Is mijn kat krols?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Is mijn kat krols?

Bericht door Tazke »

Mijn kitten van 7 maanden is deze maand erg aanhankelijk. Ze gooit zich met de minste aanraking al om, om aangeraakt te worden. Nu viel ons vanavond op dat ze haar "kont" omhoog werpt bij het aaien en ze kirt steeds meer.

Is onze kitten nu voor de eerste keer loops geworden? Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en weet wel dat een kitten op deze leeftijd geslachtsrijp kan zijn, dus wilde het even zeker weten!

THX
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Loops???

Bericht door Umimeis »

Eh...... een hond (teefje ) is loops, een poes is krols........

Ze kan al op die leeftijd best al 'krols' zijn hoor, aangezien haar gedrag.
Ik zou haar zo snel mogelijk laten helpen zodra de krolsheid over is.
Meestal duurt dat een week.
Pas op dat ze niet ontsnapt...anders komt ze zwanger terug.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Loops???

Bericht door Tazke »

Dus je denkt ook dat ze krols is tiger? Sorry hoor dat ik het loops noemde, maar heb in de laatste decenia meer ervaring met honden gehad dan met katten.

Kan het ook zo zijn dat haar gedrag verandert is, omdat we vorige week een kitten uit het asiel hebben gehaald?
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Loops???

Bericht door Kattenbella »

Het kan zijn dat ze voor het eerst krols is geworden. Laten jullie haar ook steriliseren?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Loops???

Bericht door Nyncke »

Wel laat in het jaar om nog krols te worden maar het kan wel.

Ik zou maar even maatregelen nemen of sterilisatie of bv een implantaat om te voorkomen dat ze drachtig word.
Ze zijn zo gewillig om gedekt te worden, die ben je in een poep en een scheet kwijt.
Mocht je een nestje willen, zou ik zeker wachten tot ze 1 jaar zijn, ouder is beter. Alleen is krols zijn niet goed voor een poes en bovendien nogal slopend.
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Loops???

Bericht door Tazke »

We zijn er inmiddels we van overtuigd dat ze krols is. Ik wil haar zeker laten steriliseren, maar ik vind haar zo klein nu nog. We houden haar zeker binnen, want we zitten niet te wachten op een nestje! We wilden alleen maar weten of we haar gedrag goed interpeteerden!
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Loops???

Bericht door loek »

Ze is niet te jong hoor voor sterilisatie, vanaf 6 maanden doet iedere dierenarts dit.

Ze is wel te jong om zwanger te worden. Da's wel zielig...vind ik. Maar dat is dus ook niet je plan! Dus da's mooi. Is de andere kitten ook een vrouwtje? (als het een kater is vergis je dan niet dat dit ook mis kan gaan) En volgens mij zijn krolse katten ook hele goede ontsnappers. En daar moet je toch niet aan denken...

Ik zou gewoon alvast een afspraak maken hoor. Maar dat blijft natuurlijk aan jou om te beslissen.

Geniet lekker van die kleintjes!
(mijn kat en poes zijn bij 6 maanden 'geholpen', zijn nu 8 maanden)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Loops???

Bericht door Tazke »

Onze Mickey (die nu loops is, denken we) is 7 maanden en onze andere kitten, Juultje, is ook een meisje en pas 5 maanden.

Ik wilde ze eigenlijk op dezelfde dag laten steriliseren, maar weet het nu niet helemaal meer. Onze Mick lijkt het nu nog wel goed te vinden, maar ze kijkt wel een beetje zielig vinden we. Ze "zeurt" ook de hele tijd (miauwen, niet echt, om aandacht)....

Denken jullie dat ze er echt last van heeft, want dan breng ik haar morgen nog weg! Voor de sterilisatie bedoel ik dan!
Mickey en Juultje, our greatest love!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Loops???

Bericht door Nyncke »

De hele hormonen op hol, is erg slopend voor een kat.
Als je wil laten steriliseren, zou ik meteen een afspraak maken.
Want dit blijft terugkomen, de ene is een paar dagen "gewoon" en dan weer krols, bij de andere zit er langere tijd tussen...geen aanrader, niet voor haar en ook niet voor jezelf ( en ook de buren worden niet vrolijk )

Leuk dat je een Juultje hebt, had er ook eentje rondlopen, nu 7 jaar gelden...die van mij was het prototiepe "krols kat" mijn god, die ging in de badkamer zitten janken...galmde zo lekker, weten alle katers zeker dat ik er ben... :lol:
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Loops???

Bericht door Tazke »

ik heb al een mail naar de DA gestuurd, om te kijken wanneer ik terecht kan. Vind het alleen zo moeilijk om haar een dag achter te moeten laten! Ze is nog zo klein en lief!

Maar we zullen het doen voor haar best wil!
Mickey en Juultje, our greatest love!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Loops???

Bericht door Roos en Minousch »

Meteen een afspraak maken om haar te laten steriliseren!
ook al is ze krols kan ze gewoon geolpen worden.

Vlinder is nu 6.5 maand, en word vandaag geholpen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Loops???

Bericht door Umimeis »

Tazke schreef:Dus je denkt ook dat ze krols is tiger? Sorry hoor dat ik het loops noemde, maar heb in de laatste decenia meer ervaring met honden gehad dan met katten.

Kan het ook zo zijn dat haar gedrag verandert is, omdat we vorige week een kitten uit het asiel hebben gehaald?
Geeft niet hoor, ik ben ook opgegroeid met honden.

Jazeker! Ze kan zeker krols zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Loops???

Bericht door Nyncke »

Tazke schreef:ik heb al een mail naar de DA gestuurd, om te kijken wanneer ik terecht kan. Vind het alleen zo moeilijk om haar een dag achter te moeten laten! Ze is nog zo klein en lief!

Maar we zullen het doen voor haar best wil!
Ja, die lieve kleine hommeltjes, een dikke knuffel voor haar en voor jou!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Krols?

Bericht door loek »

Hoi Tazke
Oh ja ik weet er alles van. Snap helemaal dat je het moeilijk vind. Ik was bang dat ik een potje ging staan janken toen ik mijn hummeltjes achterliet. Heb ik nog net niet gedaan maar was wel heel blij dat ze terug waren. En heel blij dat ze nu gewoon 'veilig' zijn. En...echt waar, het viel achteraf allemaal erg mee. Ik weet niet hoe snel je de afspraak kan maken. Maar mogelijk kan Juultje ook meteen wel mee, als ze inmiddels bijna 6 maanden is. (ooooh ik zie je denken haha, die is natuurlijk nog helemaal klein en lief! IK weet het...) Ik vond het wel prettig dat ze bij mij allebei tegelijk konden namelijk. Ruiken ze hetzelfde etc.

Succes, en we willen je wel steunen hoor! ;-) Als het zo ver is laat het weten!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Krols?

Bericht door Tazke »

Wat een schatten zijn jullie toch!

Ik kan Juultje niet tegelijk met Mickey weg brengen, want Juul moet naar een andere DA. Dat is vanuit het asiel al geregeld en dus ook betaald. Daar komt nog bij dat Juul nog een maand moet wachten en Mick nu asap geholpen moet worden.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar ga het wel doen. Ze is helemaal uit haar hum.

Nog dingen die ik kan verwachten als ze geholpen is? Ander gedrag, dikke buik ofzo? Ik wil graag weer goed voorbereid te ijs gaan....

THX
Mickey en Juultje, our greatest love!
Plaats reactie