Verboden plek voor de kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Cookiesmonster
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2009 13:06

Verboden plek voor de kat

Bericht door Cookiesmonster »

Hallo,

Ik heb 2 katten van 3 maanden oud die wel eens op of aan de stoelen zitten.
Krabpaal en mat is volledig aanwezig en die gebruiken ze ook maar de stoelen en de gordijnen blijven spannend.
Hoe kan ik dit voorkomen?

Groet,

Thomas
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verboden plek voor de kat

Bericht door Cari »

Dat je niet wilt dat ze aan je stoelen krabben kan ik me iets bij voorstellen, maar ze mogen er toch wel op :???: ?
Helemaal voorkomen is bijna niet te doen - accepteren is veel simpeler ;-) . De gordijnen groeien ze wel overheen, dat is echt kittengedrag.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Verboden plek voor de kat

Bericht door Zoeza »

Als ze hier iets doen wat niet mag roep ik hard NEE en ik knip met mijn vingers als ik dichtbij ben. Nu hoef ik vaak nog maar te kijken en niet eens meer nee zeggen. Wel consequent zijn! Uiteindelijk hebben ze het wel door (of niet) :roll: het blijven katten hè en dat maakt ze dan ook weer zo leuk :edance:
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Verboden plek voor de kat

Bericht door aiko »

Hier vinden ze de stoelen ook fantastisch:)

heb stoelen met riet op. Af en toe kan ik dus goed kuisen, als ze zich verveeld hebben.
Wij hebben 2 krabpalen staan. 1 in de doorgang en 1 heel grote in de living.
Maar het blijven katten die heel graag krabben.
Wel heb ik gemerkt, door een 2de in een doorgang te zetten, dat ze meer daar gaan krabben.
De katten krabben vaak als ze net wakker zijn geworden.
Dus die doorgang is goed voor mijn stoelen.

Gordijnen, hebben ze hier nooit gedaan, alle geluk.

Wel wanneer ze krabben aan de stoel hebben wij altijd nee gezegd en de naam vernoemt.
Nu moeten we nog ma kijken of de naam noemen en ze zijn weer weg.

Misschien staat de krabpaal niet waar zij het willen.
Ik zou proberen consequent nee te zeggen als ze het doen. Misschien een plantenspuit gebruiken.

Maar er gaat altijd wel iets sneuvelen of aan gekrabt worden, door de katten.

Zeker als je kittens in huis hebt. De mijn zijn nu bijna een jaar, heb ze laten castreren. Dus zijn ze iets rustiger.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Verboden plek voor de kat

Bericht door Lana »

Plantenspuit helpt ook wel goed! Tot dat ze je door hebben, of het lekker vinden die frisse spetters in het gezicht! :lol:
Onze Lana heeft 2 krabpalen, en doet het eigenlijk nooit ergens anders!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Verboden plek voor de kat

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Aantal tips gekregen van DA.

Als de kat een meubel, gordijn o.i.d. te pakken neemt, oftewel alles behalve jij zelf. Je kan dan het beste een bol sokken naast ze gooien en direct de andere kant op kijken. Zo blijken ze de schrik niet met jou te associeren en zullen ze het ook niet doen waar jij niet bij bent. Ik denk dat het wel handig is om dit wel een aantal maal consequent te doen. Stoelen kan je voor een gedeelte tijdelijk bekleden met aluminiumfolie, ze zouden de stoelen dan veel minder interessant gaan vinden.

Van een asiel heb ik de tip gekregen om 1 of twee druppeltjes valeriaan op de krabpaal te smeren. Hiervan zouden ze de krabpaal interessanter moeten gaan vinden. Momenteel gebruiken mijn kittens het eerste krabmatje wat we gekocht hebben en zitten ze gewoon lekker op de krabpaal (nog zonder valeriaan). Het mannetje vindt de badmat van de IKEA (1,50, geen geld) ook heerlijk om zijn klauwtjes aan te scherpen.
Plaats reactie