Kat die opeens plast

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Doris
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:47

Kat die opeens plast

Bericht door Doris »

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier dus sorry als dit onderwerp al bestaat (dat ten eerste)...mijn kat jimmy is al vanaf kitten zindelijk, nooit problemen mee gehad. hij is nu 4 en sinds 2 weken plast hij opeens in 1 kamer van het huis (soms ook op de bak, maar soms opeens in die kamer). er zijn geen dingen veranderd in of om het huis waar hij stress van kan hebben dus ik denk dat het iets medisch moet zijn...hij plast trouwens ook alleen maar op bv een tas (erg fijn....mijn sporttas, strandtas en andere tassen hebben het al mogen ervaren) en die kamer is de enige kamer (naast de keuken) waar zeil ligt dus ik denk dat hij het daarom daar doet. hij drinkt wel gewoon genoeg en heeft elke dag ook vers water...ik snap er niks van! zou het blaasgruis of blaasontsteking kunnen zijn? (hij is overigens HEEL bang voor de dierenarts en zn reiskoffer dus ik wil het het liefst zelf oplossen...als dat kan natuurlijk)

Alvast bedankt!!

Liefs Doris
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat die opeens plast

Bericht door Camoth »

Hai Doris,

Als het medisch is kan je het niet zelf oplossen, dan zal je toch echt naar de dierenarts moeten gaan voor behandeling en medicijnen. Is hij gecastreerd? Soms als katers niet gecastreerd zijn kunnen ze dit ook doen volgens mij.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Doris
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:47

Re: Kat die opeens plast

Bericht door Doris »

ja hij is al lang gecastreerd dat kan het dus ook niet zijn..:-( raar he! misschien toch maar even de dierenarts bellen morgen...maar misschien komen er nog meer tips :-) in ieder geval bedankt!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat die opeens plast

Bericht door rieneke »

je hoeft niet meteen met je kat naar de dierenarts.
je kan een plasje opvangen en die, zo vers mogelijk, inleveren bij de dierenarts.
Doris
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:47

Re: Kat die opeens plast

Bericht door Doris »

oké nou wel fijn dat ik niet met hem naar de dierenarts hoef meteen, hij is erg lastig daarmee. maar hoe kan je een plasje opvangen? Als hij op de bak gaat en ik daarbij kom dan gaat ie niet...(jimmy heeft nogal een eigen willetje hihi)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat die opeens plast

Bericht door Admin »

Doris,

Bij de dierenarts (aan de balie) zijn kattenbakkorrels te koop die geen vocht opnemen. Als je alleen de korrels in de bak doet en de kat gaat plassen, dan kun je daarna zo de bak 'leegschenken' in een bekertje. Dan kun je daarmee naar de dierenarts.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat die opeens plast

Bericht door rieneke »

sluit je kat op in de badkamer, waar je de stoppen op de afvoeren hebt gedaan, en de kleedjes hebt weggehaald.
er zijn twee manieren.
1 vul de goed met heet water schoongemaakte bak met in snippers geknipte vuilniszak.
2 vul de bak met katkor.
dit zijn plastic gritjes die geen water opnemen, te koop bij de dierenarts.
er zit ook een pipetje bij, en een flesje om de plas in te doen.
succes!
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kat die opeens plast

Bericht door Maartje »

Als het niets medisch is.. dan zou het ook kunnen zijn dat hij de bak (soms) te vies vind,

die van ons vond dat ook een keer en pieste toen ook in mijn tas (die dus bij het grofvuil ligt ;) )

Succes ermee hopelijk is het makkelijk op te lossen.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Doris
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:47

Re: Kat die opeens plast

Bericht door Doris »

iedereen bedankt voor de tips! hij doet t niet dagelijks, maar soms opeens dus ik kijk het nog eventjes aan en hou m in de gaten :-)
Plaats reactie