Ik zag deze site na wat research gedaan te hebben over het aanschaffen van een poes/kitten wat ik serieus aan het overwegen ben. En ik dacht, laat ik mij aanmelden en een onderwerp beginnen waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben van plan deze zomer op mijzelf te gaan wonen, nou wou ik dan ook na verhuist te zijn in de zomervakantie de tijd nemen voor een kitten. Ik heb vroeger bij mij thuis ook een kat gehad dus weet er wel het een en het ander vanaf.
Ik heb alles netjes uitgezocht, Financieel, en ook over de opvoeding van een kitten. Dus dat moet me wel gaan lukken.
Nou was mijn vraag het volgende,
Ik kan in de zomervakantie na mijn verhuizing te tijd nemen om mijn kitten op te voeden, maar na de vakantie zou ik weer verder moeten met mijn studie/stage. Dat betekent dat ik van 9 tot 5 niet thuis ben. Met een kitten van een paar maanden oud is dit dan slecht om deze ene paar uurtjes alleen te laten?
Ik zag bij een ander onderwerp dat jullie iemand de tip gaven om gelijk 2 katten in huis te nemen.
Nou weet ik zeker dat ik daar het geld noch de ruimte voor zal hebben dus dit is geen optie.
Ook heb ik mij laten informeren over het laten chippen. Is dit noodzakelijk? Wat als ik gewoon mijn kat een penning met halsband laat dragen?
En ik zou graag een kitten uit het asiel halen.
Maar ik kom uit Zwolle en heb nog nooit op hun website kittens zien staan, alleen volwassen katers/poezen.
Ik las ergens op dit forum dat er vlak voor de zomervakantie vaak volop kittens in het asiel zijn? Hoe zit dat?

Ik geloof dat dit wel zo'n beetje mijn vragen waren voor nu.
Groetjes!

p.s OJA ! Ik denk dat ik eenmaal in een studentenkamer ook niet in staat ben mijn toekomstige kitten naar buiten te laten. Hoe denken jullie hierover?