# Alvast tips gevraagd voor als de broertjes en zusje komen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Zoeza
Huiskat
Huiskat

# Alvast tips gevraagd voor als de broertjes en zusje komen

Bericht door Zoeza »

Sinds een paar maanden heb ik Zoë en Zara in huis. Twee heerlijke, luie kittens van ruim 4 maanden die zoveel mogelijk slapen ;-)

Door omstandigheden en gewoon omdat IK het wil komen er binnenkort 3 kleintjes bij. Simba, Felix en Charlie

Hoe kan ik ze het beste aan elkaar laten wennen? Waar kan ik allemaal op rekenen met 3 van die kleintjes en 2 al wat oudere kleintjes?
Sannie_xx
Panter
Panter

Re: Alvast tips gevraagd voor als de broertjes en zusje komen

Bericht door Sannie_xx »

Zo heerlijk dat je ze in huis neemt!
Ik denk persoonlijk dat je vooral moet rekenen op een héle hoop kattenkwaad met zoveel jong grut ;) hihihi

Verder zal het vast wel van de katten afhangen, maar ik ben in deze situatie inmiddels het meest pro 'dropmethode'. Ik heb hier eerder gelezen over succes (het ging dan wel over oudere katten, maar wie weet werkt het voor jou net zo goed) is je eigen twee katjes eerst even in een kamer apart te zetten als de drie dondersteentjes thuis komen. Laat die even een tijdje lekker rondneuzen zodat ze allerlei plekjes vinden waar ze zich kunnen verschuilen - daarna laat je je eigen katjes erbij. En dan gewoon kijken hoe het gaat.
Het zijn kittens, ik denk dat dat wel goed komt :) Kan eerst even blazen en brommen zijn, maar het loopt vast wel los. En jouw tweetal staat sterk, en het nieuwe drietal staat samen ook sterk.

Het kan even zijn dat alles en iedereen tegen elkaar gaat blazen; geen zorgen. Dit gaat normaal gezien vanzelf weer over. Gewoon even erbij blijven om te kijken hoe het gaat. Je eigen ding doen in huis en hen het uit laten vechten zolang er geen bloed vloeit :)

Maar misschien hebben anderen nog wel letterlijker ervaring met het samenzetten van kittens van deze verschillende leeftijden?

Edit en offtopic: ga je hen allemaal namen geven die beginnen met een Z? :D Of alle meisjes met een Z en alle jochies met een andere letter? :D Just thoughts haha :lol:
Zoeza
Huiskat
Huiskat

Re: Alvast tips gevraagd voor als de broertjes en zusje komen

Bericht door Zoeza »

Edit en offtopic: ga je hen allemaal namen geven die beginnen met een Z? Of alle meisjes met een Z en alle jochies met een andere letter? Just thoughts haha
Hihi, zo grappig, dat vroeg mijn dochter straks ook al. Ik vind alles met een Z wel leuk dus ik ga op zoek naar namen. Suggesties zijn welkom via het juiste topic daarvoor ;-)

Gelukkig zijn de dames straks nog steeds in de meerderheid hier :lol:
Gesloten