Ik kom hier met een vraag over onze Destin. Die had begin dit jaar last van een blaasontsteking in combinatie met blaasgruis.
Na medicijnen en dieetvoer ging het over en kon Destin weer gewone brokken eten.
Een tijdje geleden werd hij weer onzindelijk dus heb ik een plasje bij de da laten onderzoeken. Uitkomst: een lichte blaasontsteking; geen blaasgruis. Ik kreeg pijnstillers en antibiotica mee. Na twee kuren verder is het nog steeds niet over.
Ondertussen zijn we erachter gekomen waar het aan ligt: stress. In de zomer hebben we de tuin afgezet en daar heeft destin het moeilijk mee, dat hij niet meer door de voordeur de wijde wereld in kan. Van de achtertuin moest hij niets meer hebben na kennismaking met de stroomdraadjes

Ondertussen is er ook een nieuwe poes gearriveerd: brammetje.
Nadat de dierenarts dit allemaal navroeg kwam ze tot de conclusie dat stress de oorzaak is van het plassen in huis.
Dan slaan de medicijnen niet aan. Ze raadde ons een feliwaystekker aan, die staat nu in het stopcontact en ze adviseerde ons destin dat in de ruimte te laten. Maar wat nu? Sinds Destin weer binnen is, buiten de bench in dit geval, gaat de nieuwe kat Brammetje steeds achter hem aan. Brammetje lijkt wel de nieuwe leider hier en stoot daarmee Destin de troon af.
destin ondertussen begint op steeds meer plaatsen te plassen.
Wie heeft er raad of advies?
Hopelijk wennen Bram en Destin snel aan elkaar.
Ik heb al met manlief besproken dat het voor Destin beter is om toch maar door de voordeur gewoon naar buiten te gaan.
Maar dan moet eerst die feliway aan slaan en het met Bram goed zijn, dadelijk durft hij dan niet meer naar binnen.
ps Destin is gecastreerd
Wie heeft hier ervaring mee en zal het ooit over gaan?