Zooplus is een handig bedrijf, je kunt vanaf je stoel (met kat op schoot) lekker winkelen en het wordt snel en gratis thuisbezorgd.
sommige artikelen zijn duurder en dat is een kwestie van goed in de gaten houden.
dus so far so good.
totdat, 20% korting en ik dacht laat ik de jongens, die slecht tot niet drinken, eens verrassen met een stevige drinkfontein, keramisch geruisloos en 20% korting...
tring/tring, doos gaat open en oeps:

diepe zucht en Amsterdamse nummer gebeld nadat ik eerst wat Engels bij bepaalde termen had gezocht. in t Engels eea uitgelegd aan mevrouw, die Engels ook niet als moedertaal had en 1/2/3 een ceramic drinking fountain/keramische drinkfontein niet kon plaatsen. laat staan de chips die van de underrim af waren.
krijg e-mailadres en moet foto's maken en fijn als je dan beschikt over een digitale camera en de handel ook nog in alweer een Engelstalige mail verzonden krijgt.
intussen toch al uur bezig geweest.
komt Nederlandstalige mail terug, kan pakket teruggeven aan pakketdienst. maar ik weet dat TNT geen geopende pakketten mee terug neemt, dus vroem/vroem naar het postkantoor en euro 6,75 verzendkosten neergelegd.
intussen krijg ik een rekening voor een tweede binnenkort te verzenden ceramic drinking fountain! bovendien begrijp ik dat Zooplus max 6,25 aan verzendkosten retourneert, maar dan moet ik een fotokopie van de bon laten scannen en weer naar een ander Engelstalig mailadres sturen. en oh ja, ze bevestigen dat ze mijn retourpakket ontvangen hebben - dus weten ze hoeveel porti daarop zat! die berichten komen van een 'no-reply-mail adres van Zooplus, dus protesteren heeft geen zin.
al met al ben ik nu - los van het schrijven van deze tekst - 3 uur bezig geweest met het herstellen van een foutje van Zooplus.
en waarom ze niet het volle bedrag van de terugzendkosten vergoeden begrijp ik niet en waarom het merendeel zo ingewikkeld in het Engels moet, terwijl je je in een Nederlandstalige website tot je klanten richt, snap ik ook niet. terwijl ik bij iedere mail word uitgenodigd om toch vooral aan te geven waar de service nog verbeterd kan worden,..
......ik zou zeggen: Zooplus, werk aan de winkel, of hoe zeg je dat in het Engels??
nu heb ìk de beschikking over voldoende tijd, een auto en een digitale camera en mijn Engels is redelijk, maar je zal toch..