Nieuwe poes wil niet plassen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Nieuweling
Kitten

Nieuwe poes wil niet plassen

Bericht door Nieuweling »

We hebben onze poes vanmiddag uit het asiel opgehaald maar nu wil ze hier niet plassen. We hebben inmiddels al drie soorten kattenbakvulling geprobeerd (gelukkig was het koopavond) maar ze wil nog steeds niet. Als we haar op de bak zetten gaat ze er gelijk weer af. Ze heeft er wel last van want haar buik is vergroot en ze loopt te miauwen. De bak hebben we al door de hele kamer gezet maar zonder resultaat. Hebben jullie nog tips voor ons. We worden een beetje wanhopig.
Camoth
Tijger
Tijger

Re: Nieuwe poes wil niet plassen

Bericht door Camoth »

Meteen naar de dierenarts! Katten die uit het asiel komen kunnen door de stress en overgang blaasontsteking krijgen. Dit gebeurt vaker. De dierenarts kan medicijnen geven om dit te verhelpen. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Heel veel succes!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik hoop dat je poes inmiddels geplast heeft.
Op zich kan een kat het, als hij zeer gestresst is, heel lang ophouden. Ik heb van de week nog een kater gehad die het 48 uur uithield :shock: . Ik denk (hoop) dat je alleen maar overbezorgd bent. Tenslotte trok je al aan de bel na een paar uur (is niet erg hoor ;-) !) Je kan dan echt nog niets zien van een opgezwollen buik en het mauwen kan gewoon de onwennigheid van de poes zijn.
Laat je even weten hoe het nu is?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nieuweling
Kitten

Bericht door Nieuweling »

Het is inmiddels gelukt hoor! :-)
Gisteren (nadat we gelijk 's-ochtends vroeg nieuwe vulling hadden gehaald, welke enorm leek op die in het asiel, en ze een rondje door het huis had gemaakt, heeft ze geplast. Inmiddels heeft ze al drie keer geplast en is er niets meer te merken aan haar. We trokken misschien wel wat vlot aan de bel maarja het is onze eerste kat en dan weet je ook (nog) niet hoe alles gaat en wat wel en wat niet normaal is.
Inmiddels weten we ook dat miauwen gewoon een roep om aandacht is ;-) Het is namelijk echt een enorme knuffelkat, als het aan haar ligt zijn we de hele dag enkel bezig met haar aaien en knuffelen :D
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Ja mijn alarm ging ook meer af door het miauwen dan dat ze niet plaste. Want dat is inderdaad iets wat vaker gebeurt. Ik dacht dat het miauwen wellicht van pijn was, en daarom raadde ik de DA aan.

Gelukkig is het nu opgelost! Geniet van je kat!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Gelukkig is alles goed met haar! Ik wens je heel veel plezier met je knuffel en bij vragen: aarzel niet, maar stel ze gewoon ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door daantje »

Juist goed dat je meteen aan de bel lelde, maar zo zie je dat sommige dingen dan ook weer heel snel en gemakkelijk opgelost zijn, he? Gelukkig maar! :grin:

Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst! :-P
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie