Dilemma... Wat moet ik doen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
-evelien-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door -evelien- »

ik zit met een groot dilemma...
ik had 2 katten nouska(9) en angel (6 maand)
afgelopen dinsdag heb ik angel naar het asiel gebracht omdat hij niet met nouska over weg kon
het vechten werd steeds erger.
ook ging hij vaak bij de buren naar binnen.. die waren er niet blij mee want zijn alergisch voor katten.. en
komen boos aan de deur
angel was soms ook erg druk en klom in de gordijnen en reesde het hele huis door.. ook plaste hij
soms in mijn slaapkamer op het tapijt..
met veel pijn heb ik angel toen naar het asiel gebracht..
nou ben ik vanavond door de dierenambulance gebeld dat nouska is aangereden en is overleden.
ik weet niet meer wat ik moet.. ik mis ze allebei..maar angel is er nog
een deel van mij zegt dat ik hem heel graag terug wil.. ik mis hem heel erg.. hij is zo lief.. altijd op schoot
en heel erg blij als ik weer thuis kwam,
maar als ik hem terug neem zit ik nog steeds met de zelfde problemen.
wat moet ik nou doen ???
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: dilemma... wat moet ik doen

Bericht door Camoth »

Jeetje wat vreselijk. Sterkte met het verlies van Nouska.

Op zich zijn de problemen die je met Angel noemt soms wel op te lossen. Jammer dat je hier niet om hulp en advies hebt gevraagd voordat je hem naar het asiel hebt gebracht.

Het rondrennen en in de gordijnen hangen is heel normaal kattengedrag. Daar is niet veel aan te doen.
Het plassen kan medisch zijn, of stress. Altijd eerst naar de dierenarts gaan. Blijkt het niet medisch te zijn dan zijn er een heleboel andere dingen die je kan proberen (meer bakken plaatsen, feliway stekker/spray gebruiken, de stressfactor zoeken en daarmee werken...)

Dat hij bij de buren naar binnen gaat kan je voorkomen door de tuin af te zetten. Of je kan de buren aanbieden om voor hun een hor te betalen zodat hij niet door openstaande deuren of ramen naar binnen kan. Anders kan je hen nog zeggen dat als de kat bij hun binnen komt ze pannendeksels tegen elkaar kunnen slaan om hem te laten schrikken, of een plantenspuit te gebruiken.

Als je zoveel spijt hebt, neem Angel dan gewoon terug. Maar besef dan wel dat hij waarschijnlijk wat meer aandacht, geduld en moeite van jouw kant nodig heeft dan dat hij voorheen heeft gekregen.

Veel sterkte.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
-evelien-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door -evelien- »

bedankt voor de snelle reactie
ik weet dat de rest op te lossen is. de hoofdreden dat angel weg moest kwam door de erge
ruzie's met nouska die alleen maar erger werden.. nouska kwam bijna nooit meer thuis en was soms
ook erg boos tegen mij daarom deed ik angel weg om haar rust te geven..
de tuin afzetten kan niet want ik woon in een huurhuis en mag er geen schuttingen enzo
plaatsen..
ik bel denkt ik morgen of vrijdag het asiel op...ik kan gewoon niet zonder katten..
de probelemen die angel gaf.. ik hoop dat ik ze kan oplossen.. hij is een erg zinnig
beesje en trekt zich vaak nergens iets van aan.
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door Camoth »

Ik denk dat als je besluit hem uit het asiel te halen, je dan ook voor jezelf moet afspreken dat hij dan ook 100% zeker mag blijven. Wat er ook gebeurt, je moet hem dan wel bij je houden. Twee keer dezelfde kat naar een asiel brengen vind ik persoonlijk echt niet kunnen.

Als afzetten niet kan, dan wellicht een ren. Ik heb ook een huurappartement met een ren op het balkon. (wel een hele kleine hoor).

Wat betreft de problemen met Nouska, ook daar was misschien nog wel wat aan te doen geweest, maargoed, dat is nu een beetje mosterd na de maaltijd.

Als je voor jezelf weet dat als de problemen met Angel niet weggaan je hem weer naar het asiel brengt, neem dan alsjeblieft een andere kat of voorlopig helemaal geen kat. Dat maakt het voor jou en voor Angel namelijk nog veel moeilijker.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
-evelien-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door -evelien- »

ik neem angel terug en hem voor de 2de keer naar het asiel brengen zou ik nooit doen..
dat vind ik ook niet kunnen..
als je een kat niet meer hebt weet je pas echt wat je mist (al als je hem even kwijt bent) en heb je er alles voor over
om hem weer terug te hebben
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door Camoth »

Ik zou alleen ervoor proberen te zorgen dat hij dus niet meer los naar buiten kan. Je bent nu al een kat verloren daardoor, het zou wel heel erg zijn als je er nog een zou verliezen terwijl je het misschien had kunnen voorkomen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door Zoeza »

Angel is een jong katje van 6 maanden. Die gaat zich op jou en je gordijnen en alles wat ze maar tegen komt uitkuren. Dat doen jonge katjes nou eenmaal ;-)

Nou wil ik het niet nog moeilijker voor je maken maar ik denk dat het voor Angel èn voor jou beter is als Angel dan een speelmaatje zou krijgen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door Nyncke »

Of juist alleen laten zodat hij de aandacht voor zich heeft.
Je ziet dat sommige katten ook niet samen met anderen kunnen, dit uit zich dan ook door plassen ed.

Ik zou in deze situatie kiezen voor Angel terughalen maar geen kat erbij.
Zelf veel met hem/haar spelen en zorgen dat er genoeg te doen is voor hem/haar voor als je er niet bent.
Dat van die hordeur voor de buren betalen vind ik wel een hele goede.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door puck0906 »

Ik zou inderdaad ook ANgel terug nemen maar nooit nog een keer weg brengen. Wat betreft in de gordijnen enzo ben ik het niet met de meeste reacties eens. Wij hebben 2 kittens van nu 18 weken en die deden in het begin dingen die niet mochten en toen ben ik begonnen met heel consequent spuiten met de plantenspuit zodat ze dat gedrag niet meer willen doen en dat werkt perfect. Uiteraard zijn het kittens die veel spelen en ze hebben dan ook 4 krabpalen in het hele huis en veel speelgoed en mogen ook overal komen maar dingen kapot maken lijkt mij niet de bedoeling. Wij gebruiken onze hor voor onze kittens zodat ze niet naar buiten kunnen. Ik wil ze rond april/mei proberen naar buiten te laten aangezien ik nog 2 andere katten heb. Verder laat ik ze nu aan een tuigje af en toe naar buiten met een verlenging van 5 meter. Succes ermee!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma... Wat moet ik doen?

Bericht door Camoth »

Veel kittens zijn gewoon sloperts. Dat gaat vanzelf ook over als ze ouder worden vaak. Maar het is echt wel normaal kattengedrag om in de gordijnen te hangen. Sterker nog; het is een cliché geworden. :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie