Ik heb toch een vraagje over 2 van mijn meisjes.
Ik heb 12 katten, 4 katers en 8 poezen (zij zijn allen gesteriliseerd/gecastreerd op de 4 jongsten na die nu 4 mnd oud zijn).
Zij kunnen allemaal prima met elkaar overweg, maar tussen Simoontje en Noortje blijft het vechten (tot bloedens toe!).
Zij hebben écht vanaf het begin al de pest aan elkaar (wederzijds),en hoewel Noortje hier nu alweer 4 maanden woont met haar kittens (mijn man heeft Noortje gevonden op het dak met haar 5 pasgeboren kittens, waarvan er 4 gebleven zijn.
Daarom houden wij ze nu maar gescheiden, en hebben we Noortje en Simone afwisselend op de boven- of benedenverdieping.
Boven hebben ze onze slaapkamer , 2 grote kattenkamers met klimpalen tot aan het plafond+bakken+slaapplekjes, mandjes, eten&drinken+zolder+hal, beneden een grote woonkamer en afgezette tuin en een garage met dezelfde speel en klimdingen, kattenbakken, eten&drinken, slaapplekjes als boven.
We wisselen ze een paar keer per dag om, zodat beidden lekker in de tuin kunnen.
Wat ik mij afvraag; zou dit ooit nog goed komen of blijven ze nu altijd een hekel aan elkaar houden?
Het is wel goed te doen zo hoor, en ze vinden het geen van beidden erg om of boven óf beneden te zijn, maar het is gewoon zo jammer.
Je wilt gewoon dat ze goed (of tenminste normaal) met elkaar overweg kunnen, maar goed, zíj hebben elkaar niet uitgezocht he?

Ook plast Simone soms op plekken waar Noortje heeft gelegen.
Ze heeft geen blaasontsteking, dit heb ik al een paar keer laten onderzoeken, ik heb 10 kattenbakken staan, en hou ze héél goed schoon, ook gebruik ik Feliway stekkers en spray op de plekken waar Noortje ligt en Simone vervolgens heeft geplast.
Dat plassen vindt ik best wél een probleem overigens....
Heeft iemand nog goede tips betreft de acceptatie en het plassen???
groetjes van Pam