt, dats handig voor eventuele kittencontacten.
ja, dat lijkt me ook, kittens rechtstreeks van het nest naar hun nieuwe huisje, ipv zwerven en opvang/asiels.
het laatste komt nog veel en veel te vaak voor.
en indd. er is een giga kattenoverschot, dus houd ook de asiels en opvang in de gaten.

maar waarom kittens en niet een leuk stel, dat elkaar kent en al maatjes is uit een asiel?
als dit je eerste katten zijn dan lijkt me dat veel makkelijker,
de mensen van het asiel kunnen van alles over ze aan je vertellen,
je krijgt goed advies en gechipte en gecastreerde dieren mee.
dus geen verrassingen op allerlei (gezondheid/gedrag) gebied zoals bij kittens nog wel eens gebeurt.
en kittens zijn in hun eerste jaren redelijk wild en hebben neiging om te slopen, heb je daaraan gedacht?
en opvoeden kan maar in heel beperkte mate, bovendien hebben ze er recht op 'kat' te zijn.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Boheme

Re: Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door Boheme »

Het is heel goed dat je aan het oriënteren bent en dat je dat doet via een forum. Zo kom je misschien tot ideeën bij het aanschaffen van je toekomstige huisgenoten. Weet je al of je voor een raskat wilt gaan? Of maakt je dat niet uit? Kittens zijn heel erg leuk, straks zit het asiel er weer vol mee. Maar je moet je er wel bewust van zijn dat ze je huis behoorlijk kunnen terroriseren ;-) Dat je er trouwens gelijk twee wilt is trouwens hartstikke goed!

Als je een volwassen kat zou willen kan je inderdaad naar het asiel, of via andere opvang organisaties zoals Mirthos, maar je kan ook kijken naar herplaatsers via verschillende rasverenigingen.

Als je voor een raskat gaat, raad ik je aan eerst flink in te lezen, zodat je kan zien welke rassen het beste bij je zouden passen. Maar dan nog, elke kat is anders en een ras geeft geen garantie op karaktereigenschappen.

Ikzelf fok Peterbalds en Boheme is rond 23 maart uitgerekend. Een bijzonder leuk ras, al zijn daar de meningen over verdeeld ;-) ;-)
Verder heb ik nog twee htk's... geweldige katten die ik uit het asiel heb gehaald..

Succes met oriënteren, de voorpret is altijd leuk!
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door Maureen »

Wat voor kat wil je? Mijn ouders hebben een poes en die is zeer waarschijnlijk drachtig....... Ze is tijdens haar krolsheid een keertje ontsnapt. Ze kwam terug en leek erg genoegdoenend. Ze heeft wat weg qua kleur van Sloefke, het worden gewoon htktjes. Als je interesse hebt laat het me weten, dan houdt ik je verder op de hoogte.
Afbeelding

Hier is de kleur van Sloef goed te zien, Kyra lijkt er veel op. Uhm hier was Sloefke nog wel errug klein, is inmiddels al bijna een jaar.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door Maureen »

Oja, mijn ouders hoeven er dan niks voor te hebben, alleen de kosten van de da, das alles........
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door Cari »

Als je kittens wilt via mensen die ECHT begaan zijn met katten en vechten tegen kattenleed, i.p.v. via mensen die te laks waren om hun poes te laten helpen of haar lieten ontsnappen of een nestje zo leuk vinden of geld willen verdienen aan hun ras, neem dan eens een kijkje op www.wijzeweeskitten.nl. Kittens die ongewenst waren, van de straat gered (of hun zwangere mams) worden liefdevol door gastgezinnen grootgebracht. Heel leuk om te volgen is de site van Bianca. Zij is gastgezin en zit elke zomer bomvol hele leuke kittens: http://scoobyenco.punt.nl/. Heel leuk geschreven en met veel foto's.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Re: Zwangere poezen en goed plaatsje voor de toekomstige kittens

Bericht door dijual »

Bedankt voor je mooie tip !

maar waarom kittens en niet een leuk stel, dat elkaar kent en al maatjes is uit een asiel?
als dit je eerste katten zijn dan lijkt me dat veel makkelijker,

Dank voor het meedenken en tips. Ga ik zeker over nadenken.
We hebben in het begin van ons samenwonen 2 kittens gehad, en later natuurlijk grotere katten.
Dus weten we gelukkig wel wat ons te wachten staat. Hoewel, alle katten toch weer verschillend zijn natuurlijk !
Onze kinderen willen heel graag kittens. Ik vind 2 jonge katjes ook prima.
Gewoon 2 gezellige huisbeestjes !

Gr. Mathilde
Plaats reactie