Vloerbedekking en bank

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Sjoerd93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 feb 2010 17:13

Vloerbedekking en bank

Bericht door Sjoerd93 »

Hoi,
wij willen graag een kitten maar we zijn ook nogal gesteld op onze vloerbedekking en bank.
Kun je een kitten goed leren dat hij hier zijn nagels niet in mag zetten?

Bij voorbaat dank :grin:
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door ktje »

Als je goede alternatieve hebt zullen ze je bank met rust laten.
Denk hierbij aan veel speelgoed, krabpaal maar misschien ook een speelkameraatje (dus 2 kittens nemen i.p.v 1).
En verder consequent nee zeggen als ze toch je bank of vloer gebruiken als krabpaal. Je zou nee kunnen zeggen en je kitten rustig oppakken en neerzetten bij de krabpaal.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door Henri »

Eerste maanden tapijt en zitbank afdekken hé, tot je zeker bent, en dit om hysterische buien te voorkomen. :lol: :lol: :lol:
Kittens in huis nemen, een aanrader, een nieuwe wereld die opengaat van ambiance, vreugde en vooral vriendschap. :grin:
Geduld is ook een mooie gave, die waarschijnlijk vereist is. :-|
En natuurlijk de gouden raad van ktje hierboven. :eclap:

baaaai ;-)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door Admin »

Ondanks het leren dat ze iets niet mogen doen, is er altijd wel een moment dat ze het wél doen. De vloerbedekking is meestal wel veilig, afgezien van mogelijk vlekken door overgeven, maar mocht het onverhoopt gebeuren dat een kat toch aan je bank gaat hangen, dan moet je daar tegen kunnen en er eigenlijk al wel op voorbereid zijn. Veel katten doen het nooit, maar wij hebben 4 katten en 1 ervan doet het regelmatig, ondanks de vele krabmeubelen en plankjes en matten.

Vaak houden mensen rekening met de kat als ze meubilair aanschaffen, maar die hebben dan al een kat. Bij jou is het andersom en moet je je afvragen of een kat dan wel een goede keuze is.

Het afleren van verkeerd gedrag bij katten kan heel goed, maar dat werkt meestal alleen als je erbij bent. Als je er niet bent doen ze het vaak toch, zo slim zijn ze ook weer :-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Sjoerd93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 feb 2010 17:13

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door Sjoerd93 »

Wow wat een snelle reacties :grin:

Hier kan ik wat mee,
bedankt allemaal :eclap:
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door JLC »

Mijn (leren) bank heeft toch wat kleine beschadigingen. Door het spelen met speelgoedmuisjes en het rondrennen door huis hebben mijn katten de bank wel eens geraakt. Ik heb fleecekleedjes over de bank gelegd (minder mooi, maar beschermt wel). En ondanks krabpalen in huis, heeft een van mijn katten toch wel eens geprobeerd de bank te gebruiken als krabpaal. Goed opletten blijft belangerijk, zeker als je kittens in huis haalt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Boheme

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door Boheme »

Je kan nog zoveel krabpalen en speeldingen voor ze hebben.. je ontkomt niet aan nagels in je bank of stoelen. Hier maken ze graag gebruik van de krabton en krabpaal en van een kokosmat, maar ook mijn eetkamerstoelen hebben ze in het begin niet ontzien. Boven heb ik vloerbedekking en ook daar krabben ze wel eens aan. Daarnaast hebben kittens vaak razende halfuurtjes, waardoor ze door het huis vliegen en daarbij ook dankbaar gebruik maken van het bankstel ;)

Als je, je spullen zo heel mogelijk wil laten kan je ook kiezen voor een oudere kat, een herplaatser of uit het asiel, deze zijn vaak een stuk rustiger.
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Vloerbedekking en bank

Bericht door Maureen »

Hier is de leren bank ook wel iets beschadigd door het spelen en rennen. Kan ook niet anders met 6 honden en 2 katten. Ze weten allemaal dat het niet mag :enaughty: maar och, het is ook wel weer gezellig als ik op de bank zit (lees lig :lol: ) en er ligt een berg beesten bij je (uh.... op je). Is ook een vorm van besparen :-P Het is lekker warm, de verwarming kan dus naar beneden.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Plaats reactie