Hallo allemaal,
We zijn nieuw op dit forum, dus we zullen ons even voorstellen.
Ons gezinnetje bestaat uit 3 volwassenen, 2 witte zwitserse herders en een paar goudvissen.
Nu zijn we al een tijdje aan het dubben om er een poesje bij te nemen. Maar we weten niet zo goed hoe onze honden (2 en 4 jaar!) hierop zullen reageren. Als pup zijnde zijn ze wel met katten in contact geweest, maar de laatste jaren dus niet meer.
We willen volgende week, eventueel, een kitten (dan ca. 10 weken oud!) uit het asiel ophalen.
Hebben jullie misschien tips voor ons hoe we dit het beste kunnen aanpakken?
Groetjes Woutjan, Marie-José, Alicia en de doggies Bowie en Ipsy
# Honden en nu een poesje?
Re: Honden en nu een poesje?
Ik zou de honden meenemen naar het asiel om hun eerste reactie op poezen te bekijken. Zou toch eerst eens vragen aan de verantwoordelijke daar hoe dicht je ze mag brengen kwestie van de poezen niet teveel angst aan te jagen....
Hoe reageren ze eigenlijk op straat tegenover poezen? Misscien ken je wel iemand die zelf thuis een poes heeft die gewend is aan honden en mag je daar eens voorzichtig testen hoe de honden reageren op poezen...
Zeker de honden niet alleen laten in het begin met de kitten!
Succes!
Hoe reageren ze eigenlijk op straat tegenover poezen? Misscien ken je wel iemand die zelf thuis een poes heeft die gewend is aan honden en mag je daar eens voorzichtig testen hoe de honden reageren op poezen...
Zeker de honden niet alleen laten in het begin met de kitten!
Succes!
Hubje (10j) Woozy (4j) Wolfje (5m) Mereltje (3m) Beer (2j) Min Min ( 19j RIP) Simmy ( 17j RIP)
waarom niet kiezen voor een volwassen kat, die honden gewend is?
in het asiel weten ze van veel katten de achtergrond.
bovendien is een volwassen dier wat weerbaarder.
in het asiel weten ze van veel katten de achtergrond.
bovendien is een volwassen dier wat weerbaarder.
Ik vind een kitten in zijn eentje eerlijk gezegd ook wel heel sneu voor het kitten. Op die leeftijd heeft hij een speelkameraadje nodig, een kameraadje van zijn eigen grootte, die zijn taal spreekt. Twee grote herders is best heel eng voor 'm, daar maak je 'm niet gelukkig mee. Ik sluit me aan bij Rieneke: een volwassen kat die honden gewend is ena ls je toch voor een kitten wil gaan, dan 2!
Inderdaad....zover had ik nog niet gedacht....een volwassen poes is een goed idee! (of 2 kittens)
Hubje (10j) Woozy (4j) Wolfje (5m) Mereltje (3m) Beer (2j) Min Min ( 19j RIP) Simmy ( 17j RIP)