Kitten een meisje ipv jongen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Zoals velen van jullie weten, heb ik nu sinds ongeveer anderhalve maand Dennis in huis. Ik voel al een tijdje bobbeltjes op z'n buik, en vandaag bedacht ik me dat het tepels zouden kunnen zijn. Ik voel deze bij Erwin (m'n andere kat) niet. Zijn tepels bij katers überhaupt wel voelbaar? Ik voel er sowieso een stuk of 3/4. Ik heb even opgezocht hoe je aan de hand van een kat z'n achterste het geslacht kan zien. Ik las dat als een kat 3 'gaatjes' heeft het een kat is en met 2 een poes. Ik heb even geïnspecteerd, maar ik kan er echt maar 2 vinden. Nu ben ik geen expert, dus wie weet heb ik het verkeerd gezien, maar ik begin wel wat vraagtekens te krijgen.

Weten jullie misschien hoe ik het goed kan zien? Of is het simpelweg onmogelijk dat een asiel zo'n fout maakt? Ik ben ook al een aantal keer bij de DA geweest en ook daar is niks opgemerkt.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Leonie89 »

hier hebben we al eens en topic over gehad geloof ik..
poezen en katers hebben tepels, net als alle andere zoogdieren :)
kijk maar eens naar zijn kontje als hij zich wast (klinkt vies :P) maar dan zie je het wel het best (denk ik)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Nyncke »

Soms is het moeilijk om te zien of het een katertje of een poesje is, bij Mambo kwam ik er ook pas een hele tijd later achter.
Bij de kittens van Salsa heb ik het alsvolgt kunnen zien:

Ik heb 2 kittens naast elkaar geinspecteerd en bij
het enige verschil wat ik zag was dat de afstand tussen de 2 gaatjes die ik zag bij de ene veel verder uitelkaar lag dan bij de ander.
Katertje, daar liggen de gaatjes het verste uitelkaar, in de ruimte ertussen komen de balletjes.
Poesje, de gaatjes liggen veel dichter bij elkaar.
Dat verschil is echt groot.

Verder raad ik eens aan te googlen, er moet ergens een tekeningetje rondzwerven wat heel duidelijk is,
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Dennis blijft gewoon Dennis en wordt geen Denise. Hij is een jongetje. Heb aan de hand van dit plaatje: http://www.dapbladelhapert.nl/kittens_poes_of_kater.htm gekeken, en hij is duidelijk een jongetje. Wel met voelbare tepeltjes, maar dat terzijde. :grin:
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door JLC »

Gelukkig. Althans, ik neem aan dat je een katertje wil en niet alsnog een poesje.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Ik heb weer twijfels. Hoe doet een krolse poes? Dennis piept veel en zit met z'n kontje omhoog. Erwin dekt hem vervolgens (Erwin is gecastreerd). Vervolgens is ie nat. Iemand ervaring/advies?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Is het nog mogelijk om je eigen berichten aan te passen? Ik zie het niet meer staan, of ik ben gewoon erg moe. Sorry dus dat ik tweemaal achter elkaar een berichtje plaats.

Ik weet zo goed als zeker dat Dennis (5,5 maand oud) eigenlijk een Denise is. Ik heb nog eens z'n geslacht nagekeken, en het is volgens mij echt een meisje. Meteen na z'n anus zit een spleetje. Ook heeft ie alle kenmerken van krolsheid. Ik heb er even goed over gelezen en hij schuift dus met z'n buik over de grond met z'n kontje omhoog, is nat, wilt non-stop aandacht, vrijt met m'n voeten (wat ik zo ontzettend lief vond..) en piept erg veel (miauwen kan ie nog niet) en heeft de laatste dagen weinig gegeten. Of eigenlijk zou ik nu overal zij moeten typen..

Ik baal er eigenlijk best van, want ik wilde bewust 2 katers, omdat ik heb gelezen dat deze in de omgang makkelijker zijn. Ook heb ik gelezen dat 2 katers beter samen gaat als een kater en een poes samen. Ook vind ik de krolsheid niet zo prettig, ik geneer me zelfs bijna een beetje als Erwin er weer bovenop springt. Dit kan toch trouwens geen kwaad, ondanks dat ie gecastreerd is? Is het eigenlijk normaal dat een castreerde kater dit ook doet?

En wat kan ik nu van het asiel verwachten? Ik voel me voor de tweede keer goed belazerd. Ik zou een ontwormde en ontvlooide kater krijgen en uiteindelijk kreeg ik een poes met een grote bal wormen in z'n buikje en vlooien. Ik vind het ontzettend slecht en nalatig van het asiel. Ik heb duidelijk om een kater gevraagd. De medische kwaaltjes kunnen gebeuren, maar iemand naar huis sturen met een poes terwijl ze graag een kater wilden en daar vanuit gingen? Dat gaat m'n petje te boven.

Wat kan ik nu van het asiel verwachten? Ik ga morgenochtend uiteraard bellen. Misschien zelfs eerst langs m'n eigen DA om het geslacht door hem vast te laten stellen. M'n vriend had het over geld terug (hij is echt ontzettend boos.. beetje overdreven vind ik, maar hij is echt laaiend), maar ik hem al gezegd dat dat onmogelijk zal zijn. Het gaat hier om een levend wezen en niet om een telefoon die je in de verkeerde kleur krijgt. Hij zei zelfs dat Dennis anders maar terug ging, maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Ik ben nu gehecht aan hem en vind hem ontzettend lief en leuk. Dat kan ie dus uit z'n hoofd zetten..
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Camoth »

Als je echt zo twijfeld denk ik inderdaad dat je het beste de DA even kan laten kijken. (even aan de andere forummers) Maar is het trouwens niet zo dat je bij een kater van 5,5 maand al balletjes zou moeten zien?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Adriana »

Tember schreef: Ik weet zo goed als zeker dat Dennis (5,5 maand oud) eigenlijk een Denise is.
Ik baal er eigenlijk best van, want ik wilde bewust 2 katers, omdat ik heb gelezen dat deze in de omgang makkelijker zijn. Ook heb ik gelezen dat 2 katers beter samen gaat als een kater en een poes samen.
Ook vind ik de krolsheid niet zo prettig,
En wat kan ik nu van het asiel verwachten? Ik voel me voor de tweede keer goed belazerd.
Misschien zelfs eerst langs m'n eigen DA om het geslacht door hem vast te laten stellen
Ik ben nu gehecht aan hem en vind hem ontzettend lief en leuk.
Je bent in een hele andere situatie terechtkomen dan je had gedacht en meende afgesproken te hebben met het asiel.. kan me voorstellen dat je goed boos bent :ethink:

Misschien is Dennis wel soort van bi, als het zo moeilijk vast te stellen is en er nog geen balletjes zichtbaar zijn... (kijk ook even hier http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=17299)
Lijkt me iets voor je da om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is, of eigenlijk voor de da van het asiel, uiteindelijk is het nog een stukje van hun huiswerk;
En dan kun je misschien gelijk ook wel een afspraak maken voor een sterilisatie daar;

Erwin en Dennis m/v gingen de afgelopen tijd prima samen, misschien wordt dat na de 'sterilisatie' van Dennis indd anders en is dat nu nog niet te overzien;
Met het asiel zou je wel de afspraak moeten maken dat als het tussen de katzels onderling helemaal niet gaat dat Denise dan eventueel terug kan, ondanks dat je al erg aan Dennis gehecht bent maar een paar maanden oorlog in huis kan ook een onhoudbare situatie worden... en ik weet niet of het nog zo is dat asielkatten altijd terug kunnen naar het asiel waar ze vandaan komen en missch moet je even kijken naar de afspraak die (contract?) met je gemaakt is toen je Dennis m/v overnam..
Knuffel voor die arme Dennis trouwens :kissykissy:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Allereerst ==> :shock: :shock: :shock:

Het zou wel een behoorlijk grote vergissing zijn als het asiel, naast de andere nalatigheden, het niet door had dat Dennis gewoon een vrouwtje is (mijn vriend heet ook Dennis, dus deze komt in het repertoire Kerstmisgrappen vanavond ;-) ).

Normaliter zou je inderdaad al een een maand of anderhalf echt goed de balletjes moeten kunnen zien. Misschien vergelijken met de achterkant van Erwin? Ik heb een poesje en een katertje en het verschil is erg goed te zien, zelf zonder balletjes zou dat goed te zien zijn geweest.

Wij waren overigens eerst op zoek geweest naar een vriendje voor onze kitten Sam. Bij het eerste asiel bleven ze erop aandringen dat het beter was om nog een mannetje bij Sam te nemen. Dit zodat ze elkaar niet zouden dekken en twee mannetjes passen goed bij elkaar. Ik vond dit best vreemd, want er waren meerdere mensen in mijn omgeving die het juist raadzaam vonden om een mannetje en een vrouwtje te nemen. Uiteindelijk hebben we in een ander asiel (eerste asiel was niet zo erg netjes) op aanraden van een echte kattenkenner Emma meegenomen. Deze dame gaf aan dat het niet alleszeggend is dat het goed gaat, wat voor geslacht je bij elkaar zet. Emma en Sam zitten nu alweer 3 maanden samen en het gaat heel goed. Dus, als je gehecht bent aan Dennis, dan zou ík me er niet al teveel zorgen over maken.
Mocht Dennis echt krols zijn, dan is het wel belangrijk z.s.m. te laten steriliseren. Krols zijn blijkt niet zo aangenaam voor poezen te zijn.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Ik ben zojuist teruggekomen van mijn eigen DA en die heeft vastgesteld dat Dennis een meisje is. Ook zei hij dat hij haar al snel zou kunnen steriliseren. Ik heb vervolgens het asiel gebeld en hun excuses aangehoord en nogmaals gehoord dat zulke dingen kunnen gebeuren en hun gevraagd hoe het zit met een sterilisatie en zij doen het pas met 9 maanden. Ik heb gevraagd of zij mogelijk de kosten zouden kunnen betalen van mijn eigen DA, omdat ik Dennis liever daar laat steriliseren. Ook omdat ik weinig vertrouwen meer heb in ze. Ik zelf vind dat dat het minste is wat ze kunnen doen, na de regen van klachten die ik over hun heb. Ik wacht nu even af op het telefoontje van de beheerder.

Ik ben zelf nog wel vrij in de war. Ik zeg steeds: 'Hee jongen' tegen haar en sowieso zeg ik steeds hem als ik het over Dennis heb. Ook weet ik niet zo goed wat ik met de naam moet doen. Dennis blijft sowieso hier, dat heb ik kortgesloten met mijn vriend. Dan maar een poes en een kater ipv 2 katers, daar is nu niks meer aan te doen. Wel verwacht ik enige service van het asiel.

Wat vinden jullie eigenlijk? Is het verstandig Dennis zo spoedig mogelijk te laten steriliseren, of moet ik wachten tot ze uitgegroeid is?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Adriana »

:roll: jeetje, wat een ontknoping! maar fijn voor je dat je nu zekerheid hebt en wat is er tegen Dennis als naam? k zou het zo laten.
en 'hee, jongen' blijven zeggen. ik zeg regelmatig 'truttebol' :pdthug: tegen eén van mijn katers.
belangrijkste is dat het na de sterilisatie ook goed blijft gaan tussen die twee.
hoop voor je dat het asiel nu een beetje mee gaat betalen, want het is allemaal niet zo fatsoenlijk hoe je behandeld bent :enaughty:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Ik heb zojuist de beheerder gesproken en hij is bereid Dennis zo snel mogelijk te laten steriliseren. Ook omdat ik onder geen beding een poezenpil wil, ivm de risico's die daaraan verbonden zijn. Hij ging meteen een afspraak inplannen en dan zal Dennis begin januari, na haar krolsheid, gesteriliseerd worden. Ik ben wel blij dat dit zo snel kan gebeuren, want al dat gedoe in huis heb ik geen zin in. Na de sterilisatie heb ik hoop ik niks meer met het asiel te maken, want ik ben er wel klaar mee.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Kattenbella »

Wordt ze toch door hun dierenarts gesteriliseerd? Gelukkig dat ze mag blijven, het gaat goed toch met Erwin en haar. Wel maf en wennen inderdaad.
Geef haar en Erwin een knuffel van ons.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Nyncke »

MoniqueAmsterdam schreef: (mijn vriend heet ook Dennis, dus deze komt in het repertoire Kerstmisgrappen vanavond ;-) ).
:esick:
Ik zeg niks, ik zeg echt niks :lol:
Plaats reactie