Reactie tijden spelen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
nurugio
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 23:16

Reactie tijden spelen

Bericht door nurugio »

Hallo,

we hebben nu ongeveer al 9 maanden onze kat (caipo) deze komt uit het asiel, deze was afkomstig van een appartement met nog een andere kat, deze waren samen met nog andere in een hok, en caipo zat helemaal alleen weggestoken achter de krabpaal, en ik zag hem en dat was een directe connectie tussen mij en de kat,

in het begin wou onze kat niks van ons weten, vooral de eerste week niet kroop weg onder kasten, tafels, bed tot we hem eindelijk zo ver konden krijgen om te spelen met een muis met korreltjes in, dit was dan ook zijn favoriete speelgoed wij smijten hij komt het terugbrengen ook speelt hij hier alleen mee, niks speciaal op aan te merken,
nu is alles super tussen ons en de kat,

maar nu onlangs hebben we een touw van een gordijn laten vallen en we zijn daar beginnen met spelen, maar de reactie is heel merkwaardig ik heb al redelijk wat ervaring met reacties maar dit kan ik echt niet begrijpen,

-> de reactie is zoals een hond, als je de hond zijn leiband neemt deze wordt enthousiast om te gaan wandelen, bij onze kat: je neemt het touw en hij wordt ook enthousiast hij miauwt je laat een stukje over de grond slepen hij neemt het in zijn muilke en wij stappen naar een ander ruimte met het touw nog in ons handen in plaats van op het touw te slaan loopt deze gewoon mee alsof het een wandeling is en miauwt als we niet meer verder stappen, dit is misschien moeilijk om uit te leggen maar deze reactie is vindt ik heel raar vooral bij een kat denk ik?

is hier een uitleg voor of informatie? want straks denk ik nog dat het een hond in een
kattelichaam is :icon_shifty:

groeten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Reactie tijden spelen

Bericht door Adriana »

wat gebeurt er precies?
kat neemt touw tussen zijn kaken en als jij aan dat touw trekt dan loopt de kat met je mee in plaats van het touw los te laten?
en hij trekt het touw ook terug als jij de lijn laat vieren?
dolle pret lijkt me en ik neem aan dat jullie er veel plezier aan beleven.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Reactie tijden spelen

Bericht door Nyncke »

En het zou natuurlijk kunnen zijn dat je kat wel gewend was om aan een lijn/ in tuigje buiten te komen.
Zag zo zelfs eens een kat meewandelen op Utrecht Centraal station :-P
nurugio
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 23:16

Re: Reactie tijden spelen

Bericht door nurugio »

adriana-oele+momo schreef:wat gebeurt er precies?
kat neemt touw tussen zijn kaken en als jij aan dat touw trekt dan loopt de kat met je mee in plaats van het touw los te laten?
en hij trekt het touw ook terug als jij de lijn laat vieren?
dolle pret lijkt me en ik neem aan dat jullie er veel plezier aan beleven.
de kat neemt het tussen zijn kaken maar we trekken er niet aan, we stappen gewoon door het huis en de kat volgt en miauwt continu als we dan gewoon weer stil staan, alsof hij zegt alle stap door :grin: de reactie is onbegrijpelijk, maar leuk is het wel tenzij dat hij het brengt dan miauwt hij enorm veel alsof er iets gebeurd is,
Nyncke schreef:En het zou natuurlijk kunnen zijn dat je kat wel gewend was om aan een lijn/ in tuigje buiten te komen.
Zag zo zelfs eens een kat meewandelen op Utrecht Centraal station :-P
we hebben zelfs zo een leibandje gekocht maar dit heeft hij niet graag, hij laat het wel aandoen enzo maar als we dan beginnen te stappen sluipt hij, in plaats van stappen,
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Reactie tijden spelen

Bericht door Cari »

Ik vind het wel grappig ... allebei het eind in de bek/hand, schept een band :lol:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Reactie tijden spelen

Bericht door Umimeis »

Net 2 olifanten die elkaars staarten vasthouden :lol:
Ga er eens mee buiten wandelen op deze manier, misschien vind hij dat wel leuk.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie