Ik ben nieuw op dit forum, ik ben lid geworden omdat ik mij graag wil gaan verdiepen in het nemen van poezen. Mijn vriend en ik wonen nu een half jaar samen in Deventer. Ik heb een nieuwe baan en ga dan ook iets meer werken en dus ook verdienen! Nu is eindelijk het moment aangebroken om één of twee poezen te nemen. Beide zijn we een aantal jaren geleden helemaal dol op de poezen van een goede vriend geworden en vinden het nu ook wel leuk om poezen te nemen die lekker bij je komen zitten 's avonds en zo die lekkere gezelligheid in huis te brengen. Altijd iemand thuis als je zelf thuiskomt!

We zijn ons nu aan het inlezen over het aanschaffen van poezen en hebben dan ook eigenlijk de vraag of we nou kitten(s) uit het dierenasiel moeten nemen of volwassen poezen? We werken beide wel, dus de kat zal wel 3 a 4 dagen alleen thuis zijn doordeweeks, dus denk dat het sowieso dan leuk is om 2 poezen te nemen. We willen graag een heele sociale kat die het heerlijk vind om binnen te zijn, want we gaan ze niet naar buiten laten en die goed met kinderen kan, mochten deze ooit komen ook belangrijk!
Wat vinden jullie? Is het voor iemand die nog nooit een poes heeft gehad beter om eerst met een volwassen poes te beginnen of zijn kittens beter? Met een volwassen poes ben ik bang het leed van een ander eventueel te kopen.. via marktplaats worden ze namelijk volop aangeboden, ook zelfs gratis! En als je kiest voor 2 poezen gaat dit dan samen of moet je dan een kat en een poes nemen of juist 2 katers? Dit is ook nog een vraag die bij ons speelt, zelf heb ik altijd wat meer met vrouwtjes dieren

Groetjes