Penisamputatie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Penisamputatie

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik Dean in huis, hij kwam erg ziek binnen in de da-praktijk, en door omstandigheden is hij in de praktijk gebleven om een nieuwe baas te zoeken. Toen ik hem zag ging ik meteen overstag, dus uiteraard zit hij nu bij mij... Hij zat toen hij binnenkwam verstopt, is meerder keren gecatheteriseerd en toen heb ik met mn baas besloten dat het beter was een penisamputatie uit te voeren; iedere zoveel weken catheteriseren is ook niets. Inmiddels zit hij al een tijdje bij mij thuis. Ik ben erg benieuwd naar verhalen en ervaringen van mensen met een of meerdere katten waarbij ook een penisamputatie gedaan is. Hoe lang duurde het herstel, hoe lang moest de kap om blijven? Zijn er (blijvende) complicaties opgetreden? Als het langer geleden is: zijn er na de operatie ooit nog problemen opgetreden?
Zelf ben ik dierenartsassistente en niets is natuurlijk zo nuttig als dit soort dingen allemaal zelf meemaken.
Vorig jaar heb ik precies hetzelfde meegemaakt met een andere kat, en ik zie behoorlijke verschillen in herstel tussen deze 2.
Alvast bedankt voor reacties!
Groetjes Marjolein
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Penisamputatie

Bericht door Admin »

Hoi Marjolein,

Allereerst welkom op het forum.

Aan het weinige aantal berichten te zien hier op het forum over een penisamputatie, doet me vermoeden dat het niet zo gek vaak voorkomt bij een kater. Er zijn 2 gevallen geweest hier op het forum, waarbij zich bij de ene kater geen complicaties voordeden maar bij de andere kater groeide de plasbuis dicht, maar volgens de behandelend dierenarts kwam dat zeer zelden voor. Dit zou operatief verholpen worden, maar blijkbaar is het toch vanzelf goedgekomen.

Helaas kan ik je niets meer vertellen omdat ik er geen ervaring mee heb. Hopelijk zijn er toch anderen die het (misschien zijdelings) meegemaakt hebben en je verder kunnen helpen.

Groeten,
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie