In huis plassen na samenwonen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
loelietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:38
Locatie: amersfoort

In huis plassen na samenwonen

Bericht door loelietje »

Help mijn lieve poes shyra is denk ik de weg kwijt en ik weet niet meer wat te doen :-(

Sinds september woon ik samen met mijn vriend in mijn woning waar ik al ruim 2 jaar met mijn 2 poezen woon.
nooit had ik problemen tot ik ging samen wonen. vanaf toen is de oudste shyra begonnen met sproeien en daarna is dat overgegaan in plassen, ze mogen overal van ons rondlopen behalve in de slaapkamer en badkamer en ze hebben 2 bakken en ook is ze geholpen,
ik heb al feliway geprobeerd en een antistresshalsband maar ze blijft plassen (ze heeft geen gruis of blaasonsteking)
soms doet ze het stiekem maar soms ook terwijl ik erbij sta :shock: ze hebben genoeg speeltjes en krabpalen
ze doet het ook in het hele huis gewoon waar ze zin heb om het te doen, folie helpt niet dat vinden ze leuk en spelen ermee.

ben echt gek met der heb der al sinds ze 4 weken was en der nog zelf gevoed maar hier word ik gek van wie kan me nog een tip geven alvast bedankt

groetjes lisette
Laatst gewijzigd door Admin op 21 jan 2010 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: hellup

Bericht door JLC »

Heeft de dierenarts dan al vastgesteld dat Shyra lichamelijk niets mankeert?

Voor het geval dat ze lichamelijk in orde is:
Opvallend in je verhaal vind ik wel dat de problemen zijn begonnen toen je bent gaan samenwonen met je vriend. Hoe is de relatie tussen Shyra en je vriend?
Ik denk dat ze jaloers is. Misschien mist ze jouw aandacht die nu naar je vriend gaat.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
loelietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:38
Locatie: amersfoort

Re: hellup

Bericht door loelietje »

Ze is onlangs nog naar de DA geweest en die verklaarde haar gezond en die adviseerde me feliway en zo antistress band omdat het toch een verandering voor der is geweest, maar dat hielp niet.
Ze is van zichzelf een behoorlijke knuffelpoes en komt ook regelmatig naar hem toe voor knuffels en om heerlijk uitgebeid op zijn schoot te slapen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: hellup

Bericht door JLC »

Hmm, het samenwonen met je vriend leek me een logische oorzaak, maar Shyra komt dus ook gewoon bij je vriend knuffelen en op schoot zitten.
En hoe zit het tussen Shyra en de andere poes?
Hoeveel kattenbakken heb je in huis?
Ik heb ook wel eens gehoord dat een dominante kat een andere kat de toegang tot de kattenbak kan belemmeren. Meerdere kattenbakken op verschillende plekken in huis wil dan wel helpen. Per slot van rekening kan de dominante kat niet alle kattenbakken tegelijkertijd blokkeren.
En sommige katten willen een kattenbak niet delen, ondanks dat ze het verder goed met elkaar vinden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
loelietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:38
Locatie: amersfoort

Re: hellup

Bericht door loelietje »

Die twee zijn echte maatjes hebben ook nog nooit problemen gehad (gelukkig)
er staan 2 bakken bij ons in huis een in de gang en een in de keuken shyra is wel duidelijk de dominante poes maar daar heb de ander totaal geen problemen mee ben ook niet verandert van korrels of voer ofzo
soms doet ze het ook een paar dagen niet en dan ineens begint ze weer
ga vandaag beginnen met het belonen voor op de bak gaan met snoepjes misschien dat het helpt en dat heb ik ook nog niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door JLC »

Dan weet ik het ook even niet meer. Dit kwam zo in mij op. Hopelijk heeft een iemand anders nog een goede tip voor je.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Cari »

Wat vervelend! Je hebt er ook echt al van alles tegen geprobeerd..... :ethink:

- Ik ga ervan uit dat beide poezen wel gecastreerd zijn?
- Is het misschien zo dat sinds de komst van je vriend de poezen niet meer op de slaapkamer mogen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loelietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:38
Locatie: amersfoort

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door loelietje »

Vanaf dat ze jong waren heb ik ze geleerd dat ze niet op de slaapkamer mogen en dat doen ze dan ook eigenlijk nooit zelfs niet als de deur even open staat
maar de jongste is niet geholpen maar het is zeker weten een meisje en ze is nu anderhalf en nog nooit krols geweest
het plassen is pas gekomen na het samen wonen dus denk ook dat dat de oorzaak is dachtmisschien weet iemand nog een oude huis tuin en keuken truc voor dit probleempje ;-)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Cari »

Het lijkt me verstandig toch evengoed de jongste ook te laten castreren (sowieso omdat ze altijd kan ontsnappen met alle gevolgen...), maar misschien heeft het ook invloed op Shyra. Een ongecastreerde poes ruikt anders en misschien dat Shyra haar dominante positie constant wil zeker stellen d.m.v. haar geur. Het lijkt misschien toevallig en wat ver gezocht, maar de komst van je vriend viel ook min of meer samen met het volwassen worden van de jongste.
Verder is het zo dat het plassen waarschijnlijk na 4 maanden inmiddels een gewoonte is geworden en dat is heel lastig te doorbreken. Wat je nog zou kunnen proberen, is ze een tijdje uit huis te plaatsen (pension of familie/vrienden), kijken of ze daar wel weer op de bak gaat. Dan thuis de boel echt grondig schoonmaken, evt ook met ecodor (neemt urinegeur weg) en misschien dat het dan weer ok is.....
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loelietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:38
Locatie: amersfoort

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door loelietje »

oke dan zijn een hoop dingen maar zeker de moeite waard zal zowiezo even met de jongste naar de DA gaan
waar kun je ecodor krijgen heb er namelijk nog nooit van gehoord
bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Cari »

"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Nyncke »

Haha dat te pas en te onpas vragen...is je kat al gesteriliseerd?....werkelijk beetje erg overdone

Binkie heeft er ook last van, met veranderingen gaat hij plassen en sproeien.

Ik zou even kijken of het op zachte plekjes plast, dan zou het nl blaasontsteking of blaasgruis kunnen zijn. Dat had hij nl ook bij veranderingen.

Bij Binkie werkte uiteindelijk alleen een zeer alternatief middel. Als je meer wil weten, stuur maar een PB-tje.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Cari »

Haha dat te pas en te onpas vragen...is je kat al gesteriliseerd?....werkelijk beetje erg overdone
Het is een bekend feit Nyncke dat jij katten graag nestjes laat krijgen en erg gevoelig bent als mensen het over castratie hebben.
Wat overdone is, is zeggen dat het blaasontsteking of blaasgruis kan zijn, terwijl Lisette duidelijk heeft gemeld dat Shyra dat niet heeft :roll: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Nyncke »

:esick:
Ik hou mijn mond, ik zeg niks :lol: ben nog niet uitgelachen....
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: In huis plassen na samenwonen

Bericht door Camoth »

Ik snap de grap geloof ik niet.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie