Kauwstaafjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Adriana

Kauwstaafjes

Bericht door Adriana »

één van mijn katers zet bijna overal zijn tanden in.
afgelopen week is hij begonnen aan de hoekstijl van een eiken kast.

ik vond kauwstaafjes voor honden,
ongeveer 12 cm lang, pink-dik, gemaakt van gedroogd schapen?/lamsvlees, heb hem er eentje gegeven en succes.
de uiteinden heeft hij intussen kapot gekauwd en hij loopt er mee dwars in zijn bek door het huis.
hij krijgt het voorlopig alleen als ik erbij ben.

heeft iemand met katten ervaring met dat soort staafjes ?
Cari
Tijger
Tijger

Re: kauwstaafjes

Bericht door Cari »

Geen ervaring mee, maar ik vind het wel gaaf :lol: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

ook ik ken geen kauwstaafjes voor katten.. t zou ideaaaaaal zijn, want ons katertje knabbelt ook aan alles wat los en vast zit.. we hebben een bijtring voor puppy's voor hem gekocht, dat zou ook moeten werken voor katten, maar ik heb het idee dat hij de bijtring te zwaar vind en er zit geen belletje of kattenkruid in, dus geen interesse.. :(
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Een kippenvleugel of -nek bij de poelier. Carnibest heeft ook speciale kauwstaafjes voor de kat. Je kan 'm ook gewoon een rauwe kippenbout uit de supermarkt geven, zo'n drumstick (niet gekruid, maar dat begrijp jij ook wel ;-) )
Ik heb voor de honden gisterenmorgen 3 runderschenkels gehaald voor de totale som van € 1,50. Ze zijn er dolenthousiast mee (zitten nu nog te kluiven). Kluiven uit de dierenwinkel vind ik onbetaalbaar - schande wat ze voor die produkten vragen :evil: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
ktje
Poema
Poema

Re: Kauwstaafjes

Bericht door ktje »

@ Cari:

Inderdaad belachelijk hoeveel ze voor een stuk bot vragen in de dierenwinkel! Onze hond is er ook dol op maar vind het altijd maar duur.

@ adriana-oele+momo:

Geen ervaring mee. Wel grappig dat die dat door het huis mee neemt.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Adriana

Bericht door Adriana »

Cari, dank je wel voor je meedenken.

http://www.carnibest.nl/
en dan even kijken bij carnibest snacks - staan foto's bij

de lams chew strips en de vleessticks van Carnibest lijken er nog het meest op en het proef-staafje dat ik gekregen heb is waarschijnlijk een chew strip. zit ook wel wat vet aan zo te zien.

we hebben hier grote problemen met rauw kippenvlees en dan met name met de ontsmettingsvloeistof, die alle slachterijen/slachthuizen gebruiken (tegen salmonella). Mo kotst zijn ingewanden uit zijn lijf van dat spul en soms ruik je de chloorlucht (AH kippenbouten) al als je de verpakking open maakt. met koken verdwijnt dat.
en ik heb hier geen dorpsslager, die nog zelf .. en ook op de plaatselijke markt in de buurt geen zelf-slachtende poeliers.

maar met dit soort staafjes komen we denk ik een eind en overleeft de eiken kast deze grijstijger, hoop ik.
en ja, het is bezit van de jongste kater, hij gaat erop liggen als ie er niet mee bezig is en loopt er mee dwars is zijn bek door het huis.
soms denkt Enzo dat ie een aapje is als hij ondersteboven in het balkonnet hangt onderweg naar de dakrand en nu speelt hij voor hond, denk ik. heeft af en toe last van een klein identiteitscrisisje tussen zijn poezeloortjes.
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

1 van onze 4 katten, Neo, is er ook zo eentje die het heerlijk vindt om keihard ergens in te bijten met zijn kiezen. In de slaapkamer heeft hij helaas zijn best gedaan op de hoek van het blad van een kast, hij bijt snoeren door en alles wat hij maar tussen zijn kiezen kan krijgen.

Heel lang geleden zijn wij al begonnen met een bijtring, maar daarvoor is de interesse te laag en zijn we overgestapt op kauwsnacks voor honden. Hij kauwt zo hard, dat hij een keihard maar eetbaar kauwstaafje binnen no-time in stukjes heeft en heeft doorgeslikt (het is ook nog eens een vreetzak ;-) ).

Nu hebben we, ook op aanraden van de dierenarts (vanwege de niet voor de kat geschikte toevoegingen in een eetbaar staafje) af en toe een nieuw kauwbotje voor hem, maar dan eentje gemaakt van geperste runderhuid. Die zijn echt megahard en die eet hij dus ook niet op. Hij kauwt er wel flink op.

Voorbeelden van kauwbotten die hij heeft (bij Zooplus) zijn:

Trixie kauwstick geperst
Afbeelding

Multipack Trixie kauwbotten geprest
Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Vicky Halls (kattengedragskundige) moedigt ook mensen die katten hebben die vanalles stuk bijten aan om dit soort hondensnacks te geven, dus lijkt me prima ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Let er wel op dat het van rund is gemaakt. Sommige voor de hond aangeboden snacks zijn ook van het varkens bv Gedroogde varkens oren en pezen. Ivm eventuele allergie zou ik dit vermijden.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Zijn veel katten allergisch voor varken dan? Ik weet van de ziekte van Aujeski (weet niet hoe je dat schrijft), maar allergie wist ik niet?
who knows where it's at.

Adriana

Bericht door Adriana »

Boomer schreef:Let er wel op dat het van rund is gemaakt. Sommige voor de hond aangeboden snacks zijn ook van het varkens bv Gedroogde varkens oren en pezen. Ivm eventuele allergie zou ik dit vermijden.
-----------------
:grin: eea ook aansluitend aan fleur's opmerking en ter bevrediging van mijn eigen nieuwsgierigheid

heb t even nagezocht bij voedsel allergie kat/feline allergy en de meningen zijn er zeer over verdeeld.
varken wordt niet specifiek als allergie-bevorderend voedsel genoemd, niet in Nederland en niet in VS.
kip kom ik vaak tegen, granen, eieren en ook wel rund.
er zit trouwens vaak en veel varkensvlees in kattenvoer, t staat alleen doorgaans niet als zodanig vermeld bij de ingrediënten.

voorlopig wordt er hier op carnibest lamskauwstaafjes gekauwd en gesopt
en heb ik een paar soorten uit het vrij grote zooplus-assortiment (even bij honden kijken) besteld om te proberen.
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

wij hebben nu een week zo'n trixi kauwstick in huis.. er wordt mee gespeeld, maar gekauwd niet echt.. :(
Adriana

Bericht door Adriana »

k weet nu weer wat er met varkensvlees is.. :oops: dat zorgt in grote hoeveelheden waarschijnlijk voor gewrichtsklachten, :cry: óók bij katten
Adriana

Bericht door Adriana »

intussen tal van soorten kauwstaafjes van Zooplus uitgeprobeerd en afgeserveerd.
oren, eendennekken en klein formaat staafje.
het enige dat met gejuich ontvangen werd was een hondensnack van gedroogd borstfilet kip.
die is groot genoeg om niet doorgeslikt te worden en wordt iedere dag afgelikt en besabbeld.

veruit het meest populair blijft het lams kauwstaafje van carnibest.
hij begint aan de beide uiteinden en na een paar dagen is dat zacht en kan hij het in kleine stukken opeten.
heb inmiddels ook discus eigen merk geprobeerd en nog een andere maar de carnibest is veruit favoriet.

en het belangrijkste: ik hoor hem niet meer aan de kast knagen... :pdtdrv:
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Toppie! :eclap:
who knows where it's at.

Plaats reactie