Mijn kat vliegt katten van mijn vriend aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
joyjokus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2009 10:26

Mijn kat vliegt katten van mijn vriend aan

Bericht door joyjokus »

Hoi,

Sinds 6 weken woon ik samen. Alleen mijn poes(Jormi) 14 jaar oud gedraagt zich heel aggressief naar de poes(kira) en kater van mijn vriend. Zodra een van de katten in haar buurt komt, maar niet eens van plan zijn om naar haar toe te komen begint ze al te blazen.
Daarnaast valt ze op sommige momenten de katten aan. Meestal de poes, de kater is sowieso bang voor der.
Jormi is meestal in de slaapkamer en komt regelmatig naar de woonkamer om naar het balkon te gaan. Soms komt ze dan heel lief bij je liggen, maar het gedrag kan dan opeens omslaan als ze een van de andere katten ziet.
Gisteravond viel ze de poes ook aan, gillend door de gang heen.
Daarnaast heeft ze nu twee keer op het bed geplast,terwijl ze dit in de afgelopen 14 jaar nog nooit gedaan heeft, wat kan dit zijn. Want ze gaat voor de rest gewoon naar der bak.

Wie kan me helpen, want als het zo gaat voel ik me genoodzaakt om jormi bij iemand anders (waarschijnlijk, mijn broertje)onder te brengen,omdat ik dit voor alle poezen zielig vind.

Alvast bedankt,

Joyce
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: Mijn kat vliegt katten van mijn vriend aan

Bericht door berg »

Hoi,

Tja, 14 jaar het rijk alleen dan dan opeens én samenwonen én twee vreemde katten. Er zijn weinig poezen
die dat zonder slag of stoot accepteren. En sommigen accepteren het nooit. Het plassen op het bed zal
ongetwijfeld met territorium te maken hebben: dit is van mij en niet van jullie ;-)
Dat moeten jullie accepteren of je moet inderdaad een andere oplossing zoeken, hoewel ik het voor een
poes van 14 wel zielig vind dat zij dan het veld moet ruimen.

Succes, misschien tolereren ze elkaar op een gegeven moment, ook al worden het nooit vriendjes.
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mijn kat vliegt katten van mijn vriend aan

Bericht door JLC »

De katten gescheiden houden en van tijd tot tijd aan elkaar laten wennen. De ene kat gaat dan even in een (grote) bench. Later kan (kunnen) de andere kat(ten) in de bench. Zo kunnen de katten aan elkaar wennen, zonder dat er bloed vloeit.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kat vliegt katten van mijn vriend aan

Bericht door Cari »

Dit valt ook echt niet mee voor Jormi. Is ze ook altijd de enige kat geweest? Zolang ze door de andere katten gestresst blijft, zal je er rekening mee moeten houden dat ze nog wel vaker op een ongewenste plek zal plassen. Is je vriend bij jou komen wonen of jij bij hem? Als hij bij jou is ingetrokken, moet ze dus zomaar haar territorium delen en dat gaat echt niet zonder slag of stoot bij een 14-jarige. Als jullie nu bij je vriend wonen, is alles vreemd, ook niet makkelijk. Je stopt ze ook niet even in een bench. DIt kan best lang gaan duren en opgesloten zitten in een kleine ruimte is ook niet echt fijn. Je zou het kunnen proberen in aparte ruimtes met een hordeur ertussen, die je vrij makkelijk kan maken met wat latjes en gaas. En dan regelmatig wisselen.
Als Jormi bij je broertje zou kunnen wonen (of elders, zonder andere katten), is dat denk ik voor haar de fijnste oplossing. Afgezien natuurlijk van "die andere 2 eruit", want dat zal haar helemaal happy maken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie