Kat op het dak

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
suki01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:46

Kat op het dak

Bericht door suki01 »

Een vreemde nacht voor mijn kat Suki en voor mij.
Gisternacht kwam ik erachter dat Suki niet binnen was en vastzat in de dakgoot van het dak van de buren. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet. Waarschijnlijk is ze gesprongen en haalde dat niet, waardoor ze een paar meter naar beneden in de dakgoot schoof. Ik belde uiteindelijk 0900-8844 omdat ik niks voor haar kon doen. De medewerkster van de meldkamer zei dat ik tot de ochtend moest wachten, omdat ze geen paniek wilde zaaien bij de buren. De kat zat ondertussen uren in de stromende regen en had geen bescherming.
Ik belde sochtends weer en toen zei diezelfde vrouw me dat ik moest wachten tot de brandweer de shift had gewisseld. Uiteindelijk kwamen er 4 brandweermannen. Suki had toen bijna 9 uur vastgezeten. Onnodig lang blijkt achteraf.
1 brandweerman sprong het andere dak op, liet zich naar beneden glijden en binnen 10 min was alles geregeld en was Suki weer binnen. Niemand van de buren heeft iets gemerkt. Mijn katje is nu heel overstuur en helemaal doorweekt. Ze at wel gelijk, dus dat is volgens mij een goed teken. Ik vind het een verkeerde inschatting van de meldkamer medewerkster. Zij had gelijk iemand kunnen sturen. Ik vraag me af of meer mensen ervaring hebben met het feit dat een meldkamer geen actie onderneemt (of pas na uren) als een kat vastzit (bv in een boom). Het lijkt wel alsof ze denken 'ach het is maar een kat'. Ik hoor graag jullie ervaringen/mening, hartelijk dank! Het baasje van Suki
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Kat op het dak

Bericht door Lana »

Wat vreselijk voor Suki! En jij zou ook wel geen oog dicht hebben gedaan!
Ik vind het een beetje vreemd dat ze niet gelijk komen! Als er een mens op het dak had gezeten waren ze ook gelijk gekomen ;-) Ze kunnen de ernst toch niet inzien? Vreemd hoor!

sterkte!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat op het dak

Bericht door Leonie89 »

wat naar voor Suki!! en voor jou.. ik zou geen oog dicht doen, en misschien zelf het dak wel op klimmen..

dit is een topic vaan een tijdje geleden.. kan met een soortgelijk verhaal herinneren..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ilit=+boom

zelf heb ik (gelukkig) geen ervaringen met katten vast in bomen of op daken, maar ik weet wel dat het niet prioriteit nummer 1 is bij de brandweer.. tenzij er tegelijk een huis in de fik staat, vind ik het zeker nodig dat ze langs komen..
mijn ervaring met de politie is dat je moet vragen om de hulpdienst die je nodig hebt en pas als je die aan de telefoon hebt uitgebreidt over je probleem te beginnen..
bij ons in de steeg stond een tijdje terug een kartonnen doos in brand, achteraf heel onschuldig, maar ik heb wel de politie gebeld.. en ze kwamen wel!! middenin de nacht en in het weekend.. en totaal niet mopperen!! ze wouden zelfs een brandweer sturen, maar dat was niet nodig omdat het vanzelf wel zou opbranden.. die maandag erop is het opgeruimd door de gemeente..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat op het dak

Bericht door rieneke »

als katten ergens op of in kunnen klimmen, kunnen ze er 9 van de 10 keer zelf ook weer af of uit komen.
daar komt bij dat menig kat zich de tandjes schrikt van een ladder of hoogwerker met brandweerman, en zich met doodsverachting naar beneden gooit, soms met ernstige verwondingen als gevolg.
bij normale weersomstandigheden wacht de brandweer hier 48 uur voordat ze in actie komen, en ik sta daar wel achter.
suki01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:46

Re: Kat op het dak

Bericht door suki01 »

Dank allemaal voor jullie antwoorden, tips en aardige woorden.
Die meegestuurde link was ook heel duidelijk!!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat op het dak

Bericht door Boomer »

Hoe lullig het mischien klinkt maar ik snap heel goed dat ze 'snacht niet komen om een kat uit een dakgoot te halen.Je kat werd alleen nat , maar zat verder wel veilig. De link naar de andere topic vind ik toch anders omdat die kat er al 3 dagen zat. De meeste katten kunnen wel weer ergens vanaf komen.

Het wil overigens niet zeggen dat ik het niet zielig vindt voor je katje.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Kat op het dak

Bericht door Mac »

belachelijk die medewerkster, volgens haar is dus paniek bij de buren voorkomen belangrijker dan een kat in nood...nou dat moet ze tegen mij niet zeggen!

Als ik jouw was in die situatie had ik gewoon het hele circus er bijlaten halen, 112 bellen.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat op het dak

Bericht door Adriana »

:enaughty: je kunt daar tegenwoordig een forse rekening :cry: voor krijgen als hulpdiensten vinden dat ze onnodig zijn uitgerukt,
dus - ook daarom - liever wel een beetje voorzichtig zijn met 112 en zo
....... (ja, ik heb gezien dat het een bericht van augustus 09 was, maar een waarschuwing lijkt me op z'n plek)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat op het dak

Bericht door Umimeis »

Ik ben het met Rieneke en Boomer eens!

Mijn katten klimmen ook het dak op, ze moeten wel want ik woon in een etagewoning.
Ze klimmen via de shutting vd benedenburen het dak op naar mijn huis.
Ze kunnen ook wel de brandtrap nemen maar dat doen ze niet zo vaak.
Mijn katten weten precies hoe ze er op en afkomen.
Als ze ergens op kunnen komen, weten ze vaak ook wel hoe ze eraf komen.
Die van mij klimmen ook in de hoogste bomen en zijn er ook altijd weer afgekomen.
Ik zou ook niet gauw de brandweer bellen, ik heb zelf ook wel een grote ladder.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Kat op het dak

Bericht door Mac »

Nou ik niet hoor, ik zou echt de regionale krant opbellen en een boze brief naar het bestuur van de brandweer en de gemeente...klinkt overdreven maar dan zou ik wel me boosheid kwijt zijn...:)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat op het dak

Bericht door Umimeis »

@ Mac, Als jij je daardoor maar beter voelt..... heh? ;-)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Kat op het dak

Bericht door Mac »

Haha, ik denk het wel, al is het maar voor mijn eigen geweten ;)

btw, ik heb ook al de "vermist" posters klaar liggen voor als Mac vermist is...:) me=dramaqueen ;)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat op het dak

Bericht door Umimeis »

inderdaad....dramaqueen, maar beter goed voorbereid zullen we maar zeggen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat op het dak

Bericht door Leonie89 »

nou ja, een goede, duidelijk foto is nooit verkeerd...

(staat ook leuk aan de muur trouwens :lol: )
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat op het dak

Bericht door Umimeis »

Ik heb goeie foto's van Sam en Flea op de pc staan, dus posters zijn gauw gemaakt
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie