Ragdollvacht

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
wayke32
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010 15:40

Ragdollvacht

Bericht door wayke32 »

Hoi,

Ik heb een Ragdoll van 9 maanden, nu zeiden ze tegen me dat die bijna niet verharen maar zij verhaart heel erg waar zou dat aan kunnen liggen???
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: ragdoll vacht

Bericht door Rowena »

Dit vond ik op het internet! Hoop dat je er iets aan hebt..

"Doordat ze een zijdeachtige en halflangharige vacht hebben , toont de vacht geen neiging tot klitten waardoor 2 keer in de week een borstel of een kam erdoor heen halen al voldoende is. Toch kan een ragdoll rond de winter naar de zomer tijd gaan verharen, het is dan raadzaam om de ragdoll extra te kammen of borstelen."

Maar misschien ligt het aan de voeding? Of misschien heeft ze veel stress? Ik denk dat er verschillende redenen kunnen zijn. Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even contact opnemen met je DA..

(Het kan trouwens ook zo zijn dat hij zijn kitten vacht aan het verliezen is, aangezien hij pas 9 maanden is!)
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ragdollvacht

Bericht door Adriana »

wayke32 schreef: nu zeiden ze tegen me dat die bijna niet verharen maar zij verhaart heel erg waar zou dat aan kunnen liggen???
katten die niet verharen hebben geen vacht. en dan nog verharen de donshaartjes.
enige idee hoeveel haren je zelf per etmaal verliest?

t lijkt me typisch een geval van uit de nek kletsen, ieder dier met vacht verhaart en doorgaans twee maal per jaar.
dat geeft jou een heerlijk excuus om hem/haar lekker te borstelen en kammen en al die losse haren zo snel mogelijk te verwijderen.
anders worden ze ingeslikt en sommige katten hebben grote moeite met het overgeven van haarballen.

en welkom op het Forum trouwens! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Ragdollvacht

Bericht door ]-marjolein-[ »

Is inderdaad onzin lijkt mij...iedere kat verhaart, lang of kortharig. Lijkt me niet echt fijn om als kat in de zomer nog een dikke wintervacht te hebben en andersom. Kan wel zijn dat het de ene keer wat meer is dan de andere keer....of met grote temperatuursveranderingen of misschien inderdaad stress oid? Een langharige kat zou ik sowieso borstelen, zeker als hij aan het verharen is ivm haarballen. En ook om klitten te voorkomen natuurlijk...als je er na een jaar ineens achter komt dat hij klitten heeft en je komt aanzetten met een borstel gaat hij dat waarschijnlijk niet grappig vinden.
Succes!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ragdollvacht

Bericht door Leonie89 »

onze katten (noorse boskat en heilige birmaan) verharen niet zo erg als je zou verwachten bij (half) langharen.. onze noor borstel ik, omdat ze het heerlijk vind, maar als je de klitten op tijd ziet, kun je ze er gewoon uitpakken.. ook het verschil tussen winter en zomervacht gaat hier zo geleidelijk dat je er weinig van merkt.
komt je kat buiten? dat schijnt ook mee te werken, dat binnenkatten een mindere winterwacht hebben dat katten die ook buiten komen.. hoe dan ook, als de vacht er gezond uitziet en ze verder opgewekt is, speelt en goed eet/drinkt, zou ik haar gewoon lekker veel borstelen en me verder geen zorgen maken..
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Ragdollvacht

Bericht door Roos en Minousch »

Alle katten verharen, dus ook Ragdolls...
Ik heb er hier rondlopen, en beginnen nu langzaam met verharen.
Ze verharen ook zeker niet minder als een kortharige kat, maar anders..
Ik zou zeker keer per week goed kammen, ik weet niet of hij al is gecastreerd, zo niet zou ik hem vaker kammen..ze kunnen een katerstaart gaan ontwikkelen als ze nog niet geholpen zijn.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
a_nneliesje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2010 20:50
Contacteer:

Re: Ragdollvacht

Bericht door a_nneliesje »

wayke32 schreef:Hoi,

Ik heb een Ragdoll van 9 maanden, nu zeiden ze tegen me dat die bijna niet verharen maar zij verhaart heel erg waar zou dat aan kunnen liggen???

Het wordt lente dus het verharen is heel erg op dit moment. Het is hier af en toe een dikke witte waas met haren :lol:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Ragdollvacht

Bericht door yana »

Onze Ragdoll haart wel wát uit, maar láng niet zoveel als andere langharen. De ergste hier in huis is een korthaar..
Plaats reactie