Lieve katers, waar toch iets vreemds bij is

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Lieve katers, waar toch iets vreemds bij is

Bericht door aiko »

hey iedereen

Het is al lang geleden dat ik nog iets heb geschreven.
Maar wou toch eens een paar dingen extra weten.

Ik heb 2 katers eentje van een jaar en eentje van 7 maand.
Ze komen volgens mij goed overeen, ze slapen regelmatig samen, spelen doen ze ook met elkaar. Zonder dat het echt vechten is.
Ze hollen ook vaak achter elkaar in huis. Zowel de oudste achter de jongste als omgedraaid.
Als er kattenkwaad wordt uitgehaald, zijn ze er allebei in de buurt.

Maar nu merk ik een paar dingen op. De oudste is een flodder kat aan het worden. en komt nu ook bij ons aandacht vragen als we in de zetel zitten. MAAR wanneer hij volop aan het genieten is en de kleinste komt bv aan de zetel staan, dan is de oudste plots weg. Hoe goe hij ook sliep.
Toch is hij weg. Dan gaat hij in de mand naast de zetel liggen. In bed is dit ook zo, af en toe mogen ze s'morgens is bij ons komen flodderen vooral in het weekend. Maar zelfde scenario. De oudste komt dan heel dicht bij mij liggen. En zolang de jongste niet voorbij mijn knieen gaat blijft Aiko liggen. Zodra Enyo komt rieken aan mijn hand of gezicht is Aiko weg. Dan gaat hij wat verder liggen.

Weet er iemand waarom dit is?

Als het nu niets met ons te maken heeft, dan liggen ze soms tegen elkaar te slapen, of naast elkaar te eten.
Als ze elkaar passeren begroeten ze elkaar even. Willen ze aandacht van elkaar hoor je een miauwke.

Kan mij iemand dit verduidelijken?
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: lieve katers, waar toch iets vreemds bij is.

Bericht door Cari »

Ik denk dat Aiko, als hij met jullie samen wil zijn, gewoon geen trek heeft in de jongere Enyo. Hij wil rust en knuffels en geen opdringerige, zich ermee bemoeiende puber. Ik denk dat dat alles is, want zo te horen doen ze niet voor elkaar onder. Hij is niet bang of zo.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie