Ik weet niet welke kat er wildplast

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
zoef de haas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 17:36

Ik weet niet welke kat er wildplast

Bericht door zoef de haas »

Hoi allemaal! Ben nieuw op het forum hier , mijn naam is Richard en ik zit met een probleem.

Wij hebben 5 katten.

4x pers waarvan 2xman en 2x vrouw
1x huis tuin en keukenkat :edance:

Een van die persen die flikt het steeds om ergens anders te plassen maar ik weet dus niet wie! Hoe kan ik hier achter komen?

Hij/zij plast in de mand met magazines, over plastic beschermfolie van de kinderwagen, over kleding wat op de grond licht en over tassen. Vandeweek ging ik even douchen en ik kom die douche uit na een kwartier en ineens mn kleding ondergepiest in de slaapkamer.

Kattenbakken zijn schoon(2 stuks)
Problemen begonnen ong. 3 maanden na verhuizing en 1 week na het plaatsen van de deurmat(ook slachtoffer)
voorheen nergens last van.
Ong, 5 jaar oud
toen een nieuwe mat gekocht en helemaal volgespoten met anti kattenspul wat werkte maar om nou alles wat ik meeneem/heb/aantrek onder te spuiten zie ik ook niet zitten.
krijgen evenveel aandacht.

Ik verdenk er wel eentje. Die ziet er ook niet echt uit. Heeft net een operatie gehad voor tandvleesomtsteking maar blijft(voorheen ook al) zwarte randen rond de bek houden en likt zn poot ook helemaal donkerbruin en dat bij een grijswitte. Dat likken doet hij al heel snel. Aai je m over de rug dan likt hij wat in de buurt is. Of t nou straatstenen of zand is interesseert m niet, hij moet likken. Weet ook niet wat dat is. We verzorgen m wel goed verder maar het valt gewoon op.

Heb dus eigenlijk twee vragen.

1 = hoe weet ik welke kat het is?
2 = wat is dat toch met die kat dat die zo likt en zo smerig is?

Groeten Richard
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Ik weet niet welke kat er wildplast

Bericht door Roos en Minousch »

Het word lastig denk ik , maar ik zou van elke kat urine opvangen, en laten controleren op gruis.
Ik zou zo wie zo die "vieze" kat eens naar de da brengen, als een kat zich niet meer zo goed verzorgt is er iets aan de hand, laat eens bloedprikken..
Het zou best kunnen dat zij/hij de boosdoener is omdat ie niet lekker in zijn vel zit, misschien eens een keer helemaal scheren of zo.

Ik weet hoe moeilijk het is om een kat te betrappen op plassen, ik heb er hier ook 1 rondlopen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
-moniek-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 sep 2009 20:45
Locatie: asperen

Re: Ik weet niet welke kat er wildplast

Bericht door -moniek- »

ik zou inderdaad proberen van elke kat plas op te vangen, mijn kat had/heeft ook blaasgruis, ik heb het opgevangen met een oude sopelepel, ik had speciale korrels van de da, maar daar ging hij dus echt niet op :edoh: dus toen heb ik gewacht tot hij moest en snel de soeplepel eronder.. uit de test kwam inderdaad ook blaasgruis, en het gaat nu goed, wat ook kan is natuurlijk de verhuizing, misschien is één van je katten hierdoor een beetje gestrest geraakt en kan hij gaan plassen op vreemde plekken. suc6, en ik hoop voor je dat het niet iets ernstigs is..
Het is wel erg vervevelnd voor je, de mijne plaste op de bank, en hierdoor ruikt de bank erg naar kattenpis, maar daar heb je ook middelen voor..
groetjes
Een MIAUW is een bericht van het hart.
Plaats reactie