Niesziekte?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Tinusje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2009 08:55

Niesziekte?

Bericht door Tinusje »

Hallo,

Wij hebben een hele lieve kitten van 8 weken. Hij is nu 1 week bij ons en met 7 weken al eens ingeënt. Vanaf het begin niest hij heel af en toe, maar hij maakt ook regelmatig een raar geluidje door zijn neus. Het lijkt wel of zijn neusje verstopt zit. Zijn neus is verder best droog en bij zijn oogjes zit een heel klein beetje 'troep'. Beau eet verder wel best goed en is lekker levendig en actief. Hij lijkt zich niet ziek te voelen.

Zou het niesziekte kunnen zijn? Is het nodig om met hem naar een dierenarts te gaan of kan ik het nog even aankijken?

Alvast bedankt,

Groeten Tinusje
In gezelschap van mooie Beau
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Niesziekte?

Bericht door Nyncke »

Ik zou het even na laten kijken door DA, ik heb vroeger een kat gehad die het als kitten had, het was bij haar erg hardnekkig.
Ze komt er niet zomaar vanaf en ze mag ook geen volgende enting als ze niet gezond is.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Niesziekte?

Bericht door rieneke »

het zou heel goed een entreaktie kunnen zijn.
zolang je kitten nog goed eet en levendig is, zou ik het even aankijken.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Niesziekte?

Bericht door Cari »

Met 7 weken inenten is ook wel erg vroeg :shock:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Niesziekte?

Bericht door Tember »

Dennis heeft precies hetzelfde. Ook veel niezen, soms tranen en ander spul wat uit z'n ogen komt en z'n neusje piept. Hij heeft Erwin ook een beetje aangestoken, denk ik, want die niest ook plots een stuk meer. Dennis eet wel goed, maar speelt niet zoveel voor een kitten. Als ik hem 'verleid' met een speeltje wilt ie wel, of als Erwin wilt stoeien doet ie ook mee, maar uit zichzelf doet ie het niet. Ik ben vrijdag naar de DA geweest en die zei dat er niks aan de hand was, gewoon een verkoudheidje. Moest het wel in de gaten houden, als er klodders snot uit z'n neus zouden komen moest ik terugkomen. Ik heb pas één 'snottebelletje' gevonden op de grond, dus ik houd het in de gaten.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Niesziekte?

Bericht door Cari »

Blijkbaar heb je een dierenarts die niet gauw naar de antibioticum grijpt. De meeste sturen je naar huis met een kuurtje. Wat beter is? Als de kat er zelf bovenop komt, is dat denk ik 't beste, maar hou ze in de gaten en zorg dat ze blijven eten! Als Dennis weer beter is, zal ie ook wel meer gaan spelen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Niesziekte?

Bericht door Tember »

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van antibiotica, want het is slecht voor je afweersysteem. Ook wil ik Dennis z'n vertrouwen winnen, en dat zal niet snel lukken dat als ik hem oppak hem steeds een pilletje moet geven wat ie liever niet wilt en door z'n eten doen is geen optie, want Erwin eet er ook van. Maar hij eet gelukkig goed en oogt niet erg ziek, dus ik maak me er niet zo druk om.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Re: Niesziekte?

Bericht door niekjuh3 »

Dan is jou kitten 2 maanden te vroeg ingeent ze raden 9 of 14 weken oud zijn aan.
Mijn kitten die nieste ook best veel en die had de nies ziekte hij is nu 4 maanden en een week en die heeft nog maar 1 keer zijn inenting gehad.hij kon geen 2e krijgen omdat hij koorts erbij had en aan de diarree.
Volgende week ga ik hem zijn 2e inenting geven.

Het kan de niesziekte zijn,....maar zolang hij eet en drinkt is er niks aan de hand...als zijn oogjes waterig eruit zien en viezigheid zal ik wel ff langs de da gaan miss krijg je dan oog druppels,als het goed is is zijn haar oogjes na 2 weken weer helemaal goed bij mij heeft het zo lang geduurd maar kan bij jou kitten miss wel sneller wezen,.

Sterkte

Groetjessss
Plaats reactie