Puberkat die denkt dat hij een hond is

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
iceman
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2009 12:31

Puberkat die denkt dat hij een hond is

Bericht door iceman »

Twee maand geleden vonden wij een jonge gecastreerde kater (ong 8 mndn). Ondanks vele oproepen via plaatselijke en regionale kranten, reageerde de eigenaar niet. Wij willen deze zevende kat wel houden maar er is een probleem. Hij denkt dat hij een hond is want valt nog steeds,zonder reden of waarschuwing, onze van nature zeer angstige binnenpoes aan met verwondingen tot gevolg. De liefde voor hem is over en zij zit van angst alleen nog maar te bibberen op bed, dag en nacht.
We hebben alles geprobeerd: een bench om te wennen, kalmeringstabletten, anti- depressiva tabletten, een kalmerende halsband, de waterspuit, alles tevergeefs.
Ook onze vijf buitenkatten vliegt hij aan van achter het raam.
Indien niemand hem wil overnemen of ons raad kan geven, dan zijn we genoodzaakt hem naar een asiel te brengen. Wie helpt ?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Puberkat die denkt dat hij een hond is

Bericht door Nyncke »

Wat jammer dat niks gelukt is.
Helaas kan ik hem geen plekje in de herberg geven.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Puberkat die denkt dat hij een hond is

Bericht door Kattenbella »

Als je hem naar een asiel bregt, zoek je dan een goed asiel uit?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Puberkat die denkt dat hij een hond is

Bericht door Nyncke »

Niet naar Uden en niet naar Oss.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Puberkat die denkt dat hij een hond is

Bericht door Adriana »

;-) als jij hem niet had opgenomen/opgevangen, dan was hij hopelijk en waarschijnlijk uiteindelijk toch ook bij het asiel beland.
dus lijkt me alsnog richting asiel met gebruiksaanwijzing, misschien dat ze er daar raad mee weten,
ze kunnen hem observeren en hun eigen da vragen of deze rel-puberkater nog een kans heeft
en of het allemaal wel goed zit tussen zijn poezeloortjes
...... (te veel/vaak naar :pdtbud: cowboy- danwel :snipersmilie:geweldfilms gekeken? ....)

p.s. is jouw vergelijking met honden niet een beetje ruig?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Puberkat die denkt dat hij een hond is

Bericht door Cari »

DIt is nou de derde keer dat je een topic opent over deze kat. Ik begrijp dat je nu zelf ook bent gaan inzien dat je dit dier niet kunt houden. Dat is doodzielig voor je poes, die heeft nu zo langzamerhand wel genoeg geleden, lijkt me :-( .

En nu wordt de boosdoener ineens betiteld als "de kat die denkt dat hij een hond is". Geeft mij wel weer te denken over het inzicht in beide soorten... :roll:

Zoek een goed asiel, dat lijkt me echt de beste oplossing.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie