Asielkitten is lusteloos

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Valerie_X
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2010 22:09

Asielkitten is lusteloos

Bericht door Valerie_X »

Ik heb 1 kater van 1 jaar oud (gecastreerd), 3 dagen geleden hebben we een kitten van 4 maand uit het asiel gehaald. De eerste dag speelde hij en keek nieuwsgierig rond. Sinds de tweede dag eet hij weinig, drinkt veel en slaapt altijd. Hij komt enkel uit zijn mandje voor te drinken en naar de kattenbak te gaan, spelen wil hij niet meer. Gisteren zijn we naar de dierenarts geweest, en medisch was er niets aan de hand. Toch maak ik me wat zorgen, hij is echt wel zeer lusteloos. Heeft er iemand ervaring in deze situatie?
Laatst gewijzigd door Admin op 10 feb 2010 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Asiel kitten

Bericht door Camoth »

Houdt het even goed in de gaten. Het is heel belangrijk dat hij blijft eten, drinken en naar de bak blijft gaan. Als hij echt heel weinig gaat eten zou ik naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.

Misschien moet hij gewoon nog eventjes wennen aan de nieuwe omgeving? Het kan helpen om hem dan in een wat kleinere ruimte te houden voor een paar dagen (alleen de woonkamer bijvoorbeeld). Dat is wat minder intimiderend misschien.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Asiel kitten

Bericht door Cari »

Als een kitten van 4 maanden alleen maar slaapt en niet wil spelen, is hij ziek. Ze zijn op die leeftijd nog heel kwetsbaar en ik zou niet te lang wachten met opnieuw naar de da gaan. Wat is er bij hem onderzocht?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Asiel kitten

Bericht door Umimeis »

Dit heb ik ook gehhad, hij wou 3 dagen niet eten en drinken en sliep ook veel. Hij had een virusinfectie aan de luchtwegen en koorts. Toe heeft hij een antibioticakuur gehad. Waarschijnlijk heeft jouw kat inderdaad dan iets onder de leden.
Ik zou maar even langs de dierenarts gaan.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Siris »

Waarschijnlijk heeft jouw kat inderdaad dan iets onder de leden.
Ik zou maar even langs de dierenarts gaan


Ik heb ook een kitten gehad, die lusteloos was en weinig at, die was ook ziek.

Een kat kan niet te lang zonder eten. Als je het niet vertrouwt vraag je dierenarts anders om een bloedonderzoek.

Wat ik me afvraag hoe gaat hij met je andere kat om, is hij bang voor je kater en moet hij daar langs om naar zijn etensbakje te komen?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Valerie_X
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2010 22:09

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Valerie_X »

We zijn eergisteren terug naar de dierenarts geweest. Na nader onderzoek bleek de lever aangetast en werden de oogleden geel. Het kitten zag er echt van af en voor behandeling was het telaat, dus hebben we hem moeten laten inslapen. Alleen snap ik niet dat ze er in het asiel niks van gemerkt hebben want de dierenarst vertelde dat dit niet in een paar dagen kan doorbreken. Maar nu ziet hij niet meer af. :cry:
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Nyncke »

Wat verschrikkelijk!!!
Dat geloof je toch niet....

Veel sterkte met het verlies.
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door wisje »

Het is inderdaad heel raar dat hun niets is opgevallen. Mijn kitten is na 3 weken ziek geworden en die heb ik ook laten inslapen. Ik kon een nieuw kitten halen, maar dat maakte het verlies zeker niet goed. Waarschijnlijk is dat bij ook wel het geval. Misschien dat je over een tijdje weer toe bent aan een nieuwe kitten. Heel veel sterkte met dit verlies :-(
Valerie_X
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2010 22:09

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Valerie_X »

inderdaad het eerste wat ze zeiden in het asiel was dat ik nieuw mocht komen halen. Maar het ergste is dat het kan zijn dat ik mijn kater die ik al langer had ook moet laten inslapen, de zieke van de kitten was zeer besmettelijk. Onze kater wordt momenteel bij de dierenarts in quarantaine gehouden en heel de dag geobserveerd en getest. Hopelijk krijg ik straks een positief telefoontje. Dus aan alle mensen die een kat uit het asiel willen halen, ik zou dat niet doen. Dierenartst zegt dat minstens 5/10 katten uit het asiel na een week moeten worden ingeslapen. Ik heb mn lesje wel geleerd, ga voortaan wel bij een erkende fokker. Ben nu in totaal evenveel geld kwijt dan dat ik een raskat zou kopen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Nyncke »

Ik heb er geen woorden voor, wat een klap, ik duim voor je kater dat hij niet ziek is

:pdthug:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Cari »

Dierenartst zegt dat minstens 5/10 katten uit het asiel na een week moeten worden ingeslapen.
Zo'n onzin heb ik echt nog nooit gehoord :roll: ! Ik zou dan wel graag willen weten over welk asiel hij het heeft!

Dat je katje geelzucht had, is vreselijk en ook best vreemd voor zo'n jong diertje, maar wat is de preciese aandoening die zo besmettelijk is?
Ik wens je veel sterkte met het verlies en hoop dat je andere kat snel opknapt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Valerie_X
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2010 22:09

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Valerie_X »

Gaat over alle asielen in België. Maar ofdat het echt zoveel is twijfel ik zelf ook aan. Ookal ken ik nog wel enkele mensen die hetzelfde voorhadden. Het probleem is namelijk dat er in het asiel veel katten samen zitten en dat deze elkaar besmetten. En door ze dan mee te nemen naar een andere omgeving zijn ze wat gestressd en zwak,en breekt in veel gevallen de ziekte uit, zoals er bij ons gebeurd is.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Siris »

Mijn kat Binkie at opeens niet meer en was ook erg lusteloos, dierenarts kon niets vinden, medicijnen gekregen en moeten dwangvoeren, na een paar dagen, bijna een week had ook opeens gele ogen en oren, dat was geen kitten meer, maar het kan hoor dat hij bij het asiel nog niets had, hier in Nederland vergoeden ze de kosten als je je asieldier pas daar gehaald en is ziek geworden, ik weet niet hoe in België dat gaat. Ik heb wel begrepen dat het in België er stukken slechter aan toe is in asiel en dat ze daar dus wel katten in laten slapen. Maar geelzucht of leververvetting is volgens mij niet besmettelijk hoor.

Ik wens je heel veel sterkte.

En als je voor een fokker gaat, moet je ook heel goed laten informeren hoor, daar zitten ook een paar slechte tussen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door Camoth »

Jeetje wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte gewenst.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Asielkitten is lusteloos

Bericht door JLC »

Wat een triest bericht. Veel sterkte. :-( Je haalt een kitten uit het asiel en dan gebeurt er dit...
Ik kan mij voorstellen dat je vertrouwen in het asiel weg is. Ik hoop dat je in de toekomst een lief en gezond katje vindt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie