Hallo bedankt allemaal. Voel me niet fijn

Het ging vanmorgen eigenlijk heel goed, ze at weer enthousiast, speciaal even met haar gespeeld om te kijken of ze dat deed, helemaal oke. Er zat ook geen afscheiding meer in het oog, was alleen wat rood (als ik goed keek, haar oog open deed), oog was gewoon open. Dus leek me niet nodig om de d.a. te bellen.
Ik kom net thuis. Spelen doet ze (iets te adhd allebei...maar ze hebben hun speelminuten ook gemist vandaag) en eetlust ook goed (maar wat extra's gegeven). Maar schrik een beetje van haar oogje. Het is niet vies, is ook open maar ze heeft een waas over haar oog. (haar pupil is niet meer zwart maar grijsig) Ook vermoed ik dat ze minder goed of misschien met dat oog niet meer ziet. Ze had net een hele rare botsing met mijn andere kat (Diesel). (dat je denkt....die zie je toch aankomen!?.....niet dus waarschijnlijk) Meteen haar staart dik, rug omhoog. Het leek wel of Diesel er ook een beetje van schrok/ niets van begreep, liep heel rustig naar haar toe, bijna alsof hij sorry wilde zeggen.
Daarna even flink met hun gespeeld, gezien hun adhd stemming. Maar ze is wel 10 keer geschrokken! = dikke staart etc. Op een gegeven moment ging ik maar proberen uit te mikken dat ze niet allebei tegelijk naar het speeltje zouden rennen e.d.....Ben er maar mee opgehouden, vond het zo naar. Dit kan bijna geen toeval meer zijn...
Daarnaast krijgt haar pupil een raar 'lichtgevend kleurtje' bij bepaald licht/ donker. Wat het ander oog niet heeft.
Vinden jullie dit reden om de weekend d.a. te bellen? (ik baal natuurlijk als een stekker dat ik vandaag niet toch even heb gebeld. Maar ik had dit vanmorgen echt niet verwacht!)
Herkend iemand dit? En zou het toch iets tijdelijks kunnen zijn, speeltje in oog gehad of iets dergelijks. Ben eerlijk gezegd bang dat er iets echt beschadigd is. (heeft iemand dat weleens meegemaakt die waas...en dat het dan toch iets vrij onschuldigs was?)
(ik heb vroeger een kat gehad die aan 1 oog blind was. Dat oog zag er een stuk beroerder uit, was een zwerfkatje, zo gevonden. Maar toch herken ik wel dat ' lichtgevende' in het oog)
Muisje kwam net wel lekker op schoot zitten gelukkig. Alleen dacht ik laat ik eens even goed in het oog kijken. Voel me net een dierenbeul nu. Want ze schrok zich weer helemaal wild!/ (en/of had pijn) Sprong ongeveer letterlijk de lucht in met haar nagels uit. Zucht...
Bah wat voel ik me hier naar over zeg!
p.s. Die 'tic' niet meer gezien tot nu toe. Het was geen schudden. Echt zo'n snelle knik van het hoofd en weer terug. (1 beweging heen in 1 sec. en terug in 1 sec. en dat was het weer....en dan soms een paar achter elkaar...maar dan niet vlak achter elkaar). Echt heel gek. Maar dus gelukkig niet meer gezien... Ik heb in haar oortje proberen te kijken maar die zijn pikzwart dus ik zie niets.