Kitten van 6 weken

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
aredhel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2009 20:25

Kitten van 6 weken

Bericht door aredhel »

Ik werk als vrijwilliger bij het Dierenopvangcentrum in Rotterdam en heb een kitten van 6 weken meegenomen die was gevonden in een spouwmuur (geen idee hoe de hummel daar kwam). De moeder was nergens te bekennen, helaas. Ik heb de kitten nu thuis en het gaat erg goed met anti-biotica en neusdruppels tegen de verkoudheid (lekker op de tocht in een muur doet een kitten geen goed).
Ze went goed aan mijn andere 3 katten en is heel vrolijk en speels. Ze eet als een dijker! Ik geef haar brokjes (1 theelepel) en zachtvoer (1 theelepel) met lauw water, dat eet ze in 1 keer op! Ik doe dit meerdere keren per dag. Hoe vaak kan ik dit per dag geven? Vannacht om kwart over drie zat ze op mn gezicht en rende telkens luid miewend richting haar voerbakje... Heb haar dus nog wat gegeven. Maar wat is genoeg en wat is te veel voor dit vreetzakje??
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Boomer »

Kittens mogen onbeperkt eten. Het advies is ook brokjes van een goed A merk neer te zetten. Daar zitten alle voedingsstoffen in wat een kitten nodig hebt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door Cari »

Als het kitten vermagerd is, moet je haar over de hele dag kleine beetjes geven. Als ze gewoon lekker doorvoed is, mag ze eten wat ze wil.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
aredhel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2009 20:25

Re: Kitten van 6 weken

Bericht door aredhel »

Ze was vermagerd, maar is al bijna op goed gewicht. Ik geef brokjes van Prins Vital Care Kitten. Die kreeg ze namelijk ook in het centrum. Daarbij doe ik soms wat zachtvoer van Hill kitten. Beetje lauw water en madame zit te smullen. Ik ga haar 's nachts alleen brokjes voorzetten, zonder zachtvoer...
Plaats reactie