Dieetvoer kan ik niet aanraden.
Coco heeft ook last van een licht thee-muts syndroom

.
Die heb ik toen een paar maanden op Hill's light gezet, en rara, ze viel niet af, ze werd dikker. Zelfs toen ik nog maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid van haar streefgewicht gaf. Wat ik trouwens bijna dierenmishandeling vind, een kat zo weinig te eten geven. Nou ben ik dus opzoek gegaan hoe dit nu kan. Het was toch dieetvoer? Met extra koolhydraten voor een vol gevoel? (dit was nog voor mijn kennis over granen, suikers etc). Dit heb ik gevonden:
Obesitas en leververvetting
Dit zijn problemen die we vooral bij katten terug vinden. We hadden het al over het feit dat katten moeilijk de overmaat aan suiker (glucose) in het bloed kunnen wegwerken na een brokkenmaaltijd. Welnu, wanneer ze daar dan uiteindelijk toch in slagen, wordt deze glucose grotendeels omgezet in vet. Het toppunt is dat het bij ‘light’- en ‘indoor’-voeders zo mogelijk nog erger is gesteld: in een poging om het vetgehalte te verlagen, worden er nóg meer granen toegevoegd. En nóg meer granen wil zeggen: nóg meer koolhydraten… Het is dus niet verwonderlijk dat 1/3 van onze katten aan overgewicht leidt. De gevolgen hiervan zijn verstrekkend: gewrichtsproblemen, huidproblemen, een nog hogere gevoeligheid voor urinewegproblemen en suikerziekte, en niet te vergeten: leververvetting. Want katten met overgewicht, die langer dan 48 uur moeten vasten of niet willen eten, om wat voor reden dan ook, lopen een groot risico op het ontwikkelen van ‘hepatische lipidose’, of eenvoudiger gezegd dus leververvetting. Dit is een zeer ernstige aandoening, die vaak fataal afloopt. Een snelle, agressieve behandeling is nodig, maar voorkomen is uiteraard beter dan genezen. Een voeding rijk aan eiwit, met een matig vetgehalte en arm aan koolhydraten, is het beste om uw kat op optimaal gewicht te houden (of te brengen).
http://www.prooidier.nl/index.php?optio ... &Itemid=71
edit: wel zo handig als ik dan een alternatief biedt:
Ik zou gaan voor een voer zonder granen (Orijen of Applaws). Of zoals ik zelf doe, en dat lijkt bij Coco wel goed te werken; 50/50. Dus s'ochtends brokken en s'avonds natvoer/kvv (vers vlees) geven. Dat natvoer moet dan natuurlijk ook geen granen, suikers etc. bevatten. Daarbij het goeie advies wat hier al was gegeven. Voerballen, laserlampjes, speelgoedjes etc.