De kat van de buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

De kat van de buren

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Mijn ouders wonen al een flinke tijd naast een lieve vegetarisch-etende dame. Toen ik nog bij mijn ouders woonde zag ik haar katten regelmatig bij ons over de vloer komen, ondanks de allergie van mijn vader. Mijn ouders zijn echte dierenliefhebbers en gaven de katten regelmatig extra voer. De lieve buurvrouw poogde al een kat eerder hem een vegetarische kroket te voeren. Ze denkt dat katten uit zichzelf beter worden, tot grote woede van mijn ouders. Zij hebben twee katten al eerder met spoed naar de DA gebracht. Een kat was in een kantelraam gevallen en was meer dood dan levend. De andere kat was ernstig ziek, opgezwollen buikje, epileptisch uitziende aanvallen. Medicatie gekregen en deze kat moest iedere dag gekookte kip. Buurvrouw wilde dat niet doen, aangezien dat zielig was voor de kip. Zo zijn er nog eindeloos meer verhalen.

Nu heeft ze een hele lieve grote rode kater van rond de 4 jaar. Ze laat dit beestje regelmatig de straat op (midden Amsterdam) en laat hem dan ook de nacht op straat doorbrengen, waarschijnlijk omdat dit natuurlijker voor de kater is. Mijn ouders vinden het heel erg om de kater koud en hongerig op straat te zien en nemen hem dan iedere keer naar binnen en voeren hem. Ik ga de kater binnenkort bij ze langs om de kater te ontvlooien en te kammen, dit is zo te zien erg nodig.

Ze maken zich zorgen over zijn welzijn, maar ondertussen is de buurvrouw in de overtuiging dat zij het goede doet voor de kater. Enig idee hoe ze dit zouden kunnen aanpakken?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: De kat van de buren

Bericht door Camoth »

Ik zou proberen een gesprek aan te knopen met de vrouw in kwestie. Haar een boek toeschuiven van Vicky Halls ofzo :-P

Maar no way dat ik andermans kat ga ontvlooien en DA kosten ga betalen omdat die uit een raam valt en de buurvrouw niets doet. Ik had in het laatste geval gewoon de dierenambulance gebelt of de dierenbescherming.

Het is niet verboden een kat snachts buiten te laten, dus daar kan je weinig tegen doen. Ik zou de kat in elk geval niet telkens eten geven en binnen laten. Daar komen echt problemen van.

Vind het wel te prijzen dat je ouders zich bekommeren om de kat, begrijp me niet verkeerd ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: De kat van de buren

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Op zich zijn de dierenambulance of dierenbescherming bellen hele goede ideeën. Ik schat mijn ouders alleen zo in dat ze liever wat extra zorg aan de kat in kwestie verlenen dan dat de kat weg zal moeten. Ze zijn nu immers ook aan hem gehecht. Maar het is nou eenmaal of het een of het ander, want inderdaad ze houden het zo ook wel erg in stand.

Het beestje zit nu alweer drie volle dagen bij mijn ouders en die situatie komt niet zelden voor. Ik begrijp echt niet hoe iemand erbij komt dat katten uit zichzelf beter kunnen worden en ook prima vegetarisch kunnen eten. :evil:

Zal ze in ieder geval aanraden de dierenbescherming bij een volgend ongeval te bellen. (En waarschijnlijk toch de kater ontvlooien ;-) )
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: De kat van de buren

Bericht door Umimeis »

Ik zou sowieso de dierenbescherming inlichten. Dit beestje word niet goed verzorgt.
Zo'n dier heeft vlees (de juiste voeding dus) nodig, moet regelmatig ontwormd en ontvlooid worden of in elk geval reglmatig gechecked worden op deze beestjes.

Ik voeder de kittens van mijn buren ook regelmatig bij omdat ik het gevoel heb dat ze te weinig krijgen (ze zien er te klein uit voor hun leeftijd) Maar ik ontvlooi en ontworm ze verder niet.
De kittens van mijn buren zijn nu ruim 4 maanden (zeggen ze) en ze zetten ze regelmatig buiten (omdat de kittens dat zelf willen, zeggen ze) Ze kunnen ook niet zelf bepalen of ze naar binnen willen omdat mijn buren geen luikje hebben.
Ik heb wel een luikje. Laatst regende het zo hard dat ik ze maar bij mij binnen heb gelaten.
Als ik thuis ben, dan gaat het luikje opslot of ik zet ze de deur uit wanneer ze binnenkomen als ik vergeten ben om het luikje op slot te doen. Als ik weg ben dan moet het luikje wel open anders kunnen mijn katten er geen gebruik van maken.

Ik spreek ze er niet meer op aan omdat het de katten zijn vd buren die nogal aso zijn... heb daar ook ruzie mee.
(Zie topic over gestolen winkelwagentjes/ asosiale buren)
Verder gaan ze wel goed met hun dieren om, ze krijgen wel op tijd de juiste medischezorg enzo.
En ze hebben geen wormen of vlooien.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: De kat van de buren

Bericht door Kattenbella »

Toch duidelijk uitleg geven over de vegetarische mens en de vleesetende kat. Een kat die vegetarisch moet leven is er binnen de kortste keren geweest. Erg slim is deze dame niet.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik het wel gedaan ;-)
Zelf ben ik ook vegetarisch, maar mijn katten eten vlees!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie