We hebben sinds afgelopen juli een heel lief katje, Lola. Nu denken we over een tweede kitten. We zouden het liefst zien dat Lola een speelmaatje krijgt. Ze is regelmatig alleen thuis en aangezien ze een binnenkat is, willen we niet dat ze vereenzaamt. Dus vandaar de behoefte aan een kitten erbij.
We gaan morgen kijken bij een nestje waarvan de kittens pas 5 dagen oud zijn. Als dat door zou gaan, zou het nieuwe poesje eind april ongeveer komen. Onze Lola is dan bijna 1 jaar.
We mogen nog kiezen uit het nestje, en dus vraag ik me af welk karakter het best bij Lola zou passen. Lola is een lief, nieuwsgierig poesje, helemaal niet schrikachtig, blijft graag bij je in de buurt en houdt van gezelschap. Tegelijkertijd is ze erg eigenwijs en eigenzinnig en kan ze soms fel zijn in haar spel (bijten). Ze heeft nog regelmatig de gekke vijf minuten (past denk ik ook bij haar leeftijd). Is er een bepaald karakter en/of geslacht dat daar goed bij zou passen?
Daarnaast, valt er in het algemeen nog iets te zeggen over of het slim is om een kitten van 12 weken bij een kat van een jaar te zetten? Gaat dit over het algemeen goed? Ik heb al wel wat gelezen over introductie. Is het slim om Lola al enige tijd voor het kitten komt, te laten wennen aan de geur bv door een dekentje met de geur van het kitten?
Alvast bedankt voor de reacties!
# Kitten bij onze poes van bijna 1 jaar
Re: Kitten bij onze poes van bijna 1 jaar
Ach als ze zo jong zijn, doe ik niet zo moeilijk, dat duurt een paar dagen en dan zijn ze aan elkaar gewend.
Verder vind ik het op zo'n jonge leeftijd moeilijk om iets te zeggen over het karakter, er verandert nog veel in de loop van de tijd. Zou voor het katje kiezen wat me het meeste aanspreekt.
Geniet maar lekker van het kittensnuiven de komende weken!
Verder vind ik het op zo'n jonge leeftijd moeilijk om iets te zeggen over het karakter, er verandert nog veel in de loop van de tijd. Zou voor het katje kiezen wat me het meeste aanspreekt.
Geniet maar lekker van het kittensnuiven de komende weken!
Bedankt Nyncke voor je reactie. Dat stelt me wel gerust. Ik ben vandaag bij het nestje gaan kijken, het waren prachtige beestjes. We hebben dus de knoop doorgehakt dat er een tweede poes gaat komen. Ik hoop echt dat het gaat klikken tussen de twee
Nog 3 maanden geduld...

Wij hadden hier al 2 wat oudere katten rondlopen voor de laatste 2 erbij kwamen, wat ouder is ongeveer een jaartje of 4.
Het heeft een week geduurd met wat geblaas en toen was het wel goed.
Jullie kat is nog jong dus verwacht geen drama's hoor
Het heeft een week geduurd met wat geblaas en toen was het wel goed.
Jullie kat is nog jong dus verwacht geen drama's hoor

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.