Kat last van keel na operatie

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Nikita_Pixy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:28

Kat last van keel na operatie

Bericht door Nikita_Pixy »

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum (lang geleden wel al eerder lid geweest) en ik wil weten of jullie ervaring hebben met het volgende.

Ongeveer 3 maanden geleden is mijn kat geopereerd. Ongeveer een maand later is ze opnieuw geopereerd. (Ze had een hartafwijking die ze hebben verholpen.) Toen heeft ze tijdens de operatie een tube(buisje in de keel waardoor zuurstof en narcosegas wordt ingegeven) ingekregen. Na de eerste operatie viel het me al op en na de tweede operatie bleef het zo, ze heeft last van haar keel. Met knorren maakt ze een raar geluid (stopt ze ook snel weer mee) en ook miauwen doet ze veel minder. Nu weet ik dat zoiets tijd nodig heeft om te herstellen maar is er hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? En is het bij jouw kat weer helemaal goed gekomen?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!
Heel erg bedankt!
Groetjes
Sophie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat last van keel na operatie

Bericht door Boomer »

Over het algemeen is de keel ongeveer 2 weken rauw na een operatie. Daarna moet het toch wel over zijn.
Ik zou even naar de dierenarts gaan want misschien is er wel wat anders aan de hand.

Uit je verhaal haal ik dat het ongeveer 1,5 a 2 maanden geleden is ( de 2e operatie). Dus dit duurt te lang. Misschien zijn de stembanden wel geraakt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie