Zachte ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Zachte ontlasting

Bericht door prinses3512 »

Mijn poes Chloe van 4 maanden heeft nooit gewone drolletjes maar altijd een soort pindakaasachtige ontlasting, ook dezelfde kleur.
Ligt dit aan de voeding?
Ze krijgt alleen brokjes van proplan kitten.
Ze komt goed aan, iedere week 1,5/ 2 ons.
Ze weegt nu 2 kilo 1 ons
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Zachte ontlasting

Bericht door Nyncke »

Als er verder geen darminfectie in het spel is, ligt het aan het voer.

Als je zelf voer samenstelt kun je goed zien hoe het voedsel op de darmen werkt. Orgaanvlees geeft wat zachtere ontlasting, botten maakt het juist stevig, spiervlees is wat neutraler maar het witte vlees geef je bv als er echt diaree is.


In jou plaats zou ik eens naar ander voer gaan kijken.
Ieder beestje reageert anders op dezelfde brokjes, kortom kijken wat voor jou het beste werkt.
Toen ik Doortje kreeg, kreeg ze blikvoer, de ontlasting stonk verschrikkelijk en was dun.
Binkie kreeg van die zakjes whiskas natvoer voor kittens, hij stonk zelf helemaal naar dat voer.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Zachte ontlasting

Bericht door Leonie89 »

pro plan is geen slecht voer.. maar je zou wel kunnen testen of het toch aan het voer ligt door ander voer te gaan geven.. bijvoorbeeld royal canin.. je kan bij veel premium voer merken gratis kittenpakketjes aanvragen.. daar zit dan voer in voor een week.. is het proberen waard!
als je kat nog vrolijk en speels is zou ik dat eerst proberen en als het slecht blijft even langs de dierenarts..
hou je ons op de hoogte?
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Zachte ontlasting

Bericht door prinses3512 »

Ok ik ga Royal Canin proberen en jullie horen van me!
prinses3512
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:11

Re: Zachte ontlasting

Bericht door prinses3512 »

Met Chloe haar onlasting gaat het nu goed, ze heeft voor de zekerheid een ab kuurtje gehad, maar ze bleef last van diaree houden.
Nu krijgt ze geen gewone proplan brokjes meer maar Delicate van proplan, dat is speciaal voor katten met een gevoelige spijsvertering en nu heeft ze al 3 weken normale ontlasting.
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Zachte ontlasting

Bericht door Zoeza »

Ik heb ook Royal Canin geprobeerd voor Zara en Zoë maar ze aten het gewoon niet. Ik gaf ze eerst whiskas junior en zakjes natvoer van Whiskas. Ik heb toen eerst een week de Whiskas en Royal Canin gemengd en daarna alleen Royal Canin maar het bleef gewoon staan. De drolletjes waren die week wel een stuk harder, kleiner en stonken minder.

Ik wil nog wel een keer een ander voer gaan proberen want die stank van Whiskas drolletjes is echt niet te harden. Graag ook voor mij tips welk voer ik kan proberen. Kan dat hier ook of moet ik daar zelf een topic over aanmaken?
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Zachte ontlasting

Bericht door Anaheim »

Topper dat het goed gaat met de ontlasting van Chloe :edance:

Check anders even het voeding-topic Zoeza daar staat veel in over goede voedingsmerken.*sorry off-topic*
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Plaats reactie