Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
daantje_xxx
Lynx
Lynx

Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door daantje_xxx »

Hallo,

Onze katten hebben 24/7 brokjes tot hun beschikking, en soms krijgen ze van ons wat natvoer.
Loekie weet niet hoe snel die het op moet eten, en Saartje die eet haar bakje van het ene merk voor de helft leeg en van het andere merk helemaal niets.

Hoe kan dit en waar ligt het aan?

de volgende merken hebben we al geprobeerd:
Felix - bakje half leeg gegeten
Gourmet - balkje half leeg gegeten
Sheba - niets gegeten
Kitekat - niets gegeten
Wel allemaal vis varianten, we hebben een keer Felix vlees gehaald, maar die deed het minder goed.

Ligt het aan de geur of aan hoe het eruit ziet :?:
of omdat ze geen honger heeft omdat ze altijd brokjes kan eten?
Camoth
Tijger
Tijger

Re: Ene merk natvoer eet ze wel, andere niet, hoe komt dat?

Bericht door Camoth »

Sommige vinden blikvoer wel lekker, anderen minder.
Het heeft ook met de smaak te maken. Ik probeer al maanden de kat van mijn ouders over te krijgen op goede kwaliteit natvoer, maar hij moet er niks van weten. Hij wil alleen maar Whiskas Junior, voor al die dure premiummerken als Schesir, ShinyCat etc trekt hij zijn neus op :lol: Ik zou gewoon lekker verder blijven experimenteren.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Probeer eens kuipjes natvoer of maaltijdzakjes, misschien vinden ze dat lekkerder.
Hier vinden ze maaltijdzakjes van whiskas of felix lekkerder. En dan het liefst in gelei, natvoer in saus lusten ze hier niet.
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Inderdaad, lekker beetje experimenteren, je hebt waarschijnlijk een fijnproevertje daar ;)
Probeer ook eens wat 'vleziger' voer waar minder andere dingen inzitten. Iets van vers misschien? (carnibest, haaksbarf, prins kvv) Of misschien Shineycat. Is weinig anders dan kip of tonijn met water. Misschien houdt ie niet van teveel troep ofzo.

En ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Je hebt ook brokkenkatten, en als hij dan een half bakje leegeet van natvoer krijgt hij toch wat extra vocht binnen, maar de hoofdmoot aan voedingsstoffen zit toch niet in het natvoer maar in de brokjes. Dus liever dat hij die goed eet en het natvoer minder dan andersom, toch? :)
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Gewoon kwestie van smaak, zelf lust je toch ook niet alles ;-)
Hier willen ze alleen gourmet en felix, met iets anders hoef ik niet aan te komen. En alleen de visvarianten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
daantje_xxx
Lynx
Lynx

bedankt voor jullie reacties!

het is ook niet zo dat ze per se natvoer moet eten. meer omdat wij dat leuk vinden natuurlijk. (heb je weer dat mensenidee op katten projecteren)

wij hebben van gourmet en sheba de variant genomen zonder graan en suiker. Gourmet ging er met smaak in en Sheba niet :S alles wat we meenemen is met vissmaak.
lijkt er inderdaad op dat ze heel kieskeurig is. Of misschien omdat ze niet anders gewend is. Wij hebben haar gekregen met 5 maanden, en tja wat ze daarvoor allemaal heeft gekregen weten we ook niet.
Loekie komt van de straat en hij is een goede acteur: als er natvoer komt dan miauwt hij of dat hij weken geen eten heeft gekregen :lol:
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Ze moeten wel per se natvoer eten ;-) In brokjes zit te weinig vocht en katten drinken erg weinig van nature. Dus natvoer is heel erg belangrijk.

Misschien is het juist dat het allemaal vis is en vind de kat vlees lekkerder? Ik zou eens een vleesvariant proberen. Is sowieso ook gezonder, vis bevat wel omega's, maar kan ook tekorten veroorzaken (nou zal dat echt zo'n vaart niet lopen met blikjes natvoer hoor, maar het is niet wat katten in de natuur zouden eten bijv ;))
who knows where it's at.

daantje_xxx
Lynx
Lynx

bedoelde het meer voor de afwisseling
maar jij hebt ook een punt.

we dachten dat ze vlees niet zo lekker vond, daarom vissmaak meegenomen. Maar we kunnen dat best nog een keer proberen, en anders eet Loekie het wel ;)
daantje_xxx
Lynx
Lynx

up-date:

heb ook een aantal vleessmaakkies geprobeerd maar nee hoor, was niet aan mevrouw besteed.

nu heb ik bedacht om misschien hun bakjes met brokjes voor een paar uur weg te halen (overdag dan, want ze eten 's nachts meer) en daarna natvoer neer te zetten.

is dit een goed idee of niet, wil eigenlijk ook weer niet dat ze honger hebben, maar dacht dan eet ze het misschien wel.
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

ik heb er hier ook een die geen natvoer eet, maakt niet uit wat voor merk of smaak.
ik maak er geen halszaak van.
hij krijgt een extra stukje vers vlees, daar zit ook vocht in.
lust die van jou geen lekker stukje rauw kipfilet oid?
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Precies, probeer anders gewoon vers vlees te geven. Al moesten ze dat bij mij ook leren eten. Gewoon heel erg fijn snijden in het begin, als ze eenmaal de smaak te pakken hebben kan het grover. Gewoon rauw geven.
who knows where it's at.

daantje_xxx
Lynx
Lynx

jeeej... ze lust rauw vlees en loekie natuurlijk ook. :)

ze hebben rundvlees gehad. Saartje at niet alles op maar ze ging het meteen eten ipv eraan ruiken en weglopen.
dus wij vinden deze poging geslaagd :!:

Nu wil ik andere soorten vlees gaan proberen (alleen worden die hier in huis niet gegeten) om te kijken of ze die ook lust en dan eventueel een keer KVV proberen.

ik ben hier erg blij mee :-P
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Superleuk dat ze het lusten :grin: Denk er werl goed om dat ze compleet eten, genoeg bot, orgaanvlees enz. KVV is een mooie basis inderdaad ;-)
Je kan op Barfplaats heel veel info hierover krijgen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
daantje_xxx
Lynx
Lynx

bedankt voor het meedenken.

ze krijgen nog altijd 24/7 brokjes hoor.
we gaan eerst "losse" stukjes vlees proberen en als ze dat lusten dan KVV proberen. We gaan niet zelf vers voer voor ze maken hoor.
Ten eerste hebben we te weinig plaats in de vriezer en daarnaast ben ik als vegetariër nou niet echt graag met vlees aan het werk (en ik heb ook niet zo heel veel zin om dat nu allemaal uit te gaan zoeken wat ze waarvan en hoeveel mogen hebben).

Maar de bedoeling hiervan is voorlopig dat het (als alles gaat zoals ik bedacht heb) als "avondeten" gaat fungeren. Daarnaast gewoon brokjes.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

De meest fanatieke versgevers zijn volgens mij vegetarisch ;-) Ik moest ook vreselijk wennen de supermarkt uit te wandelen met kippenvleugels en rundergehakt :oops:

Succus en doe het zoals jij het wil.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie